Archive for the tag 'Qara'

Ное. 25 2008

До Сирия и назад

Днес ще се поразходим из по-топлите страни. Руслан ще ни запознае със Сирия и сирийците. Приятно четене:

За първи път се чудя как да започна свой пътепис. Объркването ми идва от там, че за първи път видях толкова много и в същото време толкова малко от една необятна страна в историческо отношение — Сирийската република.

Вижте по-голяма карта
Много трудно е да описваш, когато в теб се преплитат чувства и усещания на един типичен турист, искащ да види пустинната красота и жасминения Дамаск. Това не е единственият пътепис за тази страна, далеч съм от тази мисъл -убедих се, че Сирия става все по-позната на българите. Което е много радостно за мен. Аз, както и в предишните си пътеписи, ще се опитам да дам повече информация и чувства.

Вярна е приказката, че не може да усетиш нещо,ако не го видиш с очите си. Да пишеш за Сирия е също толкова трудно, както да броиш прашинките в пясъка. И това не е преувеличение ни най-малко. Кой ли не е минавал през Сирия, наистина. Кой ли не. Толкова цивилизации една след друга идват и си отиват, за да оставят своите руини редом до непроменящата се пустиня.

В този свой пътепис аз ще разкажа по-интересните неща от моите преживявания и с цел ще пропусна много-най-добре човек сам да отиде до тази държава. В този пътепис аз ще говоря за хората, които срещнах.

Още от границата ме посрещна старият римски път на Баб Алхауа,

стои отляво на движението, като се ползва и днес. Очудващо не е покътнат до ден днешен… Самата Баб Алхауа — Вратата на ветровете, заради спецификата на мястото,изпълнено с множество течения — стои покрай пътя и се вижда ясно. Оттам вече е Сирия.