Archive for the tag 'Barcelona'

окт. 31 2008

Барселона: Саграда Фамиля

Който е ходил като турист в Барселона знае, че всичко се върти около Антонио Гауди – гениален архитект от края на XIX и началото на XX век, превърнал се в запазена марка на каталонската столица. Днес Дачи ще ни разкаже малко повече за делото на живота му – катедралата на Светото семейство (Sagrada Familia). На мен лично тя ми прилича на пясъчен замък, но нека прочетем повече по въпроса:

Барселона на Гауди: Sagrada Familia

Храмът „Саграда Фамилия” е последният проект на Гауди, който се сочи и за най-грандиозното сред грандиозните му начинания.

Строежът на храма е започнал през 1883 г. и е временно спрян при смъртта на Гауди през 1926 г. Строежът е подновен през 1954 г. и последните обещания, които чух относно завършването му гравитират около 2026 г. за стогодишнината от смъртта на гения.

Саграда Фамилия е проект, в който Гауди влага повече от 40 години от живота си, като в последната се пренася да живее в къщичка до храма. Поради нестандартността на елементите и конструкциите, Гауди е измислил, конструирал и произвел машините, с които да се обработват профилите на колоните и на някои орнаменти. И до сега е запазена работилницата на Гауди, чертежите му, инструментите. През 2006 г. къщата-музей, в която се пази умалено копие на машината се намираше в подножието на Саграда Фамилия. Тази година не видях къщата, което може да означава само две неща: или аз от еуфория съм пропуснала да я видя, или са я преместили в музея на Гауди, за който научих тази година. /може и преди да е съществувал – не знам, но останах с впечатлението, че е нов и е оформен като малка гениална вселена…/

Саграда Фамилия е нещо, което гледаш, а не можеш да опишеш. Как е измислено – не знам. Откъде са го подхванали когато са почнали да го строят – фантазията ми не може да го измисли. Всеки детайл е на точното си място и разказва нещо конкретно. Има милиони детайли, които не се повтарят, не си пречат, не се засенчват и не се затрупват. Дори не знам имената им. Фасадите на храма са сиво-кафяви, с цвят на камък и ми се струва, че това е най-”тъмното” творение на великия архитект. Различните фасади разказват различна част от Историята на света. В същото време творението е изключително миролюбиво, както и всички други творби на Гауди – няма саби, мечове и воини и разбирането за грандиозност е представено и претворено чрез внушение за любов, а не чрез внушение на страх и власт.

И тази година, също както и предните, наснимах храма от всички възможни и от няколко невъзможни страни. Снимах храма отвътре и отвън, както и целия град от високо.

окт. 22 2008

Барселооона татататататааааа или Пипи гледа Гауди :)

През последния месец две наши читателки (и авторки) се разходиха до Барселона – затова пускам последователно впечатленияте им от града на Гауди. Днес Пипи ще ни разходи из каталноската столица. Приятно четене:

Барселооона татататататааааа

или

Пипи гледа Гауди

Какво да ви описвам, то не е за разказване! Такава шарения, такъв панаир, няма такъв филм!

Барселона ни беше в сметките от миналата зима. Старателно и полека се заподготвяхме от тогава. Билети купихме през май и както излезе в барселона – септември беше май.
По въпроса за билетите – пътувахме с България еър. Оказа се, че през пролетта те бяха по-евтини (около 780 евро в двете посоки за двама човека) от уизеър, които искаха 900 и нещо евро без в тях още да е включен багажа!

Принтирах малко информация, включително и пътепис на Стойчо, който ми свърши най-голяма работа (хехехехе – на-сетне някой да има файда от този сайт – бел.Ст). С тях се забавлявах по време на полета – за пръв път ме хванаха лудите и едвам изтраях да видя в илюминатора земята, на която първо стъпил Колумб на връщане от там, където е мислел, че е бил.

Летището си е малко галимация и препоръката на Стойчо дойде на време – на излизане от самолета вижте на кой терминал сте кацнали, за да знаете къде да си търсите багажа! Внимавахме в картинката и си намерихме лентата, но не обърнахме внимание, че са ни счупили колелцето на сака и Емил вместо да ходи с една 80 литрова раница, прибави към нея и доста обемистия сак (както казваше кучето Къридж: „The things I do for love”). Вие да внимавате повече от нас, защото ако ви се случи нещо подобно и реагирате веднага, авиокомпанията трябва да ви изплати обезщетение – колкото да си вземете нов куфар)

Излизайки с багажа се огледайте за инфо-центъра, ако сте с България ер, ще ви се пада в ляво – от тук искате карта на Барселона на Аванта.

окт. 13 2008

Барселона – съвети за пътуване

Днес за пореден път ще разгледаме Барселона – този път без емоции, а с повече съвети какво и как в града на Гаудѝ. Уточнявам това, т.к. авторът на пътеписа е Дачи, която е невероятно емоционален фен на Барселона – този път е решила да ни даде някои напътствия. Емоциите ще оставим на вас. Приятно четене:

Четете заглавието и не вярвате на очите си, нали? Знам, че знаете, че не мога да говоря за Барселона без да се усеща емоция, но ще се опитам. Без да обещавам, че ще успея.

Пътуването с WizzAir до Барселона:

Трябва да призная, че съм приятно изненадана. Излетяхме абсолютно навреме и двата пъти – и от София и от Жирона, въпреки коментарите на всички, които чуха, че ще летя с WizzAir и споделиха „Нали знаеш – я излети, я не”.

Е, WizzAir излита и каца навреме! /поне когато аз съм на борда ;) /

Самолетите на WizzAir за дестинация Барселона са чисто нови AirBus320 (А320), което също е приятна изненада. Очаквах да ни набутат в нещо като Икарус с крила, но за щастие – не познах. Екипажът беше български, което привнася особен уют в обстановката :)

Като нискотарифна компания, WizzAir не предлага на пътниците си безплатна храна и напитки, но затова пък изборът от такива, които мога да се купят на борда е не малък. Цените обаче са стресиращо високи. Повечето продукти са български, а надценката е около над 8 – 10 пъти, или с други думи:

Вода 500 мл от 0,50 лв. на борда струва 2€;
Нескафе, пакетче 1 доза от 0,35 лв. струва 2,50€ и т.н.
Сандвичите и те оставят следи от златни нишки по зъбите, но поне не е като да няма.

Това, което ме изненада (по-скоро приятно) беше, че хората си пазаруваха храна и напитки без да им мигне окото. Общо взето, изпълнения като тези, които описах преди две години, нямаше.

Полетът трае между 2,5 часа и 3,5 часа, в зависимост от посоката и силата на вятъра във височина.