Archive for the tag 'щраус'

юни 10 2010

Моята предколедна разходка до Виена (3)

Днес ще завършим предколедната разходка на Емилия из Виена. Започнахме тук, а последния път бяхме в Албертината. А сега: приятно четене:

Моята предколедна разходка до Виена

част трета

Vienna Ema 59

От витрините на виенските магазини, човек може само да се учи на композиция и естетика . Това е лично мнение.

Vienna Ema 60

А и така човек може да си купи вестник или списание.

Vienna Ema 61Vienna Ema 62

Пуска си монетката, отваря се достъпа до плика и човекът си взема каквото е платил. Аз не видях точно как действа, но на път към моста на хубавия син Дунав, видях няколко „приключили вече с продажбите” такива торбички, окачени на стълбчета.

Vienna Ema 63

А да знаете само какъв студ и силен вятър ме подгониха, когато отидох на един от мостовете, по които минава и метрото, да погледам малко „хубавия син Дунав”!

Добре, че не аз бях Йохан Щраус. При този кучешки студ и вятър, човечеството можеше да се размине с удоволствието да танцува под звуците на валса „По хубавия син Дунав”. На снимките не личи колко е студено в края на ноември, ама вятърът ме пронизваше и през кожуха.

Vienna Ema 64

Ето го мостът, в средата на който минават линиите на метрото. От терасите на този мост само дето не ме издуха вятърът.

февр. 28 2010

По Искърското дефиле(2): Седемте престола

Продължаваме с разказа на Касиопея за тазгодишния Тодоровден. Вече бяхме на кушията в Зимевица, а сега ще продължим към манастира Седемте престола и Осеновлаг. Приятно четене:

По Искърското дефиле

част втора:

Седемте престола

Подпомагани от gps-а, то не че много се налагаше, но ей така за спорта пристигнахме на следващото от нашето пътешествие…

Манастир „Седемте престола”:

Манастир Седемте престола

Манастирска черква Рождество Богородично – манастир Седемте престола

Манастир Седемте престола – вътрешен двор и жилищната част

След като разгледахме манастира, глада взе да се обажда и си викаме къде, къде и гледаме една табела: „Чифликъ Ненкови“ на 7,5 км нагоре по пътя имало хапка, пийка, щрауси и други неща… Бях чела в нета за него. Ми няма какво да се маем, метнахме се на колата и газ по серпентините…