Етикети: фиорд

Тиседал, Норвегия – Гьотеборг, Швеция 3

Тиседал, Норвегия – Гьотеборг, Швеция (16 част на През Източна Европа с джип)

Продължаваме пътуване с джипа на Георги към нос Северен в Норвегия и назад. Започнахме с преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спряхме в Музея на авиацията в Кошице, през Полша пристигнахме в Рига, а после...

Мушьоен – Молде, Норвегия 2

Мушьоен – Трондхайм – Молде (14 част на През Източна Европа с джип)

Нарвик – Мушьоен, Норвегия 6

Нарвик – Мушьоен (13 част на През Източна Европа с джип)

Продължаваме с джипа на Георги през Източна Европа на север към нос Северен в Норвегия. Започнахме с преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спряхме в Музея на авиацията в Кошице, през Полша пристигнахме в Рига,...

Норвегия 1

Норвегия: В земята на фиордите, троловете и викингите по Великден

Заминаваме за Норвегия – преди да е свършило лятото, че после кой знае … 😉 Приятно четене: Норвегия В земята на фиордите, троловете и викингите по Великден За Норвегия по семейни причини съм чувал...

Фиорди, Норвегия 1

С Опел по фиордите на Норвегия

Не знам дали ви е жега – при нас със сигурност настъпва захлаждане: заминаваме заедно с Валентин и неговия опел към фиордите на Норвегия. Приятно четене: С Опел по фиордите на Норвегия Фиордите представляват...

Нова Зеландия – мистична приказка 2

Нова Зеландия – мистична приказка

Днешният пътепис ще ни води до Нова Зеландия – Иван ще бъде наш водач. За нашите най-наблюдателни читатели, трябва да направя следното уточнение: настоящето пътуване до Нова Зеланедия хронологично е осъществено преди пътуванията до...

Прейкстолен, Норвегия 4

Прейкестолен (Норвегия)

С известно забавяне поради лични за редакцията причини , днес продължаваме с едно странно и интересно място в Норвегия – скалата Прейкестолен (дали не е и Прейкещолен?). Там ще отидем с опела на Валентин....

Аляска – „North to the Future“ (3): Полуостров Кенай и Националния парк Рангел-Сейнт Илайяс 2

Завършваме обиколката на Аляска заедно с Румяна. Първоначално стигнахме до Северния ледовит океан, после минахме покрай най-високия връх на Северна Америка – Мак Кинли, а днес стигнем и до Края на земята. Приятно четене:  ...

Исландия (11 ден): Западната страна

Наближавеме края на пътуването из Исландия заедно с Гергана. В „нулевия“ ден пристигнахме в Рейкявик, е през първи ден заминахме към Синята лагуна, после поехме към гейзерите и водопадите на Исландия, посетихме известния вулкан Еяфялайокул и близките глетчери, тръгнахме по непреодолимите части на страната, които в крайна сметка преминахме. Миналия път започнхам петия ден от приключението в приказната Исландия, който иимаше и продължение. За последно търсихме тъмната страна на Исландия, в началото на седмия ден тръгнахме на „лов“ за китове и на риболов, в първото продължение видяхме как са живели древните исландци, а във  второто продължение ходихме на църкваВ началото на осмия ден родължихме към горещите извори Hveravellir и областта Kjolur, а в продължението посетихме едно стадо тюлени. Началото на деветия ден тръгнахме към Западните фиорди, който ден завършихме в Патрексфиорд. В началото десети ден навлязохме в Царството на птиците, който ден завършихме с откриването на заветната птица.

В днешния, предпоследен, ден ще минем през западната част на страната.

Исландия

ден 11 – продължение

Западната страна

Мисълта, че утре вечер трябва да се качим на самолета, вече пари в гърдите ни. Струва ни се, че сме тук едва от вчера и едновременно с това – от поне няколко месеца…

След кратък разбор на предстоящия ден решаваме, че все пак ще направим обиколка на западните земи – вдаден в океана на запад полуостров с ледник в края

Самият ледник е отново потънал в облаци, а докато го обикаляме ни мокри типичният исландски мъгло-дъжд

Исландия

Преминали вече на южния бряг, спираме в

Arnarstapi, Исландия

Arnarstapi – рибарски пристан,

сгушен между тези базалтови плисета

Имаме доброто намерение да стигнем Glymur – най-високия водопад на Исландия, разположен на няма и 50 километра от столицата. ГПС-то ни извежда на малък паркинг, на който вежлива табелка ни информира, че до самия водопад има още 3 часа път пеша. Вече е 5 следобяд и Glymur неохотно попада в списъка “другия път”.

Пред нас е Рейкявик

Рейкявик, Исландия

Тук е мястото да спомена

Българите в Исландия

Още докато бяхме на фиордите се сформира бойна организация за среща в Столицата благодарение на офроуд-форума. Намираме си хотел в Рейкявик и скоро след това вече се настаняваме ето тук, водени от любезния ни домакин Емил.

Българите в ИсландияБългарите в ИсландияКарта на Исландия – маршрут 11 ден

Очаквайте продължението

Автор: Гергана Милушева

Други разкази свързани с Исландия – на картата:

За подробности кликакте на ЗАГЛАВИЕТО горе 🙂

Исландия (9 ден – продължение): До Патрексфиорд 1

Исландия (9 ден – продължение): До Патрексфиорд

Продължаваме с пътуването из Исландия заедно с Гергана. В „нулевия“ ден пристигнахме в Рейкявик, е през първи ден заминахме към Синята лагуна, после поехме към гейзерите и водопадите на Исландия, посетихме известния вулкан Еяфялайокул и близките глетчери, тръгнахме по непреодолимите части на страната, които в крайна сметка преминахме. Миналия път започнхам петия ден от приключението в приказната Исландия, който иимаше и продължение. За последно търсихме тъмната страна на Исландия, в началото на седмия ден тръгнахме на „лов“ за китове и на риболов, в първото продължение видяхме как са живели древните исландци, а във  второто продължение ходихме на църкваВ началото на осмия ден родължихме към горещите извори Hveravellir и областта Kjolur, а в продължението посетихме едно стадо тюлени. Началото на деветия ден тръгнахме към Западните фиорди, който ден днес ще завършим в Патрексфиорд.

Исландия

ден 9 – продължение

До Патрексфиорд

Тук сме готови да разпънем палатката, когато заръмява дъждец

Преди да осъмнем в

Patreksfjordur

сме изминали над 600 км по криволичещите пътища, разминали сме се с не повече от 4-5 превозни средства, всичките ни впечатления са станали на каша, не сме савсем сигурни от къде сме минали и кое къде беше…. усещането от този ден, обаче, ще помним дълго