Archive for the tag 'тюлени'

сеп. 30 2014

Тюлените по българското Черноморие

Малко летни зарисовки от Славейка. Не четете по време на ядене 🙂 Приятно четене: Тюлените по българското Черноморие Дебели хора. Навсякъде. Лежат морно на сянка или припичат своите телеса на слънчевата жарава. Въртят се във всички посоки сами, ненабучени на шиш. По своя воля, като от време на време влизат в морето, за да […]

юни 12 2013

Исландия (8 ден – продължение): Тюлени

Продължаваме с пътуването из Исландия заедно с Гергана. В „нулевия“ ден пристигнахме в Рейкявик, е през първи ден заминахме към Синята лагуна, после поехме към гейзерите и водопадите на Исландия, посетихме известния вулкан Еяфялайокул и близките глетчери, тръгнахме по непреодолимите части на страната, които в крайна сметка преминахме. Миналия път започнхам петия ден от приключението в приказната Исландия, който иимаше и продължение. За последно търсихме тъмната страна на Исландия, в началото на седмия ден тръгнахме на „лов“ за китове и на риболов, в първото продължение видяхме как са живели древните исландци, а във  второто продължение ходихме на църква.

В началото на осмия ден родължим към горещите извори Hveravellir и областта Kjolur, а в продължението днес, ще посетим едно стадо тюлени

Исландия

ден 8 – продължение

Тюлени

По пътя на долу спираме в Highland Cafe и, докато чакаме да ни приготвят супа, попадам на брошурка за seal watching – мястото е савсем близо до къмпингчето ни, от другата страна на залива; става късно, но ние решаваме да се разходим.

Реката, образувала залива

Исландия

По средата има черни наносни плитчини, които са резерват и до тях няма път; трябва да ги обходим, та се оказва не чак толкова близко

На това място имаме и някаква точка на трака.

Vatnsnesvegur, Исландия

Стигаме до нея

скала Hvitserkur, Исландияскала Hvitserkur, Исландия

Hvitserkur

е името на странната скала, а легендата разказва за трол, който е бил заварен от изгрева и превърнат в камък от първите слънчеви лъчи.

Исландия

В залива се виждат някакви странни точици, зумвам:

Тюлени – Исландия

Връщаме се на предишната отбивка и слизаме пеша до брега

Извитите стърчащи от водата неща са стадо тюлени, спящи в плитчината. От отсамния бряг с увеличението на фотоапарата успяваме да видим това (ползваме фотото вместо бинокъл)

Тюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – Исландия

Тюлени – Исландия

Докато се взираме в отсрещния браг, покрай нас, на отсамната страна на заливчето, патрулират няколко тюленчета.

Пазачите на стадото

Тюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – ИсландияТюлени – Исландия

Тюлени – Исландия

Kротваме се на плажа и в момента, в който спираме да правим тeгели по брега, пазачите губят интерес и изчезват някъде