Етикети: Темерза

Еднo гражданче в пустинята(3): Сахара и нейните оазиси (Тунис) 2

Еднo гражданче в пустинята(3): Сахара и нейните оазиси (Тунис)

Продължаваме с пътуването на Финдли из Тунис. Вече бяхме в столицата на страната, а после и в римския град Дуга. Днес ще се отправим към пустинята Сахара и нейните оазиси. Приятно четене:

Еднo гражданче в пустинята

част трета

Сахара и нейните оазиси

Ден 3

Из град в Сахара – Тунис

Първата ни среща с пустинята започва в Тузьор, където стигаме с вътрешен полет от столицата Тунис. Тузьор е град оазис с интересна старинна архитектура, сгради с типични фасади от тухли от пясък и глина, пазари с пъстри килими от камилска вълна и керамика.

Тузьор е центърът на областта Жерид – „Държавата на финикийците“ и преддверието към едно истинското прашно и вълнуващо изживяване.

Улица в Тузьор: Тук може да се види почти всичко

Всъщност в Тунис всички градове, които са в пустинната част на държавата, са оазиси. Тоест създадени са в близост до места с повечко растителност, което пък означава и наличие на повече вода. Без тези две неща не би било възможно да се оцелее. Не си представяйте града като оазис от картинките. Това е просто град, в близост до който има палмова гора. Освен, че снабдява града с огромно количество фурми и други хранителни продукти, тя го пази и от пясъчните бури, които никак не са рядкост.

Улица в Тузьор – Сахара, Тунис

Пазарче в центъра на града

Пътуването ни до планинските оазиси обаче започва малко проблематично.

Не пясъчна буря, а напротив – огромно количество дъжд, е превърнало пустинята в кално блато и е затлачило част от пътя към планината. От Лендкрузърите ставаме свидетели на изцяло затънали автомобили, както и на стада диви камили, които също са пострадали жестоко. Тресавища разделят майки от малките им, а много животни са затънали фатално в глинестите почви.

Камили в пустинята – Сахара, Тунис

Камилите не могат да преминат през заблатения пущинак след бурята