Archive for the tag 'Тексас'

юли 30 2009

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола(10): От Аризона до Флорида

Продължаваме с автомобилното пътешествие на Христо из Щатите. Започнахме с Подготовката и съветите и проследихме първите им стъпки в Америка, бяхме с него на Ниагара и минахме през Канада, в Чикаго, Дивия Запад и планината Ръшмор, както и в един индиански резерват и Националния парк Йелоустоун и минахме през Голямото солено езеро, щата Невада и стигнахме до езерото Тахо. Бяхме в Сан Франциско, Лос Анжелис и Сан Диего. а за последно се подвизавахме в Лас Вегас и Големия каньон.

Днес ще изпълним желанието на много българи:

искам да съм негър

в щата Алабама

или пенсионер (във Флорида)🙂

Естествено ще минем и през Аризона и Тексас:-)

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола

част десета:

От Аризона до Флорида

От Гранд каньон тръгваме към 17 часа, като

крайната цел за деня е град Tucson в Аризона,

а разстоянието до там е 550 км. Сменям магистралите и завивам на юг към Phoenix. Край пътя се виждат много кактуси, някои от които доста големи. От калифорнийска преминахме в невадска, а сега сме в аризонската пустиня. След един завой пред нас близо до пътя изникна огромен кактус — към 10—15 метра висок и типично разклонен.

Кактус край магистрала I- 17 в Аризона

Свивам веднага към уширението край пътя, където има следи от спирали коли. След малко зад Понтиака наби спирачки една камионетка и от нея слизат мъж, три деца от 5—6 до 12—13 годишни и една много добре изглеждаща, направо красива жена. Дойдоха при нас да видят по-отблизо кактуса. Ние ги помолихме да ни снимат, а след това им предложихме и ние да ги снимаме цялото семейство, на което те се зарадваха много. Както и в други подобни случаи останахме с убеждението, че този номер с размененото снимане, който е много разпространен в Европа, като че ли не беше много популярен сред американците. Казаха, че са от Тексас, но не са виждали такъв голям кактус. Като разбраха от къде сме доста се изненадаха, но като обяснихме, че ще спим в Tucson и продължаваме за Флорида, май не ни повярваха.

мар. 03 2009

Америка: съвети за пътуване и почивка в Щатите

В днешния празничен ден искам да ви представя една страна, която по разнообразие на релефа и географията си удивително прилича на България. Е, разликите с китната ни родина можем да си ги представим, но нека видим какво можем да правим като туристи и посетители в Съединените американски щати. Статията е преводна, защото още не мога да намеря българин, който да напише нещо по-подробно за Америка. Надявам се, че авторите от gazeta.ru няма да имат нищо против този превод. Приятно четене:

Америка е много разнообразна страна и преди да тръгнете към Щатите на почивка или за пътешествие трябва да направите две неща:

Първо — разберете кой е приоритетът ви в това конкретно пътешествие. Природа, „нощен живот“, шопинг, спиращи дъха атракции за малки и големи, каране на ски, плаж до прекрасен хотел, обиколка на страната, кротка семейна почивка в тропиците или на планина, изискана кухня.

Изберете си, но помнете: не можете да намерите всичко това на едно географско място едновременно.

Когато човек вече е решил какво иска най-много, на ред е събирането на информация, но НЕ по откъслечни спомени от книги, а от англоезичните сайтове — от официалните сайтове на градовете до сайтовете с разкази и отзиви от туристи. Вече след това ще можете да направите разумен избор и да получите избраното и то в най-добрия му вариант.

Да вземем пример с

Маями

Безсмислено е да пътувате до Маями семейно или пък да очаквате музеи, исторически паметници, чистота, липса на престъпност и добра кухня — т. к. Маями е град на двадесети век, е естествено, че няма никакви смислени паметници или музеи. Това е най-мръсния и криминализиран град на океанското крайбрежие на Флорида. За сметка на това, Маями е точното място за търсещите бурен нощен живот по баровете и младежки танцови клубове под палмите наред големия град — и всичкото това на брега на изключително чистия и фантастично топъл тропически океан.

Но пък ако се нуждаете от по-спокойна семейна почивка във Флорида и предпочетете „плажно-екскурзиуонния“ стил почивка — на няколко мили от Маями се намира

Форт Лодърдейл,

където океанът е същият, но ще ви бъде много по-комфортно, т. к. там е по-тихо, по-спокойно, по-чисто, че и по-евтино, но пък ще липсва бурния живот на големия град.