Archive for the tag 'тайландски масаж'

февр. 25 2010

Екскурзия до Патая (Тайланд)

Продължаваме с избрани части от големия пътепис на Радослав за Югоизточна Азия. Днес ще отскочим с него до един от известните курорти на Тайланд – Патая. Приятно четене:

Екскурзия до Патая

Междуградският автобус до Патая се хваща от Екамай (източната автогара) и пътува 2 часа дотам по магистралата. Нищо, че ни казаха погрешно, че пътят е 3 часа. С това частично знание излязохме в понеделник от хостела и стигнахме далече. Решихме да си вземем карта на градския транспорт, защото беше време да поемем нещата в наши ръце. Това стана в една книжарница на Као Сан, която миришеше на тоалетна и предлагаше всички комерсиални книги за момента плюс всякакви пътеводители и учебни помагала за езици. Картата се оказа супер объркана (каква не-изненада), но я все пак извлякохме полезна информация от нея. От Раджа-та в посока изток трябва да се хване автобус 15, да се слезе на площад Сиам, да се качиш на Небесния влак в посока изток и да слезеш на спирка Екамай. Елементарно, как не сме се сетили по-рано!

Хип-хоп в Тайланд

На стълбите на Небесния влак пак видяхме ученически музиканти, които бяха много добри и много ме зарадваха. Радостно бе и въздушното метро, защото е доста по-цивилизовано от автобусния градски транспорт. Преди качване питахме за информация на гишето, чиято господарка ни посъветва на разбираем английски да си вземем билети от машината. Там на екрана си избираш докъде искаш да отидеш и се изписва колко бата да вложиш в сделката. Вътре в мотрисата дори има екран с информация за следващата спирка, направо ни глезят вече! Сукуумвит, източният модерен квартал, си е съвсем друг Банкок.

Електронни игри в Банкок, Тайланд

Автогарата Екамай е скрита

и трябва да кривнеш малко от главния път, за да я намериш. Първо я подминахме, спряхме едно момиче и то ни каза откъде да минем. Тук не се плашат от чужденците като в туристическия център на града. Гарата изглеждаше доста скромна като за такъв огромен град, но така да бъде, не се оплакваме.

юли 09 2009

South East Asia или до там и обратно (2): Хонконг и Банкок

Днес продължаваме с пътеписа на C200 за Югоизточна Азия. Оставихме го в Хонконг, а сега след перлата на британската корона ще тръгнем и към Тайланд. Приятно четене:

South East Asia или до там и обратно

част втора:

Хонконг и Банкок

Следващия ден посветихме на Kowloon — това е на континента, на север вече е Mainland China. Впрочем през цялото време се нахождавахме в Специален Административен Регион Хонконг, за който получихме виза, а тя не важи за останалия Китай. Самите китайци също се нуждаят от виза ако искат да дойдат в цивилизацията. (бел.от Стойчо — за български граждани виза за Хонконг вече не е необходима: Визов режим за български граждани)

Видяхме култовия хотел Peninsula, ултра-лукс и т. н., големи работи, четете из нета за повече. На две крачки от там без малко да загубим жените по причина още по-култовия Jade Market. Няколко етажа пълни с нефрит, диаманти, сапфири и прочее скъпоценни камъни, колиета, огърлици, пръстенчета, гривни, обеци, висулки и още нефрит — слончета, глобуси, костенурки, Буда, царе, коне, камили и какво ли не още. Докато обиколим всичките етажи по 2 пъти с възгласи „Ела бързо, да видиш“ и „Тц, Тц, направил го китаеца“ мина бая време.

Най-много се шашардисахме от едни фини бутилчици изрисувани с миниатюрни сцени от живота на императорските династии, лов и т. н. Изрисувани до най-дребното копитце и разклонение на рогата на елена. Отвътре. С четка като косъм и нечовешко търпение. Едно такова чудо майсторът го рисувал до 7 години, като често това му струвало зрението. Видяхме такива красоти и в историческия музей, някои по-примитивни, но пък на 2-3-4 000 години. Чудна работа, защо им трябва да рисуват отвътре, като се вижда отвън.

Докато минаха тези 3 дни, един небостъргач порасна с 2—3 етажа пред очите ни. Първите 15—20 етажа бяха вече осветени и офисите работеха. Вторите 15—20 етажа бяха на ниво окачени тавани и инсталации. Нагоре стърчаха само железата и бамбукови скелета. Ако щете вярвайте, на 50-я етаж имаше бамбуково скеле, точно като в Rush Hour 2 с Джеки Чан.

Dragon ferry — Хонконг

Като казах

Джеки Чан, че да си дойдем на думата. Той е икона в Хонконг,

ликът му е нацвъкан по всички билбордове и много го тачат. По крайбрежната ивица на Каулуун има Алея на Славата по подобие на холивудската. Обиколихме я цялата и естествено намерихме звездите на Джеки Чан, Джет Ли, та и на Самия Него, The One and Only — Брус Ли. Докато се мотаме със звездите мръкна и навалицата стана невъобразима. Оказа се, за наш късмет, че тази вечер има светлинно шоу на отсрещния бряг (Hong Kong Island), сиреч лазери връз покривите, едновременно светване и изгасяне на няколко небостъргача в различни цветове и прочее илюминации. Всичко това придружено с класическа музика откъм нашия бряг. Не стига това, ами после имаше и светлинно-водно шоу пред старата часовникова кула на брега до хотел Peninsula. С една дума — зяпахме и се дивяхме на красотите. По пролива в туй време се движеха корабчета с пламтящи дракони връз тях, остроумно назовани Dragon Ferry.