Archive for the tag 'самба'

февр. 24 2009

Бразилия и Аржентина … и още нещо (2)

Продължаваме с откриването на Южна Америка – Таис все още се намира в Бразилия и ще ни разведе из самбата на Рио де Жанейро. Приятно четене:

Бразилия и Аржентина … и още нещо

Самба в Рио

Предвид, че не бяхме по карнавално време, възможността да усетим съответното настроение беше като идем на Самба-шоу и естесвено, в едно от най-известните за това места – Платаформа.
Всъщност самото шоу не е само самба и карнавални костюми. Представят се танци, които са още от откриването на Бразилия от португалците, оттам представят отделните етапи след колонизирането, и завършва със самба и представяне на костюми от карнавала.
(Само да уточня нещо – видео линковете, които пускам не са мои записи, но целта ми е да се усети повече настроението, което често през снимки няма как да се постигне 🙂 )

февр. 16 2009

Бразилия и Аржентина … и още нещо (1)

Хайде да открием една нова част на света – Южна Америка досега беше представена само от Кoлумбия на нашия сайт, а сега стартираме един подробен пътепис из Бразилия и Аржентина. Приятно четене и имайте търпение със зарежднатео на снимките – доста са:

Бразилия и Аржентина … и още нещо

Дълго време отлагам започването на тази тема и причината е тъгата, която ме обзема всеки път, когато отворя снимките. Тъга, почти болезнена, която започна с качването на полета към България, която ме държа повече от седмица след прибиране… Тъга като по изгубена любов или… Кой знае, може би със споделянето на пътешествието ми тук може да стане по-поносима 🙂

Още от дете една от мечтите ми е била да посетя Бразилия и в частност Рио де Жанейро. Предполагам не само аз съм имала такава мечта. И всеки може да се досети колко бях щастлива, когато разбрах, че заминавам там, при това в един чудесен обиколен тур, който включва и Аржентина, водопадите Игуасу и един ден в Монтевидео… Чувство на приповдигнатост, примесено с малко страх (тръгвах с 30 човека) и любопитство дали ще ми хареса толкова, колкото съм си представяла. За щастие дългите полети имат способността да уморяват толкова много, че човек почти е застрахован да припадне от силна емоция при кацане 🙂 12-часовия полет в кошмарен самолет, където бяхме като в консервена кутия почти ни беше омаломощил. Кацнахме в събуждащо се Рио, оттам до хотела… Не зная как да го обясня, но дори за секунда не се почувствах, че съм пристигнала на другия край на света, на така лелеяно цял живот място. И причината е, че усещането, поне за мен беше, сякаш съм си пристигнала у дома. И това усещане продължи по време на целия ни престой в Рио. Всяко местенце, което посетихме виждах за първи път, но някъде в душата ми беше, сякаш винаги съм била там… Както и да е 🙂

Пристигнахме и първите предупреждения бяха относно престъпността в Рио де Жанейро, сигурно хиляди пъти повторих на туристите колко трябва да бъдат внимателни с чантите, парите, документите. Напук на очакванията, че ще бъдем уморени, всички без изключение имахме нужда само от душ и преобличане и готови за среща с Рио. Първия ден не беше предвидена никаква програма, но пък в хотела ни чакаха представители на веригата H.Stern . Нормално точно в Бразилия да има няколко магазина, плюс работилница, в която туристите да видят как се обработват скъпоценни камъни, злато и разбира се, възможност да си купят на добри цени 🙂 Освен това поканата за посещение на основния магазин даваше възможност за безплатен транспорт до Ипанема и прибиране до хотела, който пък беше на 10 мин бавно ходене до Копакабана.. 🙂 Всички без изключение се възползвахме 🙂
Ипанема и Копакабана са двете основни туристически зони и плажни ивици в Рио. Доколкото Копакабана е по-известната и когато човек чуе Копакабана, то неизбежно се сеща за Рио, то Ипанема е по-новата, по-модерната, по-лъскавата.. Известна с това, че дава тон на модата най-вече на плажната мода 🙂 И също сигурна съм, че всеки е чувал песента или мелодията от песента „Момичето от Ипанема“

Предвид, че бяхме през Ноември, плажовете още бяха празни откъм туристи. А и времето не беше много подходящо за плаж. И противно на очакванията ми, навсякъде в Рио беше много чисто. По улиците, по плажната ивица, по крайбрежданата алея… Чисто, подредено… Вълните големи, все още не ставаше за къпане, но пък имаше явно местни, които просто прекарваха времето си там …