Archive for the tag 'пътуване с автобус'

мар. 05 2018

На Шипка за Трети март

С Бистра ще се качим на тазгодишните тържества на Шипка за Трети март. Приято четене и помнете – ако оставите един празник на ченгетата, те или ще го забранят, или ще го превземат, за да го опошлят. Не им го давайте! На Шипка за Трети март, 2018 140 години от Освобождението на България Фразата „Имаш […]

ян. 07 2009

Първи впечатления от Чужбината

Пътеписът днес описва впечатленията на един младеж (син на нашата авторка Нела) от първото му излизане в чужбина. Пътуването е с автобус из няколко страни на Балканите и Европа за състезание по катерене. Приятно четене и дано денят ви да е топъл:

Това е разказът на големия ми син, който пътува до Словения и Австрия на тренировъчен лагер и на Световното първенство по спортно катерене – Краня 2008. Като първо самостоятелно и по-продължително пътуване (10 дни си е срок) в чужбина той го отрази в текста, който следва. Винаги има първи път. Това за него беше първо истинско изживяване извън България (пролетното пътуване до Румъния не се смята). Аз пожелавам и на него, и на брат му да са граждани на света и с отворени очи за красивото, различното и интересното!

По-голямата част от пътуването го проспахме, защото си е готино да спиш в кола, или в каквото ще да е друго возило. Така че не видях почти нищо от Сърбия, Хърватска, Словения, Германия и Австрия (аз и по Българско спах, ама Родината съм я виждал, тъй че няма да се занимаваме с нея ;)). Най-първото, което се усеща, даже докато спиш, е равномерното изглаждане на пътната настилка. Колкото повече се отдалечавахме от България, толкова по-хубав ставаше пътят. Факт.

Тъй като и шофьорите и те са хора (освен жените, де, но те и без друго не спадат към човешкия род), на нашия шофьор му се налагаше да си почива от време на време. Че така – отбие от магистралата в първата отбивка, хапне нещо бързо, опне си едно шалте в тревата, завие се със спалния чувал и откърти за час-два.