Етикети: пътешествие

Около света надясно (околосветско пътешествие с мотор)(5): От Очаков до Коктебел (Крим) 1

Продължаваме с околосветското пътешествие на Коста Атанасов. Както знаете, той поддържа собствен сайт за пътуването си, а при нас публикуваме интересни части от него. Започнахме с Нъводари, Румъния, а за последно го оставихме между в Очаков в Украйна. Днес ще тръгнем с него към Крим. Приятно четене:

ден 21

Очаков-Севастопол

„Под салфетката има сандвичи с кюфтета за вас.“ — казва хазяйката. Събудил съм се първи някъде към осем, за да имам време да пиша. Предполагам, че ще тръгнем към обяд така или иначе. На масата освен сандвичите има някакви бисквити и вафли, чай с подготвени чашки. „Каквото можем, това правим.“ — казва хазяйката. „Тук живеем бедно и скромно.“ Била е на „заработки“ в Полша, където е събирала ягоди, но не е доволна — в този район няма кой знае каква работа. Добре, че е зетят ѝ, който помага. Разминаваме се с него, докато излиза на работа — катаджия е. Дано да не се видим повече днес.

Към Севастопол пътят продължава да е ужасен

и скоростта продължава да е твърде висока за условията — изоставам няколко пъти, а когато бензинът ми свършва, просто отбивам на първата бензиностанция да заредя — не искам да рискувам нито да остана без бензин, нито да се очистя в някоя дупка, като карам по-бързо от сега за да ги настигна — предполагам, че ще се сетят, че зареждам и ще ме изчакат някъде напред. Въпреки това, Вася се връща да ме намери, и не след дълго се присъединяваме към останалите.

Завръщането: От Измир до Ипсала (Обиколка на Турция с мотор – 4 част)

Едно дълго чакано продължение — днес ще прочетем последната част от пътуването на Георги с мотор из Турция. Започнахме с пътя към Кападокия, после бяхме в самата Кападокия, бяхме в долината на пеперудите край...

Меделин, Колумбия – кв.Санто Доминго Савио 0

Меделин, Колумбия – кв.Санто Доминго Савио

С какво ще отбележим първия учебен ден? С един разказ за Меделин в Колумбия – ще видим човешките отношения в тази далечна страна и няма да прочетем нищо за картели и тяхната стока. Приятно четене:

Санто Доминго Савио в Меделин, Колумбия

Колумбия е страна на контрастите.

Кварталът, в който аз живея, се нарича El Poblado, и е най-елитния в града. В него всички живеят в затворени комплекси с охрана, басейни, сауни, фитнеси, паркинги.

Санто Доминго Савио

е неговата противоположност. Намира се на другия край на града, на склоновете на планините, заобикалящи отвсякъде Меделин.

Подобно на българските гета (пример – Столипиново) всички строежи в него са били незаконни. Ако сте гледали бразилските филми City of God и City of Men, горе долу такова е било и положението в Меделин. Имало е квартали в гетото, които не са можели да се понасят,имало е престрелки, повечето обикновени хора не са си и помисляли да отидат близо до тези места.

За разлика обаче от България, както и от повечето европейски държави, тук са се намесили политици, които наистина са разбирали от интеграция на бедните. За по малко от 5 години кварталът се е преобразил напълно и в момента е спокойно място за живеене.

Как е станало това?

До Чикаго и назад – Краят на пътя: Сицилия, Гърция и София 0

До Чикаго и назад – Краят на пътя: Сицилия, Гърция и София

Това е заключителната част на плаването на нашите смели мореплаватели от Чикаго (началото) през Атлантика и Средиземно море обратно. За последно ги оставихме край Ибиса, Етна и Сардиния, а днес ще прочетем заключителната част от пътуването:

И така бяхме стигнали до вулкана етна и минаването през пролива между Сицилия и континентална Италия. Някъде към 2 през ноща си легнах и оставих Кърни да наглежда обстановката, сиреч на вахта. Обстановката беше значително по-спокойна вече, защото корабите са по-малко толкова късно, пък и бяхме излезли от най-тясната част на пролива.

Карта на плаването по Средиземно море

Неприятното беше, че леката мараня, която се появи започна да става не чак толкова лека. Още по-лошото беше, че напред ставаше още по-гъста, даже си клонеше към мъгла. Но пък след цял ден обикаляне на града и ремонтиране на помпа бях толкова гроги, че просто се тръшнах до бучащия мотор(просто “леглата”(койките) на тази лодка са разположени от двете страни на мотора, не че изпитвам някаква привързаност към него) и откъртих. Незнам точно какво е ставало, но явно нищо съществено, защото се събудих към 8-9 сутринта, все още вървяхме на мотор и Италия беше започнала да изчезва в далечината. Баща ми беше на вахта и спокойно си четеше книжка и си пийваше кафето.
Появи се някакъв вятър и всички(будни) с голяма радост се заехме с вдигането на платната. Първо голямата геноа за да имаме все пак някакъв ход и да можем да спрем мотора, после грот и така лодката потегли към отсрещния бряг(който е на 2 дена път всъщност) значително по-тихо от предипните 10-на часа пърпорене.

Четете нататък>>>

Трансалпина – Карпати на мотор (Румъния) 1

Румъния: Брашов и делтата на Дунав, 2008 – част втора

Продължаваме с мотоциклетно пътешествие на Антон из Румъния. Оставихме ги на прохода Трансфагарашан а сега продължаваме към към Замъка Бран, Синая и Брашов Вижте по-голяма карта След като похапнахме, се отправихме към Бран, където...

Цветовете на Тоскана 0

Цветовете на Тоскана

Днес благодарение на Благун ще се разходим из Тоскана. За тези, дето не помнят Тоскана е област в Италия. Приятно четене:

Еврейският лунен календар (в неговото ортодоксално тълкуване) и любимото правителство ни дариха с чудесна първомайска почивна комбинация. А сега накъде? Де що реклами вървяха – всичко към Гърция! Чудя се, с колко метра е хлътнал остров Тасос от българо-румънския великденски десант! Вероятно са пуснали извънредни ферикурсове, изпълнявани от корита с размерите на “Титаник”. И тъй като времето все още не е горещо, логичната дестинация следва да се търси на юг. И къде, ако не в Италия? Тосканска почивка отдавна ми се върти в главата (други “въртежи”: плаж в Сардиния и ски в Доломитите, дай Боже и дотам да стигнем).

И така, в ранната утрин на Разпета събота се носим за кой ли път към Ниш. По “Хоризонт” (хваща се чак до тунелите) километрите на опашката на Кулата растат, но тук движението е съвсем рехаво. Някъде в тези мрачни клисури трябваше да ни нападнат злобни сърби с камъни, дървье и коктейли “Молотов”. Да бе…

Следобед достигаме междинния лагер –

Постойна

Градчето дреме в предсезонна летаргия. Влакчето в пещерата функционира, но соц-хотелът и ресторантите пред нея пустеят. Единственият работещ подкрепителен пункт в съботната вечер е малка дюнерджийница, сборно място на местната тийн-генерация. Какво да се прави, това е Словения – във всяко село има „гасилски дом” (пожарна) и „шола” (училище), но с капанчетата хич ги няма горките. Явно я карат на битов алкохолизъм.

На следващия ден зареждаме за последно с евтин словенски бензин и преминаваме бившата желязна завеса в нейната начална точка по дефиницията на Чърчил: Триест. От железата (бариери, калашници на граничари, комунистически кратуни) няма и помен. Градусите стремително започват да се покачват, както и скоростите по магистралата. Questo e l’Italia! Обедна почивка правим някъде из Апенинските баири между Болоня и Флоренция, любувайки се на свежо-зелената (все още) панорама. По-нататък пътят ни е към западното море (така и не разбрах, докъде е Лигурско и откъде започва Тиренско).

Крайната ни цел се намира на 5 км от Сан Винченцо – в гористите хълмове над морския бряг недалеч от средновековното градче Кампилия Маритима. По дефинициите на новоизлюпените наши пишман хотелиери това би трябвало да е ваканционно селище. Само че на аналогично количество хектари до Райския залив край Созопол има между 20 и 50 къщи (наредени като казармени бараки), докато италианецът е успял да издигне „само” три! И е запазил маслиновата градина и заварената гора в имението на родителите му. Заварваме нашите домакини в приповдигнато настроение: Витория пер Ферари, Кими е примо, Фелипе-секондо! Questo e l’Italia!

Тоскана

От Долината на пеперудите до Ефес (Обиколка на Турция с мотор – 3)

Днес ще продължим да обикаляме Турция с мотора и разказа на Георги. Оставихме го в Кападокия (Обиколка на Турция с мотор — Кападокия), а пътуването ни започна тук: Обиколка на Турция с мотор —...

Kападокия, Турция – втора част 13

Kападокия, Турция – втора част

След като успях да разбера как да поработвам с новата (2.6) версия на Wordpress, продължавам с основната ни дейност – пътеписите. Днес ще ви представя втора част на пътуването на Цветка до Кападокия. Първата част е: Кападокия, Турция – първа част, а ние продължаваме нататък.

Kападокия, Турция

– втора част

Растителността в тези песъчливи скали е само лози и кайсии. Сещам се, че този плод – кайсията идва от Персия. Дали са правилни ученическите ми спомени, трябва да проверя.

Върнахме се в Ючхисар, там където сутринта падна мъглата и не успяхме да се изкачим. Сега пак се готвеше да вали. Беше малко след 16 часа и ние бяхме едни от последните посетители. Тук входът е 1.5 лири, за ученици и студенти безплатно. Крепостта се състои от две огромни скали, които византийци и отоманци са засели и използвали за укритие. Гледката от върха е величествена, но заваля пороен дъжд с гръмотевици и трябваше бързо да се спуснем надолу.

Крепостта на Ючхисар.

Доста поизмокрени се запътихме към небезизвестният оникс. Отново най-впечатлена беше малката ни дъщеря. Тя получи и резултата от демонстрацията – яйце от оникс. Като най-малката в групата, а и отговори на въпроса, коя е столицата на Турция. Бижутата в магазина към фабриката бяха прекрасни, но с космически цени за финансите на нашето семейство. Гостите бяха почерпени с кападокийско вино. Лично аз не опитах, защото и една глътка след този емоционален и уморителен ден би ме довършила. Мъжете от семейството не пропуснаха.

Фабриката се намира пред Долината на гълъбите. След дъжда слънцето се провираше между облаците и огряваше долината.

Долината на гълъбите.В далечината крепостта Ючхисар.

На следващия ден на ред бяха подземните градове.

Кападокия (Обиколка на Турция с мотор – 2 част)

Продължаваме с мотоциклетната обиколка на Турция. Оставихме нашите пътешественици по пътя към Кападокия, а днес ще проследим какво се случва по-нататък. Приятно четене: Обиколка на Турция с мотор част втора Отплеснах се и така...

Кападокия, Турция

Пътеписът, който ви представям днес ще ни разкаже за Кападокия – част от великолепието на азиатска Турция. Приятно четене: Кападокия – земя на красивите коне (от персийски) Използвахме голямата почивка по майските празници, за...