Archive for the tag 'Полуостров'

Дек. 23 2015

С Опел до Средна Азия, 2015 (3): Азербайджан

Централноазиатското пътуване с опела на Валентин, след Украйна и руските кавказки републики достига до Азербайджан. Приятно четене: С Опел до Средна Азия, 2015 трета част Азербайджан В предишните части от пътеписа „минахме“ през южна и източна Украйна, след което разгледахме южна Русия с нейното черноморско крайбрежие и републиките в северен Кавказ. Азербайджан Преминаването на границата […]

окт. 07 2012

Лион – град на гастрономията, киното и светлината

Днес Калоян ще ни представи френския град Лион.

Notre Dame de Fourvière и Cathedrale Saint Jean

Отново на летище Сент-Екзюпери

Колко пъти съм тръгвал оттук, за къде ли не: София, Ница, Париж, Тунис, Барселона, Брюксел… Но винаги с двупосочен билет, знаейки, че скоро ще се върна. Този път е различно. Този път тръгвам с еднопосочен билет, за много по-далеч и за много по-дълго. Човек трудно оценява града в който живее, работи, учи, тъй като ежедневието и проблемите му често надделяват над красотата и магията на един град. Така беше и с мен, Лион ме беше уморил, и омръзнал след четири години прекарани там. Познавам всяка улица, всеки квартал, всяко кафене, там беше кръвожадната ми банка, всички сметки и фактури, данъчните, шефовете…

И въпреки това, на лионското летище, тръгвайки си окончателно от този град, сърцето ми се сви. Започнах да си спомням за всички хубави моменти прекарани в прекрасната „Столица на Галите“, както е известен града, за малките тесни улички, за прекрасния център, за небостъргачите и за църквите, запазени от средновековието. Но за това по-късно.

[geo_mashup_location-info]

Лион е известен с три неща:

• Братя Люмиер, основоположници на киното,
  • Пол Бокюз, основоположник на френската кухня и
  • Празника на Светлината.