Archive for the tag 'Петрохан'

юни 15 2017

Белата вода на Баба Вида

С Бистра днес ще ходим на Баба Вида и на водопада Белата вода край Стакевци. Приятно четене: Белата вода на Баба Вида Повечето хубави филми започват с ретроспекция. Така започва и днешната история – с един разказ отпреди петнайсет години. Тогава за пръв път нашите ме заведоха до Видин, да видя крепостта Баба Вида. Миналата […]

юли 03 2015

От Берковица до Лакатник

Тодор ще ни води из Западния дял на Стара планина – на един преход между Берковица и Лакатник. Приятно четене: От Берковица до Лакатник Преход из Стара планина 1 ден. Ето ме на софийската централна автогара, облечен подходящо за преход в планината, а на гърба ми 15 килограмова раница. В раницата има почти всичко необходимо […]

февр. 22 2010

Едно истинско зимно пътуване през Петрохан

Днес няма да хойкаме надалеч – с помощта на Филип ще направим един зимен преход през т.н.исторически път (т.е.стария път) на Петрохан. С джип,много сняг, снимки и никакви хора по офроуд трасето. Приятно четене:

В четвъртък сутрин тръгнахме с баща ми към селото ни в монтанско. Избрахме пътя през прохода Петрохан, защото е по-спокоен и много по-красив от магистралата на Витиня. Имаше известен риск заради зимните бури, но те бяха на изток и нямаше прогноза за такива в северозападна България.

Пътят към Петрохан беше почистен идеално.

Малко преди Гинци обаче изнудих баща ми да минем по т.нар. „Исторически път“.

Бях чувал, че е красиво и наистина беше. Каменистият черен път беше изключително разбит и на места въобще липсваше. Всъщност се ориентирахме накъде да вървим само по дирите на един автомобил минал преди нас:

По стария, исторически път на прохода Петрохан

Снегът не беше много, но пътя беше изключително хлъзгав и на места много стръмен. С нормален автомобил определено би било предизвикателство.

В общи линии нямаше храсти и клони които да пречат, т.е. по пътя не рядко минават коли.

Времето беше прекрасно. По пътя подминахме двама туристи.