Archive for the tag 'Пенджаб'

юни 03 2015

Пакистан – град Мултан, Пенджаб (част 4 от През Азия на автостоп)

Продължаваме заедно с Маргарита и Георги в пътуването им през Азия – започнахме с прекосяване на Турция, минахме през Иран, а миналия път навлязохме в Пакистан, провинция Бeлуджистан и оставихме нашите герои да нощуват в полицията. Днес – дано се измъкнат! 😉 Приятно четене: Пакистан Град Мултан Пенджаб част четвърта от През Азия на автостоп […]

мар. 26 2012

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (2)

Продължава с разказа на Цветан за посещението в Златния храм на сикхите. Започнахме с едно въведение около храма, а днес ще влезем в самия Златен храм“

Амритсар и Златният храм на сикхите

втора част

Специалитет – Амритсар, Индия

Местен специалитет

Сутринта изгладнял се пресраших да опитам местния специалитет –питки пълнени с зеленчуци – грах, зеле, лук, боб, салата и  масала. Мм, много вкусно и нищо не ми стана заради тренирания ми стомах .

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Данданията  на веселите музиканти ни напомни, че храма  вече е отворен.

Храмовата кула

Но това беше храмовата кула  –  гълъбарник.

Гуру – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Гуру

След края на службата  гуруто ни даде като просфора – шепа грис халва.

В свещеното езеро

Потопихме си глезените в свещенното езеро като всички поклонници.

В свещеното езеро – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

А някои предпочитаха да се изкъпят в отделената с въжета, мъжка част на езерото.

Грешници и праведници – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Грешници и праведници

Вляво е колоната на грешниците където се наредихме, а в дясно  – колоната на праведниците. Осмелих ме се да не предада фотоапарата на входа и направих тези снимки  вътре за вас.

Амритсар, Пенджаб, Индия

Храмът  Хармандир Сахиб

има четири  входа и отворен за поклонниците от четирите краища на  света. Попаднахме в колоната която ни отведе на втория етаж.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Там поклониците  медитираха пред инкрустираните стени със седеф или други камъни като – лазурит, ахат и рубини.

Молитва – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Молитва

На долния етаж  се четяха молитви.

Свещенната  „Ади Грантх“ е сборник на религиозни химни и ръководство по молитвена практика . Вътре са също правилата на поведение  – „Духът на Кхалса“.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Напускаме това светилище , съхраняващо от 1604 година свещенната книга на сикхите като хвърляме последен поглед от златния прозорец.

Златни рибки – Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Към езерота , където плуват разбира се златни рибки.

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб)

Но главната особенност на храма е неговата възвишена красота и изтънчен разкош.

Той действително е Златен, облицован с златни плочи , и ни оставя незабравимото впечатление,

Храмът е покрит със злато

че неговите кули и прозорци са издълбани в  един цял златен къс. Бижу!

Очаквайте продължението
Автор: Цветан Димитров

Други разкази свързани с Индия – на картата:

мар. 19 2012

Амритсар и Златният храм на сикхите (Индия, Пенджаб) (1)

Обикновено думата „ненасилие“ асоциираме с Индия. Естествено, това не пречи на Индия на има атомни бомби 😉 Но днес няма да си говорим за атомни бомби, а ще посетим едно свещените места на сикхите – най-големите противници на официалната философия на „ненасилие“ на Ганди. Харесвам откровените хора 🙂 Понякога 🙂 Приятно четене: Амритсар и Златният […]