Archive for the tag 'Падуа'

мар. 15 2017

От Монблан до Ихтиман (2): От Венеция до Сливница с велосипед

След като изкачихме Монблан, днес с колело ще тръгнем от Алпите към България. Приятно четене: От Венеция до Сливница с велосипед част втора на От Монблан до Ихтиман Полетът на Симеон беше в 14:00 часа, така че не бързахме много сутринта. Станахме, събрахме всичкия багаж, закуска на летището и хванахме един от многобройните рейсове към […]

Ное. 18 2016

С Голф до Португалия (1): Любляна, Блед и Венеция

Започваме едно пътешествие до най-западната точка на нашия континент – по пътя към Португалия наш водач ще бъде Иван. Започваме с Любляна, Блед и Венеция. Приятно четене: С Голф до Португалия част първа Любляна, Блед и Венеция Здравейте, любители на пътешествията! Тази година беше много благосклонна към мен по отношение на пътуванията. След като през […]

юни 23 2010

Малко от Падова /Падуа/ и малко от Пиза в един и същи ден (2)

Продължавме с обиколката на Емилия из Италия – оставихме я за последно в Падуа, а сега освен Падуа ще разгледаме и Пиза. Приятно четене:

Малко от Падова /Падуа/ и малко от Пиза в един и същи ден

Много искрено съжалявам за това, че толкова малко време беше предвидено за разходка из Падуа. На мен този град „ми легна на сърце“, както се казва и все се надявам някой ден да го посетя и да му отделя достойно внимание.

Padua-Ema 25 Padua-Ema 26

Тесни павирани улици и такава архитектурна красота сътворена в предишни векове и непомръкнала до днес!

Padua-Ema 27

В дъното е катедралата «Сан Антонио»  /в романо-готически стил/

„ Най – известната падуанска църква е базиликата «Свети Антонио от Падуа» (Basilica di Sant’Antonio da Padova) или е позната също като Ил Санто (Il Santo). Там се намират мощите на Св.Антонио, като параклиса, в които са поставени, е творба на много и различни творци – някои от тях са Сансовино и Фалконети. Смята се, че базиликата е проект на Никола Писано” /текст от интернет/

Padua-Ema 27A

Фасадата на  „Сан Антонио“ и работниците, които монтират на площада елхата за предстоящата Коледа.

Padua-Ema 28

Площадът пред катедралата „Сан Антонио

Padua-Ema 29Конният паметник на Кондотиера Гатамелата от Донатело.

На снимката се вижда с каква бодра крачка преминахме през Падова в отпуснатите ни за разглеждане 3-3.5 часа.

Padua-Ema 30

Все съм виждала конни паметници тук-там, ама  такъв, с двукрила входна врата в пиедестала, признавам си, не бях. Ама, свят голям, конни паметници-разни.

юни 18 2010

Малко от Падова /Падуа/ и малко от Пиза в един и същи ден (1)

Днес Емат ще бъде отнова наш водач из Италия, но този път ще ни покаже Падуа и Пиза. Приятно четене:

Вторият от трите дни за разходка из Италия беше посветен на  гр. Падова/Падуа/ и в оставащото малко време от деня, за бегъл поглед върху Църковния комплекс в Пиза

«Падуа е много живописен град на 40 км от Венеция – с гъста мрежа от аркадни улички и много и разнообразни мостове, пресичащи различни разклонения на река  Бакилионе. Palazzo della Ragione – притежава най – големия покрив, който не е укрепен с колони в Европа. Стените на двореца са покрити с алегорични фрески.  Интерес представлява и конната статуя на венецианския генерал Гатамелата (Erasmo da Narni), която е изработена от Донатело».

През 1222 г. е основан Падуанският университет – един от най-старите в Италия

Самата област Венето е най-бедната в Северна Италия до 60-те години на миналия век, но бурното развитие на Падуа „повлича” след себе си цялата околност, която постепенно наваксва изоставането и днес е сред най-богатите италиански области.» /текстът е от интернет/

Автобусът  ни беше паркиран на обществен паркинг. Отпуснаха ни не повече от 3 часа и половина. Автобусът щеше да ни чака точно в 12.30. Но никак не успяхме да се съберем в уреченото време, а половин час по-късно.  Причините бяха няколко. Екскурзоводът ни беше едно много красиво и много знаещо момче. То беше  отлично информирано и увлекателно  разказваше подробности за историята на местата, които посещавахме.  Имаше някаква важна, очевидно лична  работа и трябваше да отиде в сградата на университета.  Поразказа ни това-онова за историческите забележинтелности, докато се намирахме  в административния център на града и ни показа накъде е посоката, в която се намира сградата на Археологическия музей. В дъното на двора на този музей се намира сграда на параклиса на фамилия Скровени (Cappella degli Scrovegni), изографисана в началото на 14-ти век, завършени през 1305г. от самия Джото (Джото ди Бондоне).  Фреските изобразяват живота на Дева Мария.

Padua-Ema 01

А това е рекламната табела за параклиса  /Cappella degli Scrovegni/.

И така, имахме свободата  всеки сам да избере маршрута си и да прецени на кое колко време да отдели.  Десетина души ентусиасти от групата от 44 екскурзианти решихме да се съсредоточим върху разглеждането именно на този  «обект».

С бърза крачка се отправихме към Археологическия музей, защото времето ни беше силно ограничено. В неговата сграда се продаваха билетите за влизане в «Капела дели Скровени».

Padua-Ema 02 Padua-Ema 02A

Зад витрината в предверието на музея се вижда касата, на която се купуват билети за влизане в капелата със стенописите на Джото.

Режимът на влизане в  уникалния параклис е много специален. Продажбата на билетите, цена 12 евро, става по схема. Има график по часове и  минути за влизане на малки групи от десетина души, точно през 20 минути.  В случай, че някой със закупен  билет, на който е записан точния час и минути , закъснее макар и с минута, си изпуска  реда и не може да влезе, а трябва да отиде на касата и да помоли да му презаверят билета, като  му впишат нов час за влизане. Ако не успее да получи презаверка на билета си, човек просто губи правото си да влезе в  капелата и билетът му „изгаря“.