Archive for the tag 'остров Тасос'

Дек. 11 2013

Късно лято в Тасос (3): Лименас и Кавала

Днес завършваме разходката из остров Тасос. В началото Анжело ни води до Потос и манастира Св.Архангел Михаил, после поехме към Алики, Потамия и Панагия, а днес ще обърнем повече внимание на град Тасос (Лименас) и на отсрещната Кавала.  Приятно четене: Късно лято в Тасос част трета Лименас и Кавала гр. Тасос (Лименас) Древния град В непосредствена […]

авг. 13 2010

Тасос: Ден трети: С крясъка на чайка пощуряла :)))

Продължаваме с мотоциклетната обиколка на Адриана из Северна Гърция. Бяхме на Халкидики и подробно обиколихме Ситония. Сега продължаваме към Тасос.

Тасос

Ден трети: С крясъка на чайка пощуряла :)))

Жега! И път към… остров Тасос.

Префучавайки покрай третия ръкав на Халкидики, където се намират манастирите и обиколката е единствено с корабче, се отправяме към Кавала…

Свикнали с простора на Халкидики, изведнъж Кавала ни се стори като мравуняк от къщи, коли и хора…

Майсторски паркирахме 6-те мотора на място за 1 кола и се отправихме по улиците на града с цел съчетаване на разходка с похапване…

Само Елена геройски остана на припека при моторите, с което си заслужи студената биричка за награда… :)))

Но жегата в рокерските екипи набързо ни върна обратно… И пак яхнали моторите… Само напред! :))))

Любувайки се на прекрасните гледки край пътя, съзираме стените на стара крепост…

Като по сигнал всички спряхме под шарената сянка на един кестен… (на групата не й трябваха много приказки, за да отгатва желанията на всеки един от нас… разбирахме се само с погледи 🙂

Ники набързо обясни, че тук е творил древногръцкия философ Аристотел… И докато другите отпочиваха, наслаждавайки се на сенчицата и пейзажа пред тях…

… с Павката, Денислав, Светльо атакувахме крепостта с камери в ръка! :)))

Едва стигнали до горе и вече ни стана ясно от къде са идвали прозренията на Аристотел… От тук всеки би погледнал на живота през очите на мъдреца…

Погледнете и ще се уверите сами!

Мисълта, че ни очаква хладния морски бриз на ферибота за о. Тасос… само засили жегата… както казва Денислав – „Хайде, че шупнахме” ;)))))

А на ферибота за острова си беше приключение в приключението…

(Петима Петка чакат ли!? ;)))))

Пътувалите преди това Цанко и Нина ни подсетиха да вземем храна за чайките… И им благодаря!!! За мен това бе едно от най-вълнуващите усещания… Потегляйки с ферибота чайките летяха като ескорт около него… и очакваха протегнатите ръце, които ги хранеха…

Безстрашно грабваха от ръцете ми солети тези лакомници, а аз пищях от кеф… :))))

Тук някой „подяжда“ чайките… :))) – (Бонус за всички фенки на Павката, тъй като след о. Тасос пътува за София ;))))

Ветрецът на ферибота и чудните гледки наоколо – това трябва да се изживее, няма как да се разкаже!

Последвалата обиколка на о. Тасос е вълнуваща! Тук планинския релеф е като изригнал вулкан… И пак – от едната страна висока планина от другата стръмни брегове, а долу море – лазурно и чисто…

Спирахме само на един манастир, но забраната жените да са с панталони и голи рамене, важеше дори и за жените с мотори ;)))))

Но пък гледката от високо към залива си струваше… :)))

„Солунските братя” имаха палатки и се възползваха от романтиката на крайбрежния къмпинг, а ние се задоволихме с уюта на малко хотелче…

( Папараците умора нямат ;))) Ето ни след дългия ден на колела :)))

Плаж… Разходка… И романтична вечеря край брега на морето…Свещи, риба, раци, скарици… и красиви спомени ;))))

Спокойна нощ… Без никой да подозира за екстремното преживяване, което ни очаква на следващия ден… Но това утре! ;)))

Очаквайте продължението
Автор: Адриана

февр. 11 2010

На Тасос по Никулден

Днес пак ще отскочим до съседите. Този път Димка ще ни разкаже за остров Тасос покрай отбелязването на Никулден мината година. Приятно четене:

Сигурно малцина ще се сетят каква е връзката.

Днес на празника на свети Николай от град Мир, област Ликия, Чудотворец и покровител на моряци, търговци и банкери, ще споделя с вас малко снимки и впечатления от Тасос, защото всички гръцки острови си имат светец-покровител.

Тасос (Лименас)

Светец-покровител на Тасос е свети Николай.

Преди време тук разказах за островчето Амулиани, което си съперничи с Тасос по близост до нашата страна. До Амулиани се стига с малко фери от Трипити, а до Тасос – с по-големи ферита от Керамоти до главното селище на острова – Лименас.

Камбанария

Ето я камбанарията на църквата на свети Николай в Лименас.

Дек. 10 2008

Тасос и Родопите 2008 – част втора

Продължаваме с лятното приключение на Антон из Тасос и Родопите. От Тасос ще се върнем в България, за да обиколим Дяволското гърло, Триград, Ягодина и Родопите. Приятно четене: Тасос и Родопите 2008 част втора Завръщане от Тасос Постояхме още няколко дни на къмпинга но дойде време да си тръгваме към България. Времето последните дни се […]