Archive for the tag 'остров Паксос'

сеп. 27 2012

Палеокастрица на Корфу и остров Паксос (Загубени из гръцките острови 2 – 3)

Продължаваме с обиколката с лодка из Йонийските острови заедно с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо, после – в Ерикуса, Отони и Матраки. Днес ще минем през Палеокастрица и остров Паксос.

Загубени из гръцките острови (втора серия)

/Kerkyra-Vido-Erikousa-Otoni-Matraki-Paxos-Antipaxos/

трета част

Палеокастрица на Корфу и остров Паксос

След този бърз круиз из трите северно отстоящи от Корфу острова ние тръгнахме обратно към него, този път да го обиколим от западната страна…. където попаднахме на

Палеокастрица – място, което ме изуми с природната си красота:

Палеокастрица се състои от няколко малки заливчета, всяко едно от тях със собствена плажна ивица и осеяни със скали, подаващи се от водата, и с много къщи, накацали високо по баирите и сгушени в гъстата зеленина.В пристанището на града, гъмжащо от всевъзможни плавателени съдове, имаше и такъв, който предлага разходка за пътници в подводната си част, която е прозрачна:

Палеокастрица, Корфу

Намерихме близко до Палеокастрица подходящо място за нощувка, където се установихме за поредната нощ:

Залез – Палеокастрица, Корфу

Тишина и красота….

Най-хубавите мигове от дългия и изморителен ден, наситен с нови впечатления и нови екзотични места ….

Дойде новият ден и с него и нови, интересни места. Пътуваме на юг, към южния край на острова, откъдето ще атакуваме островите Паксос и Антипаксос. Но дотогава имаме още цял един ден на този красив и загадъчен остров Корфу, за който бях чел и препрочитал като малък Джералд Даръл и в който остров бях по детски влюбен….

Пътуваме от западната страна на острова, където има страхотни комплекси н брега на морето, построени с артистизъм и обградени от дискотеки, таверни, ресторантчета…:

КорфуКорфу

както и покрай величествени скали, надзираващи със строг взор ширналото се пред тях море:

Корфу

Надвечер спряхме на една огромна плажна ивица до населеното място

Свети Георги в южния край на острова,

под тази къща, за да си направим лагера:

Корфу

И този залез, разпалващ мечти…

Залез – Корфу

А това, соча аз, е

остров Паксос,

закъдето сме се запътили ….

Корфу

И на другия ден го приближаваме:

остров Паксос, Йонийски острови

като най-напред се отбихме в

градчето Лака,

откъм северния му край –

Лака – остров Паксос, Йонийски острови

сред малките улички с неизвестни, добри имена…

и тези приятни, крайбрежни таверни….

Лака – остров Паксос, Йонийски островиЛака – остров Паксос, Йонийски острови

След един бърз обяд в една от тях тръгнахме към

столицата на остров Паксос – град Гайос /или Геос/,

който определено надхвърли всички ми очаквания.

Gaios, Гърция

Мисля, че това е град, за който не трябва да се разказва, а просто да се види…. Заливът пред него е запушен от едни потънал в зеленина малък остров, който заедно с по-големия си събрат образуват фантастичен канал, по който се акостира в пристанището:

Гайос – остров Паксос, Йонийски островиГайос – остров Паксос, Йонийски острови

Гайос – остров Паксос, Йонийски острови

Част от крайбрежния булевард –

Очаквайте продължението

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийско море – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

февр. 05 2009

За моето корфуанско приключение, Павката и други животни (2)

Днес ще продължим с приключението на Руми на остров Корфу. Вече прочетохме забележителното й пътуване с автобуса до Керкира, днес ще разгледаме самия остров. Приятно четене:

За моето корфуанско приключение, Павката и други животни

Ден 4

Палиокастрица

Нищо не мога да кажа по въпроса, защото просто не отиваме. Много ни идват емоциите от първите дни и решаваме да почиваме.

Днес ще ни изхвърлят от четиризвездния хотел и ще ни настанят във вече оправените ни стаи. Затова сутринта метваме багажа в автобуса, който отпрашва за Палиокастрица, а ние само с най-необходимото — бански и хавлии — тръгваме на плаж.

Предната вечер решаваме да намерим капитан Костас и в сряда, 20 юни да направим с него една екскурзия по южния бряг, без да се съобразяваме с групата. Речено-сторено. Не се налага много да търсим Костас, той просто си е там. Питам го какво влиза в цената, той вика: keine Probleme, all inclusive. Тъкмо да бием ръцете и той вика: Малка предплата, bitte! Малка, малка — 10 евро. Останалите 30 — в сряда.

Добираме се криво-ляво до хотел Месонги.

За хотела: Месонги

е голям хотел на фона на другите хотели наоколо. Около него има още не знам колко хотелчета, бунгала, басейни и ресторанти. Едно ще ви кажа: Ако търсите спокойствието, както аз и Павката, никога, никога, ама никога! не ходете в хотел Месонги. Групи пристигат, групи си отиват, а вечерите, о вечерите са върхът! Аниматори от разни страни развличат немските бабички по различни начини. Не че имам нещо против немските баби, но когато отидат на почивка се държат като ужилени от конска муха магарици — вирват опашки и тежко и горко на околните. То са музики, то са танци, то песни — все нови и нови Аktivitaeten (така му се вика на немски = дейности). Мило и друго бих дала всъщност да видя и българските баби, облекли бели костюми и накривили капели да хукват по света, ама да не зачеквам болни теми — не му е мястото тук.

Та отиваме на рецепцията и аз мило обяснявам, че сме от BG-групата, която в събота имала проблеми с настаняването, били сме в хотел Делфиниа и сега идваме да се настаним в оправените ни вече стаи. Насреща ми мигат невинни холандски очета (повечето работещи в хотела са момчета и момичета — стажанти, назначени на половин заплата. Ще се бръкне гръкът да даде цяла заплата на квалифициран персонал, знаете ли кога?) Девойката нищо не знае за нашия случай. Изпраща ни на другата рецепция. Там, слава богу, ни дават ключа и се понасяме към заветната стая 636.