Archive for the tag 'Омония'

Ное. 18 2017

Уикенд в Атина

Published by under Атина,Стоян

За един кратък уикенд в Атина ще ни разкаже Стоян. Приятно четене: Уикенд в Атина От доста време насам Атина беше единствената столица на съседна държава, която не бях посещавал за по-дълго. И в Анкара не съм бил, но за мен Истанбул е главния град на Турция. Честно казано преди няколко години бях за няколко […]

юни 07 2017

Атина за три дена

Цветелина днес ще ни води до Атина за един дълъг уикенд. Приятно четене: Атина град на история и съвременност Атина = Акропола – това най-вероятно си мислят всички, които не са ходили в гръцката столица. Това е вярно, но в същото време и не е. Атина не е само Акропола – тя е хълма Ликавитос, […]

юни 11 2009

Приключения в Атина или виж AC/DC и умри!

Много се радвам, когато някой пътепис в нашия сайт предизвика читателите и те да пишат и пращат пътеписи. Днешният отново се отнася до концерт на AC/DC, но този път в Атина – но не очаквайте че е само за рок-концерта: е днешния пътепис има и доста други (приятни и недотам) приключения, случили се с авторката в Атина. Но както казва тя „Видяхме AC/DC и се върнахме от Ставромула Бета. С Божията помощ – живи.“

Хм, и вижте какво прави гръцката полиция, когато ви се случи случка в Гърция.

Приключения в Атина или виж AC/DC и умри!

В известната книга на Дъглас Адамс фразата гласеше “Виж Ставромула Бета и умри!”. Както знаеш, Ставромула Бета не е планета, а заведение, кръчмата на Ставро Мюлер, грък с баща немец и майка гъркиня.

Ходенето до Атина за концерта на AC/DC беше осъществяване на две мечти – да видим великата група и Акропола на живо. Видяхме ги и едва не умряхме.

На концерта и след концерта…абе я да разказвам както се полага…

Значи…

Купих билетите още в началото на април. Точно за

Атина,

към Белград нямам никакъв интерес, да ме прощават братята сърби. Купих и четири чисто нови гуми на фиатката, защото пукнах предна лява в една дупка по пътя край Челопеч и ми останаха три стари и една нова.

Преди да тръгнем на път, направих всевъзможни застраховки, зелени карти, резервации в хотели и каквото още се сетих. Четох по форуми, питах по форуми какво трябва и какво не трябва. Говорих и с приятели. Всички казваха “Няма страшно, Гърция е европейска държава, всичко ще е ОК, не се притеснявай”.

Трябва да ти кажа, че мразя да карам кола, точно толкова, колкото мразя да говоря по телефон. Освен това имам навика да се губя много ефективно, когато тръгна на път. Не е било да тръгнем някъде на екскурзия с колата и да не се загубя. Предвид почти двете хиляди километра до Атина и обратно, по разписание трябваше да се загубя най-малко десет пъти. Питаш защо тръгнах с кола ли?

Заради Вълко. Той не може да ходи, а исках да пътуваме независимо, да мога да натоваря инвалидната количка и предостатъчно багаж, да спираме където и когато ни хрумне и да си слушаме музика, каквато ни харесва в колата.

По програма трябваше да тръгнем сутринта на 27-ми май около осем, да минем първо през Солун (или Тесалоники, както го наричат гърците и както ще го наричам и аз по-нататък), да го поразгледаме за два-три часа и да продължим надолу към Катерини, където да останем за първа нощувка. Катерини е горе-долу на средата на пътя.

Поради причини и навици потеглихме не в осем, а в единадесет сутринта. Преди да запаля колата се прекръстих и се помолих Бог да ни пази.
Карах си нормално, без да бързам. На онова тъпо място след Драгичево успях да уцеля правилния път и не забих към Перник, както стана предния път, като ходихме до Мелник. Едно загубване минус дотук. Четете по-нататък>>>

Ное. 03 2008

Атина

Забелязал съм, че повечето разкази, които пращате, и още повече — разказите, които четете най-много се отнасят за съседната чужбина. При все това днес за ПРЪВ път на нашия сайт откриваме столицата на съседна Гърция — Атина. Приятно четене:

столица на Гърция

Решението да отидем до Атина с Надя взехме като на шега — решихме, че тези 3 почивни дни искаме да се поразходим някъде. Първоначално идеята беше да отидем до Виена, обаче по не знам какви вече причини този вариант отпадна. Самолетните билети до Словения се оказаха на някакви безбожни цени и ето ни на — докато се усетим и вече бяхме платили билети до Атина. Резервацията за хотела се оказа не чак-толкова-голям проблем и след като всичко беше уредено остана само да чакаме въпросната дата.

Първа грешка (и последна, всъщност) — „избрахме“ да

летим с Olympic Airways — гръцкият национален превозвач

Както се оказа — и те в момента са в положението на БГА Балкан преди да фалират/се продадат/ги източат и т. н. Не че имахме особен избор — просто удобните полети до и от Атина бяха с Olympic. Дали все още са — не знам. Защото:

Избрахме да пътуваме в петък вечерта — с полета в 18:15 и да се върнем в понеделник вечерта — с полета в 16:20. Поне това си избрахме. Както си обядвах в четвъртък с колегите ми звъни непознат номер. Вдигам — от агенцията, издала ни билетите. Olympic си били сменили ненадейно разписанието и сме щели да тръгнем час по-късно. И сме щели да летим през Букурещ и се очаква да пристигнем в Атина около 22:30. Е какво да направя аз… Отидохме, чекирахме се. На бордните карти вместо номер на място беше написано XXX. Питам една наземна стюардеса какво значи това, а тя:

Ами то няма места… Седнете където намерите.