Archive for the tag 'мъгла'

Ное. 25 2015

Проходът Трансалпина (Из Карпатите на мотор – 4 част)

Продължаваме мотоциклетната си обиколка из Караптите и Трансилвания заедно с Тони. Първия ден минахме през прохода Трансфагарашан и спряхме вечерта в Сибиу. В първата половина на втория ден бяхме солната мина в Турда и започнахме обиколката си на крепостта (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която продължихме и разгледахме Сибиу. Третия ден от нашето […]

авг. 07 2015

Пешеходстване из Централен Балкан

Днес Стоян ще ни води на хладно – взимаме си раниците (който има), връзваме обувките (който има туристически – тях) и поемаме към Стара планина 🙂 Приятно четене: ГОРДА СТАРА ПЛАНИНА… Кратко пешеходстване из Централен Балкан Всички знаем текста на химна на Родината (надявам се): Горда Стара планина, до ней Дунава синей, слънце Тракия огрява, […]

май 10 2011

Из Щатите надлъж и нашир (4): Калифорния и Сан Франциско

Продължаваме с обиколката на Съединените щати заедно с Румяна. След каньоните на Юта и Лас Вегас, а последния път нагазихме в Калифорния.

Днес продължаваме с бившия щат на батко Арни, като ще стигнем и до Сан Франциско

Из Щатите надлъж и шир

част четвърта:

Калифорния и Сан Франциско

16 септември. По изгрев слънце над океана се стели мъгла на едри кълбета. Имаш усещане, че си на края на света. Магията е още по-плътна, можеш да я пипнеш. Покрай хотела има чудна кедрова гора и мнооого цветя. Колибри, като дебели пеперуди, пърхат в цветята. Долу някъде в ниското се провижда брегът и се разбиват вълните. Хоризонтът и мъглата розовеят от изгрева.

Ragged Point, Калифорния

Колибри – Ragged Point, Калифорния

Потегляме. Пътят се вие по стръмния склон, мъглата го прави да изглежда малко нещо нереален. Навлизаме в местността Big Sur. Чували сме за едно омагьосано място тук:

Джулия Пфайфър бийч

Не без усилия успяваме да улучим стръмното тясно пътче, което води към него. Наистина вълшебно място! Малко плажче, оградено от скали, във водата също скали, в които се разбиват вълните, а нагоре – стръмен висок склон с кедри. Найс!

Джулия Пфайфър бийч (Pfeiffer Beach) – КалифорнияДжулия Пфайфър бийч (Pfeiffer Beach) – Калифорния

Продължаваме нагоре по

Big Sur. Мъглата все така се стели долу в ниското.

Мъгла край Big Sur – Калифорния

Постепенно слизаме долу до брега. Отбиваме се в

парка Point Lobos

Все така мъгливо е. На скалите долу се търкалят мустакати тюлени, по скалите – кедри. Красиво е.

Тюлени в Point Lobos – Калифорния

Минаваме през

градчето Кармел

– изглежда много шарено и с атмосфера. За съжаление, времето пак не стига – денят започва да преваля, а сме още до никъде…

Следващият парк е Pebble Beach

Безброй щури земни катерици търчат из краката ни. Една се е излегнала замечтано на скалата и съзерцава вълните, друга си бърше муцуната с лапи, после с опашка. Други просят храна от минувачите. Тази пък копае дупка за тоалетни нужди… Онази се е изправила на задни крака и обглежда района… Шантави катерици 🙂 , нащракваме ги изобилно.

Катерица в парка Pebble Beach – Калифорния, САЩКатерица в парка Pebble Beach – Калифорния, САЩПарк Pebble Beach – Калифорния, САЩПарк Pebble Beach – Калифорния, САЩ

Следваща спирка –

Монтерей

Минаваме по улица ‘Консервна’, покрай лабораторията на Док, паметника на Стайнбек. Хубаво градче.

Монтерей (Monterey) – Калифорния, САЩМонтерей (Monterey) – Калифорния, САЩМонтерей (Monterey) – Калифорния, САЩ

Пропускаме Санта Круз и продължаваме директно към

Сан Франциско

Грешка – улучваме точно пиковия час и пътищата са задръстени. Бааавно се изтътрузваме до мотела си (пак Super 8) близо до Марината, пак стигаме по тъмно. Времето е мъгливо и намусено, препръсква дъждец. Все пак правим вечерна разходка из улиците на Сан Франциско, хапваме пица (отдавна май не бяхме яли…).

17 септември. На сутринта времето е все така мръчкаво, но ние хващаме пътя – обикаляме из улиците, по улица Ломбард стигаме до онзи много крив и виещ се неин участък, катерим се по стръмните баири, минаваме през туристическия Fisherman’s Wharf, по крайбрежния булевард Ембаркадеро, през известния кей 39 с тюлените (повечето вече ги няма, останали са само на 2-3 платформи, другите са празни…).

Lombard Street, Сан Франциско – Калифорния, САЩСан Франциско – Калифорния, САЩСан Франциско – Калифорния, САЩСан Франциско – Калифорния, САЩСан Франциско – Калифорния, САЩСан Франциско – Калифорния, САЩHaight, Сан Франциско – Калифорния, САЩHaight, Сан Франциско – Калифорния, САЩ

Качваме се на кабелно трамвайче по стръмните улици, после минаваме по търговската Market street. Времето продължава да е мъгливо и току препръсква.

Голдън Гейт Бридж, Сан Франциско, Калифорния, Съединени американски щати

Връщаме се до хотела и вземаме колата,

искаме да видим моста Голдън Гейт…

ама той не ще да ни види.

Отиваме съвсем до него, но успяваме да видим само мааалка част от единия му крак – толкова е мъгливо. Продължаваме през парка Голдън гейт и попадаме в квартала Haight-Ashbury. През шейсетте години тук е бил центърът на хипи-културата, рок-енд-рола, децата-цветя, лятото на любовта и цялата оная магия на дивните 60-години. От другата страна на залива се вижда слънце, но тук е все така мрачно. Отиваме отново до моста Голдън Гейт и той срамежливо ни показва малко повече от снагата си, но и доста остава все още скрита. Е, все е нещо.

Голдън гейт в мъгла – Сан Франциско – Калифорния, САЩ

Голдън гейт в мъгла

Обикаляме дълго по улиците , минаваме още веднъж по кривата улица Ломбард, търсим място за паркиране из центъра и не намираме… прибираме се в хотела. Отново вечерна разходка и хапване – тоя път в ‘Международния дом на палачинките’ (IHOP – ‘International House of Pancakes’).