Archive for the tag 'музеи'

юни 14 2017

Крит – по следите на Минойците (3): Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос

Продължаваме с пътуването на Бистра из Крит – първо стигнахме ферибота в Пирея, а после обиколихме Кносос и Ираклио. Днес продължаваме с Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос. Приятно четене: Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос част трета на Крит – по следите на Минойците Здравей отново, драги читателю! В предишните два поста разказах как се стига […]

Дек. 04 2013

Из Армения с Опел (2): Крепостта Амберд, планината Арагац, езерото Кари лич и столицата Ереван

Продължаваме с обиколката на Валентин из Армения. В началото минахме от долината Дебед до Гюмри, днес на ред са крепостта Амберд, планината Арагац, езерото Кари лич и столицата Ереван. Приятно четене: Из Армения с Опел част втора Крепостта Амберд, планината Арагац, езерото Кари лич и столицата Ереван Крепостта Амберд Старинната крепост Амберд е най-добрия пример […]

авг. 14 2013

През Иран с Опел (5): Техеран

Продължаваме пътешествието на Валентин през Иран. Започнахме с едно Въведение в две части, а същинското пътешествие започнахме с прекосяване границата на Иран, за да минем от Джолфа до Ардебил. После продължихме с от Астара до Казвин  Днес на ред е столицата Техеран. Приятно четене:  През Иран с Опел част пета Техеран Столицата Техеран   Надявах се бързо да стигна […]

юли 06 2010

Рим – пътуване из древността (4): Ватиканските музеи

Продължаваме с разходката на Юрий из Рим. Днес на ред са музеите във Ватикана, а започнахме пътуването си фонтана ди Треви и „мола“ на Траян, а за последно бяхме в крепостта Сан Анджелоь.

Рим – пътуване из древността

част четвърта

Ватиканските музеи

Романтиката изчезна на другия ден, когато скокнахме до Ватиканските музеи. Сигурно знаете, че Ватикана е опасана с високи крепостни стени, способни да спрат и имперска канонерка от „Междузвездни войни”. От тях лъха малко студенина и онази загадъчност, която обикновено наричаме исторически дух.

Стените на Ватикана – Рим

След известно ходене покрай зида накрая стигнахме до входа. Големи късметлии бяхме, че нямаше опашки, защото предварително бях наплашен от разни снимки из нета на тълпи от чакащи. Първо за да влезем, трябваше да минем отново през скенери. Карабинерите вътре явно го даваха по-лежерно, отколкото онези при Св. Петър, защото, когато чудото се разписка при мен, един от тях ми махна небрежно с ръка да продължавам. Така успях да вкарам джобното си ножче във Ватикана, но пък нямаше за какво да го използвам. След „граничния контрол” се наложи принудително да оставим багажа си на гардероб и продължихме по едни стълби към касите. Пет-шест минути ни костваше да се снабдим с билети. След миг се оказахме в преддверието на музеите. Единственият начин за ориентация тук е да четеш внимателно табелките, но понякога дори и това не помага, ако нямаш карта в ръка. Не за да намериш изхода (пътят към него е трасиран така, че не можеш да го сбъркаш), нито за да знаеш къде точно се намираш, а просто да си информиран, колко още ти остава.

Ватиканските музеи

са огромно средище, където се съхраняват множество произведения и артефакти от световното културно и историческо наследство. Тези неща са трупани от папите в продължение на стотици години чрез покупки, подаръци или откровени грабежи. Резултатът е една зашеметяваща колекция, допълнена от интериор, често пъти по-ценен от самите експонати. Не знам, защо от Ватикана продават билети, които важат само за един ден, при положение, че за да разгледа нормално всичките му там музеи, зали, галерии, коридори, капели и станци на човек ще са му необходими три дни. Минимум. От изгрев до залез!

Ние съвсем не бяхме дошли по изгрев и затова трябваше да не се размотаваме излишно, а да подходим към предстоящото целенасочено и рационално. Това разбира се не стана. Особено, когато се пръснахме, като пилци, по интереси и предпочитания.

Аз, естествено се заплеснах по едни императори в музея Киарамонти, непосредствено след двора на шишарката.