Archive for the tag 'Месонги'

сеп. 30 2009

Кулинарно към остров Корфу

„От почти 20 години искам да отида на Корфу“ — ето това искам и аз. Днес ще отидем до острова на Джералд Даръл и като специален бонус освен него ще видим и какво хапват туземците:-) Приятно четене и си дръжте лигавниците:-)

От почти 20 години искам да отида на Корфу. Този мой мерак се дължеше изцяло на поредицата на Джерълд Даръл за живота му на острова. Тази година, изведнъж, ми се отдаде възможност и бях твърдо решена да не се разочаровам. Не успях да се разочаровам, подготвих се много сериозно, направих нужните настройки на организма и психиката и потеглихме. До корфуанското ми приключение познавах Гърция само от към плажната и морската и страна. Това пътешествие ми показа другото лице на Гърция, даже и голото ѝ теме:-)
Пътуването към острова беше относително тежко, връщането в интерес на истината беше доста по-леко. Основната пътна артерия от Солун до Игуменица е новопостроената и почти завършена магистрала Егнатия Одос. С изключение на 2 участъка магистралата е готова. Завоите в тези участъци са наистина много, но достатъчно полегати. Уникалното на първия участък е, че минава почти през билото (или едно от билата) на планината Пинд. Специално за нас на отиване бяха пуснали снега:-), да не повярва човек, че в началото на май, в средата на Гърция ще види 30 см. сняг. При изкачването, сред избуялата зеленина, видяхме да се спуска един снегорин и много се смяхме, шегувайки се, че сигурно бил чистил снега. И верно. Беше го изчистил от пътя, та поне не ни се наложи да слагаме вериги:-)

Зимата през май.

От Игуменица се качихме на ферибота.

Приближаването му към острова е впечатляващо. От морето се вижда старата крепост и част от главния

град на Керкира — Корфу,

бяхме възнаградени с невероятна игра на следобедните слънчевите лъчи по морето, крепостта и околните сгради. Изобщо, страхотно преживяване, особено ако не бързаш да свалиш от ферибота вече разболяващото се детенце, на което му се пишка.

Старата крепост от отдалечаващият се Ферибот

Оказа се, че сме извадили късмет с избора на селцето и хотела.

Месонги

е едно от малкото населени места на острова, където главната улица е достатъчно широка и най-вече — има тротоар. За разлика от Беници, много популярно курортно градче, където основното шосе минава буквално пред вратите на заведенията, къщите и магазините, а дори няма тротоар, по който хората да се придвижват. Хотелът ни също се оказа добър, стандартните за гръцките хотели бунгала с по2 до 6 стаи на един или два етажа, няколко басеина, ресторанти, красива, макари не много голяма градина. Най-красиво в хотела, за мен, се оказа едно езерце с лилии и жаби, с малко мостче, което го пресича. До хотела има малка рекичка, която служи като пристанище за рибарските и туристически лодки на селото. Много живописно място, огласяно от разнообразни звуци и изпълнено с миризми, свързани с ремонтирането, боядисването и въобще пристягането на лодките за сезона