Archive for the tag 'Мала Азия'

мар. 17 2009

С мотоциклет в Турция (2)

Продължаваме с обиколката на Валдимир Чорбаджийски из Турция. Оставихме го заедно с Любо Африката в Ерзинчан (Анадола, на север от Диарбекир), а днес ще проследим пътя му до Ерзурум и ще се опитаме да се приберем в България. Приятно четене:

С мотоциклет в Турция

3 юни 2008 петък

Днес направих Ерзинчан — Ерзурум. Снимах се пред табелата на Ерзурум и се върнах обратно в Ерзинчан, за да пробвам и съседното платно на пътя… Направих само 350 км днес.

Проходи преди град Ерзурум

Всъщност не се върнах от табелата на Ерзурум (402 000 жители, и около 1800 м надм. височина), а от някаква бензиностанция в града.

След табелата му има 4 поделения. Две военни и две на жандармерията. Навсякъде е бъкано с войска и жандармерия.

а на въпросната бензиностанция

в Ерзурум пристигнах, в 12 часа, в петък 13-ти юни, на 5-ият ден от тръгването ми от България. До тук минах 2100 км!

Точно тук се разделихме с Любака. Той тръгна към Артави и Хопа, където е границата с Грузия. От Ерзурум на юг до границата с Иран са 150 км, а до Хопа на север, са около 200 км тесни планински пътища с лоша настилка. Аз понеже съм си шосеен плъх се отказах от тази екстремия, лошите планински пътища и реших да тръгна обратно. Аз между другото не съм имал намерение да влизам в Грузия, но ако имаше свестен път до там, сигурно щях да ида до границата, поне да видя какво представлява.

На 13-ти петък в 12 часа стигнах на една бензиностанция в Ерзурум. На 5 дни и 2100 км от България съм.

юни 03 2008

Пътешествие в черноморска Турция, Грузия и Кападокия (2): Трабзон и Батуми

Пътуването към Трабзон е като детска песен.

Защо? Ами защото вместо стар и лош крайморски път, пред нас се точи новеничка магистрала. Излизаме на морето при Самсун – някъде към 1 часа след полунощ. Замирисва на море така, както си замирисва у нас… Обикновено рано сутрин… в Бургас или Варна…слезли от нощния влак… чуваме крясък на чайка и вдъхваме неповторимия мирис на Черно море. До мен пътува млада майка с две невръстни деца. Едното седи и спи на облегалката на седалката. От време на време се събужда, прокарва пръст по моята карта на Турция и измърморва „Алманджа“. Означава немски език. За това детенце може би всички чужденци са алманджа. Може би някой от семейството работи в Германия…?! Заспивам и се събуждам. Окончателното ми събуждане е към 5 и половина сутринта. Тъкмо навреме, за да се излюбувам на Тиреболу. Около този град е един от малкото плажове по турското черноморие. Стотици километри морски бряг са укрепени яко и за векове напред. Емо не може да повярва на очите си какво са направили тези хора с пътищата, с брега, с градовете… Бил е тук преди 10 години. От дясната ни страна е неизменната Понтийска верига. Снеговете по високото се топят, реки се точат от всеки склон, виждаме как се вливат в морето. Около всяка река – село или градче. Ако тръгнете да обикаляте турското Черно море, не пропускайте отсечката от Тиреболу до грузинската граница! Гледките са прекрасни.Още…

мар. 21 2008

До Сирия през кюрдските райони на Турция(3): Из пустинята в Сирия

Сирия, пустиня, Тазмор, Палмира, Турция, Анадола, Мала Азия, Близък Изток Трета част от приключенията из Сирия и Турция (предишната част е тук >>>, а началото – ето тук>>>) След дълго отсъствие ето и поредната част от пътеписа България — Сирия, ще Ви разкажа с голямо увлечение, до колкото мога, за нашата одисея след последната вечер […]