Archive for the tag 'магазини'

Ное. 10 2015

За джуджетата на Вроцлав (Полша – 1 част)

Днес Деси ще ни води до Полша – като за начало ще разгледаме Вроцлав. Приятно четене: За джуджетата на Вроцлав и някои други градски обитатели в Полша част първа Вроцлав Магистрали и винетки След последните посещения на любимата ми Швейцария не бях пътешествала, което не значи, че ми е липсвало желание. Впоследствие възникна и необходимост […]

апр. 07 2010

Белгия и Антверпен: Месец и нещо по–късно

Днес ще продължим с впечатленията на Ива от Белгия и в частност на Антверпен. Ето първите ѝ нефризирани впечатления, а сега ще продължим нататък.

Приятно четене и не забравяйте да участвате в писането на 1000-ия пътепис на нашия сайт. Приятно четене:

Белгия е страхотна туристическа дестинация,

ако идваш тук за 2-3 дни и по някакъв начин успееш да уцелиш някой от 10-те слънчеви и топли дни в годината.

Нормалният ден тук (в Антверпен) има следният климат:

цяла нощ ураганен вятър, сутринта към 5-6 силен дъжд, към 7:30 всичко изсъхва и поизгрява слънце, придружено от вятър. Ако навън е слънчево, вземи си чадър, защото тук дъждът завалява наистина неочаквано. Ако сутринта навън е студено, добра идея е отдолу да си облечеш тънките дрехи, а отгоре дебелите, защото по някое време със сигурност ще се стопли. Което пък от своя страна не означава, че малко по-късно ще запука студен дъжд. Не е обаче той проблемът: тук чадъри се продават навсякъде. Дори в магазините за козметика. Виж вятърът е нещо, което не можеш да пребориш 🙂 В този смисъл разбирам белгийците, които питат защо така се оплакваме от дупките по улиците при положение, че си имаме толкова много слънце. От тяхна гледна точка въпросът е напълно резонен.

Като започнах да говоря за

улиците, тук те са много различни.

Главните пътни артерии са много широки. Обикновено са по 2 ленти в посока, помежду тях още 2 ленти за градския транспорт. Но това са само централните улици. Вътрешнокварталните са по 1 лента и обикновено са еднопосочни. Там, където са асфалтирани, са като стъкло. Да ти е кеф да караш или да се возиш. Наистина! Обаче там, където е павета или плочки, ако си в кола могат да ти изпопадат пломбите от друсането. Ако си жена, забрави за токчетата, така както забравих аз 🙂

Настоящият пост се явява продължение на този тук. Първо ще се спра на коментара на Anya, защото тя много на кратко успява да разкаже всичко, което можеш да очакваш от всеки един белгиец. Наистина

тук бира започва да се пие от рано сутринта.

И така цял ден. Ако в България най-обичайната гледка като минеш покрай кафене е да видиш как целодневно се пие кафе, тук целодневно се пие бира. Най-много се котират Duvel, Maes и Jupiler, съдейки по празните бутилки и кенчета в торбите с боклук, който тук се събира вторник вечерта. Обичайно е да виждаш по 2 огромни чувала с кенчета от бира пред всяка къща всеки вторник.

Ное. 21 2009

Бързи впечатления от Австрия

Днес ще направим един кратък полет над някои детайли в Австрия. Приятно четене и редакцията се надява, че ще има и продължение:

След достатъчно продължителен престой в тази малка китна държавица, да взема и да поразкажа впечатленията си, а?

Зебрите

Да, и там има зебри по улиците. Стряскащото е, че има ли пешеходец, готов да премине, колите се заковават и чакат. Аз, свикнала да се боря с автомобилите кой да премине по-напред, в началото дремех на зебрите, чакайки колите да минат. Първият път когато колите спряха, не загрях защо и продължих кротката си дрямка. Да, ама те не тръгваха, а и нямаше друга причина да спрат освен моя милост. Стояхме си така поне 20-тина секунди, а шофьорите дори клаксона не натиснаха. Това е то — отстъпват ти, че и те чакат да си поспиш! Цивилизация…

С хубавото бързо се свиква, така че на втория ден вече безпроблемно тичах пред колите, спрели в моя чест;) Това ми създаде проблем в София, когато стъпих на родна земя — така успешно щяха да ме отнесат нашенските джигити на една хубава, прясно изрисувана зебра. Ама българската зебра не я уважават като австрийската — на никой не му пука, че я има.

Велосипедите

Масов транспорт в Австрия. Австрийският велосипедист е с още по-големи права от пешеходеца. Вре се навсякъде, минава пред, зад, встрани от колите, а те са длъжни да маневрират, спират, изчакват, докато велосипедистът благоволи да ги отърве от присъствието си. Не бяха рядкост ситуациите по улицата да се точи като черво цяло семейство на велосипеди, блокирайки по този начин пресечките — де що има коли, спрели, а те си карат баааавно, наслаждават се на гледката, на слънцето, и хич не ги е грижа, че хората може да бързат.
Въобще, хората с автомобили са най-безправните участници в движението. При това никой не употребява клаксони (ако отидат в Турция, ще се побъркат — там клаксонът е основно регулиращо средтво на пътя, с по-голяма сила дори от светофара)