Archive for the tag 'Лименас'

мар. 17 2017

Пътуване до остров Крит (5 до 8 ден)

Продължаваме с пътуването на Галена из Крит – започваме с Лиманас и плажа Елафонисос. Днес продължаваме към Ираклион, двореца Кносос и остров Хриси. Приятно четене: Пътуване до остров Крит втора част (5-и до 8-и ден) Ден пети На другата сутрин се събудихме в мрачното и ветровито Малеме, но решихме, че трябва да направим една кратка […]

апр. 14 2014

Залези над гръцките острови (5-5): Порто Лагос и Лименас (на Тасос)

Продължаваме обиколката с лодката на Димитър из северните егейски острови на Гърция –  вече бяхме на Диапорос, бяхмедо остров Амуляни, плавахме край манастирите на Света Гора – Атон, последния път изминахм разстоянието между остров Тасос и Алекснадруполис (Дедеагач), а днес ще поемем обратно към Порто Лагос и столицата на Тасос – Лименас Приятно четене: Залези над гръцките острови Пета […]

Дек. 11 2013

Късно лято в Тасос (3): Лименас и Кавала

Днес завършваме разходката из остров Тасос. В началото Анжело ни води до Потос и манастира Св.Архангел Михаил, после поехме към Алики, Потамия и Панагия, а днес ще обърнем повече внимание на град Тасос (Лименас) и на отсрещната Кавала.  Приятно четене: Късно лято в Тасос част трета Лименас и Кавала гр. Тасос (Лименас) Древния град В непосредствена […]

февр. 11 2010

На Тасос по Никулден

Днес пак ще отскочим до съседите. Този път Димка ще ни разкаже за остров Тасос покрай отбелязването на Никулден мината година. Приятно четене:

Сигурно малцина ще се сетят каква е връзката.

Днес на празника на свети Николай от град Мир, област Ликия, Чудотворец и покровител на моряци, търговци и банкери, ще споделя с вас малко снимки и впечатления от Тасос, защото всички гръцки острови си имат светец-покровител.

Тасос (Лименас)

Светец-покровител на Тасос е свети Николай.

Преди време тук разказах за островчето Амулиани, което си съперничи с Тасос по близост до нашата страна. До Амулиани се стига с малко фери от Трипити, а до Тасос – с по-големи ферита от Керамоти до главното селище на острова – Лименас.

Камбанария

Ето я камбанарията на църквата на свети Николай в Лименас.