Archive for the tag 'Лименария'

юни 04 2010

На остров Тасос всичко е спокойно

Днес ми е нещо гръцко, нещо островно – пак ще отидем до един гръцки остров. Този път това ще бъде близкия до сърцето на цяла България остров Тасос. Павлина ще ни заведе до там. Приятно четене:

Но не като на Шипка. В Източна Гърция изобщо никой нямаше намерение да протестира или да се бунтува. И в Кавала, и в Драма, и в малките селища на остров Тасос, които посетихме през почивните дни, всичко беше тихо и кротко, извън размирното гръцко време-пространство – такова, каквото ни го представяха медиите.

Съботният Солун ни посрещна

с оживените си централни части и крайбрежни кафенета, препълнени с млади хора, но във въздуха не се носеше нищо тревожно. Само боклукът, преливащ от контейнерите за смет, подсказваше, че някой е стачкувал.

Филипи, Гърция

След снимката от последната точка в нашия маршрут представям и кадри от първия пункт –

древния град Филипи,

който носи името на прочутия Филип II Македонски, баща на още по-прочутия Александър Македонски. Ако вече сте били в грандиозния Ефес, останките от Филипи няма да ви впечатлят. А и при реставрацията на част от руините гръцките ни съседи леко са се престарали според мен, за разлика от турските*. Мисля, че втората снимка го илюстрира добре. А това, което се вижда на заден план, не е артефакт, а римски кран, датиран между I в.пр.Хр. и I в.сл.Хр. :)))

апр. 26 2010

По Великден на остров Тасос

Става топличко и вече става време да тръгваме към Гърция. Мисля, че с този разказ за Великден „откриваме сезона“ – приятно четене:

Планирахме да тръгнем към 16:30 ч. от работата ми в Бизнес парка – аз, Алекс, Вельо и Вили. В крайна сметка се реорганизирахме и началната ни точка на тръгване бе кафето на брат’чедката в Дианабад с уговорка в 17:30 ч. Първо дойде Вельо с половината си багаж, разтовари се и отиде да си кара колелото и другата част от багажа. Появиха се и Алекс и Вили, започнах да товаря и подреждам багажа, качих четвъртото колело на багажника от горе, качих три метровата греда за парапет за селото и ги вързах добре с ластици и остана да опаковаме последните багажи и да слагам багажника за останалите три колела отзад на теглича с багажника.

В крайна сметка в 19:00 ч. тръгнахме в пълен състав и с усмивки в посока село Илинден, което се намира до новооткрития ГКПП Илинден на Гръцката граница, където планирахме да преспим в къщата на брат’чедката. Реших да минем през с. Бистрица, с. Железница, с. Ковачевци, с. Поповяне, с. Белчин, гр. Клисура, гр. Сапарева баня и да излезем на гр. Дупница – Града на фармацията, както казват табелите на входа на града. Около 20:15 ч. вече излизахме от Дупница и се устремихме към гр.Гоце Делчев, където планирахме да направим последното зареждане на газ преди да излезем от България. В Банско се завъртяхме малко за да напазаруваме последни неща за гръцко, както и нещо за вечеря, като в процеса на търсене на магазин се допитах до една полицейска патрулна кола, спряла пред районното управление.

Около 23:00 ч. влезнахме в с. Илинден,

като на входа на къщата ни посрещна братовчеда на Петко. Настанихме се, запалихме печка, направихме си за вечеря, похапнахме и си легнахме. На сутринта ни посрещна чудесното слънце, козите на дядото, който живее зад нашата къща и двама цигани, които търсеха желязо за изкупуване. Ние им обяснихме, че само сме на гости и нямаме желязо, което да им дадем.

Това чудовище живее в къщата, а именно на гърба на входната врата…

Илинден, България

След като закусихме с лютеница, майонеза и мухлясал хлебец, бяхме (не)приятно изненадани от появата на двама младежи от ромски произход, които се увъртаха около колата, с колелата на багажника, търсейки нещо за вторични суровини, я желязо, я нещо друго, но бяха смутени от появата на Алекс, която извика на шега: „Ще ни крадат колелата“ и ние всички се появихме на терасата. Момчетата събират отпадъци, които връщат на вторични суровини, за да изкарат някоя стотинка. Питаха ни дали колелата ставали за вторични, но после се замислиха на глас и си казаха: „Ааа, те сигурно 100 лева струват тези колела, не можем да им ги искаме“ без дори и ум да им го побира, че „тези колела“ на практика струват 25 пъти повече от тяхното предположение.

Ное. 17 2008

До Тасос в края на лятото (Скала Рахони)

Дойде време и наша милост да прояви упоритост и старание в писането на пътепис:-) Приятно четене: До остров Тасос през септември Скала рахони Защо на Тасос? Признавам си без бой, че отдавна ми беше мечта да ида на остров Тасос. В последно време това стана изключително лесно, ама това — онова, насам — натам, джи—джи—би—джи, […]

авг. 21 2008

Почивка на Тасос: Една много приятна изненада

От днес вдигам чуковете за седмица-две от София, та реших да ви подготвя един разказ за една почивка на о. Тасос, Гърция. Приятно четене и чакам още разкази за лятната ви почивка: Тасос, Гърция: една приятна изненада Това е разказ за пътуването ми до о. Тасос, Гърция и малко впечатления от хората, страната и природата: […]