Етикети: Лантау

Азиатските дракони (1): Хонконг 1

Азиатските дракони (1): Хонконг

Днес ви представям първата част от кратката поредица на Иван за „азиатските дракони“  – започваме с Хонконг. Приятно четене:   Хонконг част първа от поредицата Азиатските дракони Нямахме търпение да се приземим в Хонконг....

Остров Лантау (Хонконг) 0

Остров Лантау (Хонконг)

Продължаваме с части от големия пътепис на Радослав за пътуването му из Югоизточна Азия. Днес на ред е един хонконгските острови – Лантау. Приятно четене:

Остров Лантау, Хонконг

Едно изключително интересно туристическо място в ХК е остров Лантау (大屿山) и по-точно неговото село Нгон Пинг горе нависоко в планината.

Остров Лантау (爛頭 • крива глава)

е най-големият остров в Хонконг и се намира на устието на Перлената река, върху площ от 150 км². Първоначално е бил дом на тихи рибарски селища, но през последните години е преобразен от строителството на няколко големи инфраструктурни проекта, включително новото летище на Хонконг, лифта Нгон Пинг 360 и увеселителния парк Дисниленд Хонконг. Остров Лантау заедно с Туен Мун е едно от първите европейски укрепления в района на Перлената река, основани от португалски търговци в началото на 16 век. По-късно португалците са изоставили мястото заради поражение от китайски войски. Още по-късно островът е станал важен търговски пункт за англичаните.

Там горе по върховете, атракциите са огромната статуя на седящия Буда, прилежащият й будистки манастир и планинската Пътека на мъдростта. Лесно се ориентирахме как да стигнем до там от хостела. Първо трябва да се стигне до село Чун Тун (东涌) на о-в Лантау, където е последна спирка на метрото. От “нашата” линия се хваща возене до Цуен Уан (Tsuen Wan, 荃灣), където се прехвърляме на влакчето за Чун Тун. То е над земята и има много хубави гледки във всички посоки: западния бряг на Каулюн, моста над морето и шосето, стъпващо на големия остров Лантау.