Archive for the tag 'крепост Сан Анжело'

юли 29 2010

Рим – град на контрастите

Забелязвате ли, че тази година разказите за Италия преобладават над разказите за Гърция (както пък беше миналото лято). Не знам на какво се дължи, но очевидно интереснъ към Вечният Рим е също така вечен, затова днес ще се разходим отново по неговите улици. Водач ще ни бъде Цветомира. Приятно четене: Мисля си, че повечето хора […]

май 13 2010

Рим – пътуване из древността (3)

Днешния пътепис отново ще ни разведе из Рим. Юрий вече ни разходи до фонтана ди Треви и „мола“ на Траян, както и до Ватикана и катедралата Свети Петър. Сега продължаваме нататък. Приятно четене:

Рим – пътуване из древността

част трета

Знаех обаче, накъде ще вървим след като излязохме от св. Петър – към

крепостта Сант Анжело

От базиликата се върви все направо на изток по Via dela Concilazione и след има няма километър се стига до крепостта. По широките тротоари на булеварда щъка любознателен народ, а по уличното платно един след друг преминават автобуси с туристи, чиято неизменна цел е Ватикана. В началото на улицата има няколко магазина за колекционерски фигурки и Петя мигом се шмугна в най-лъскавия (естествено). Какво да я правиш, това и е отколешна страст. В къщи сме натрупали фигурки, чиито брой един ден ще ни позволи да отворим магазин и да забогатеем безвъзвратно. Последвах я, защото нямаше какво толкоз да зяпам навън. Още щом зърнах цената на една фигурка, гледаща ме нагло насреща, бързо се насочих към Петя с цел вземане на превантивни мерки. В къщи всяка седмица се чупи по нещо –я чаша, я чиния… Тия 800 евро обаче, бяха бая авторитетна цена, че да мога да стоя спокоен и да гледам, как Петя си премята небрежно из ръцете крехките съкровища 🙂

Е, излязохме от магазина без произшествия и продължихме по булеварда докато накрая стигнахме Тибър и крепостта.

Рим, Италия

Всъщност по-справедливото име е „Мавзолей на Адриан”, защото все пак архитектурното чудо е започнато от император Адриан с цел да бъде негова гробница (мавзолей). Завършен от наследника му Антонин Пий, тук в продължение на 80 години са били поставяни погребалните урни на римските императори. После естествено нещата се изменят и мавзолеят е включен, като отбранително съоръжение в новоизградената от император Аврелиан тухлена стена, обграждаща града. След време папите си го присвояват, като повечето неща в Рим, съединяват го с Ватикана посредством укрепен коридор и правят от мавзолея истинска крепост, където са се криели от враговете си при нужда.