Archive for the tag 'Книн'

авг. 05 2009

Пролетен мотоциклетен круиз из Западните Балкани (3): През Босна и Херцеговина

Днес ще завършим пътуването на Георги из Западните Балкани. Бяхме с него в Албания, Черна гора и Хърватска – на ред днес е Босна и Херцеговина. Приятно четене:

Пролетен мотоциклетен круиз из Западните Балкани

част трета

През Босна и Херцеговина

Бяхме решили предишният ден, докато пиехме бира , да поспим малко повече , тъй като пътя взе да ни идва в повече от очакваното, за това станахме в 7 ч, за 8 ч. бяхме поръчали закуската. Събрах багажа и всички зарядни , разхвърляни по стаята, но забравих да снимам един контакт, разположен много интересно , на около 2.50 м . над пода , вероятно се ползва само от гостуващи звезди на NBA . В салона домакинът вече беше наредил закуската – всичко беше чудесно – кафе, сокове, мляко , сладко, саламчета, яйце… . Имаше голяма панорамна тераса с чудесна гледка ,

очертаваше се поредният слънчев ден, слънцето беше доста високо. Хапнахме , облякохме се и потеглихме , след кратка борба с гаражните врати…

Дек. 20 2008

Пътуване до Москва – впечатления

Пътеписът днес ще ни разходи из столицата на Русия – Москва. Приятно четене:

Пътуване до Москва

Това пътуване го планирах отдавна и трябваше да се случи. Понеже някои предишни мои пътеописания бяха посрещнати с интерес, сигурно ще има разочарования.
Но такова s’est la vie.

Освен многобройните състуденти имам познат Володя от Ленинград-Москва, един от водещите проектанти на НХК Бургас, супервайзер и съветник на строежа. Та се знаем от 1970-та. Ходили сме си на гости, като аз бях в Москва за последно преди 10 години, той в България — преди три.

Освен да се видим, ми беше много любопитно да сравня онази Москва със сегашната. По телевизията и интернет виждаш много, но е като целувка през стъкло. Друго е да пипнеш.

Имаше и чисто носталгичен елемент:

–Да хапна любимите си от онова (преди 50 — не падайте — години) време салами: Краковская, докторская, студеньческая колбаси

-Кашкавалите Костромской, Рязанский, Ярославский — всичките от краве мляко, но нашите от краве са им много далечни роднини.

-Прясносолна херинга Селедка пряного посола в плоски кутии 10″ (сельодката се осолява не чистена! Со се джигери, черва, хайвери и дробчета. И да не попитате в магазина за херинга. Всичко, започващо на „х“: хер, херовина, хреновина и т. н. замества в във великия език на Пушкин една неприлична дума — може да ви отпратят…)