Етикети: Керкира

Корфу (3 – 4 ден): Керкира: Нощен живот и завръщане 8

Корфу (3 – 4 ден): Керкира: Нощен живот и завръщане

Днес ще продължим с втората половина на втория ден от пътуването Тони из Корфу – първият ден разказваше за пътя от София, през Игуменца до Дасия,в началото на втория се качихме до крепостта Ангелокастро, а...

Корфу (3 ден – начало): Дворецът Ахилион и крепостта Керкира 10

Корфу (3 ден – начало): Дворецът Ахилион и крепостта Керкира

Остров Корфу и остров Видо (Загубени из гръцките острови (2 –1)

Днес Димитър отново ще ни поведед към Йонийските острови – този път ще бъдат тези от севарната част на архипелага. Започваме с остров Корфу

Загубени из гръцките острови (втора серия)

/Kerkyra-Vido-Erikousa-Otoni-Matraki-Paxos-Antipaxos/

първа част

Корфу и Видо

Лятото е в разгара си. Отново сме на път. Отново в Гърция, пак към Игуменица, но този път целта са северната група острови в Йонийско море –  Корфу, Видо, Отони, Ерикуса, Матраки, Паксос и Антипаксос. Част от тези острови са доста неизвестни и много слабо /или почти никак/ населени, нещо, в което поне лично аз намирам екзотика. Пристигнали в Игуменица, намерихме веднага много подходящо място с рампа за пускане на лодката на вода –

Ферибот Игуменица, Гърция

Този път бях с един друг приятел – Стоян, който за моя радост веднага се съгласи да ме придружи в тази лятна авантюра из Йонийските острови.

С лодка из Йонийските острови

Отпрашили към

Керкира /Корфу/,

пристигнахме в най-южната населена част –

Кавос

Типично курортно селище с много англичани и скандинавци, дискотеки, супермаркети – кипи летния живот на този гръцки остров, който се оказа изключително красив.

Кавос, Корфу – С лодка из Йонийските острови

Първата вечер спахме близко да Кавос и на другия ден тръгнахме на север, към столицата на острова, като пътем се отбихме тук и там да рагледаме

градчетата Мезонги и Беницес

Мезонги, Корфу – С лодка из Йонийските острови

Навсякъде цари весела глъч, врява, усеща се осезаемо във въздуха отпускарския дух на много националности, избрали този приказен остров за своите почивки. А ние продължаваме към

столицата Керкира –

Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските острови

За съжаление снимките са твърде недостатъчни, за да предадат цялото великолепие на града, построен във венециански стил, както и невероятната хармония на малките,  преплетени търговски улички, на които се чуват езици от цял свят….

Стара венецианска крепост,

от която лъха духа на едно велико минало:

Венецианска крепост – Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските острови

И крайбрежната, с толкова уютни кафенета…

Венецианска крепост – Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските

Северно от столицата Керкира, в непосредствена близост, са намира

островчето Видо:

Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

Остров Видо

на което има паметна плоча на адмирал Ушаков /за победите му по време на средиземноморския поход 1798-1800г./, както и мемориален комплекс на сръбската армия, чийто остатъци са спасени от италианския флот и евакуирани на остров Корфу след дълъг и изнурителен зимен поход през Албанските Алпи в 1915г. Затова корабчето, което кара туристи от Керкира, има три знамена – гръцко, руско и сръбско.

На острова има и барче:

Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

както и местно автохтонно население:

Заек – Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

Фазан – Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

От остров Видо тръгнахме на север между Корфу и албанския бряг, който беше в непосредствена близост до нас. Намерихме от северната страна огромен плаж с красив пейзаж, където и преспахме:

Корфу – С лодка из Йонийските острови

Залез на Корфу – С лодка из Йонийските острови

Вълните подмятаха лодката като детска играчка:

докато слънцето бавно угасваше в лазурните води на Йонийско море:

и докато се черпихме в близката таверна…

Очаквайте продължението

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийско море – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

Корфу и Тансу травел – прекрасно място и лоша организация

Крайно време беше да кажем нещо лошо за Гърция. Вероятно не толкова за Гърция, колкото за една туристическа фирма, водеща екскурзианти към Корфу — но най-добре е да прочете разказа на Селин по въпроса. Ако някой се чувства засегнат — да пише коментари, като не забравяте, че обидите към авторите са недопустими. Ако ще обсъждате нещо — без лични нападки!

Сега: приятно четене! Корфу очевидно е супер местенце:-)

Корфу и Тансу травел

прекрасно място и лоша организация

Онзи ден към 11 и нещо вечерта пристигнах в София от почивката на остров Корфу. Въпреки че организацията на цялата екскурзия беше изпъстрена с всякакви неуредици и доста фриволното отношение към съня ни, беше хубаво.

Остров Корфу или още Керкира е уникално място.

Най-зеленият от Йонийските острови — наистина изумително зелен. Изпълнен с кипариси, маслинови горички и всякакви други растения. Много хора го посещават, след като са прочели книгата на Джералд Даръл „Моето семейство и други животни“ и тя ги е вдъхновила. При мен се получи обратното — отидох и започнах да я чета на място:) Спомените от някакво предишно недовършено четене бяха достатъчно избледнели, за да се изкефя на историята и на невероятните описания на острова.

Кулинарно към остров Корфу 8

Кулинарно към остров Корфу

„От почти 20 години искам да отида на Корфу“ — ето това искам и аз. Днес ще отидем до острова на Джералд Даръл и като специален бонус освен него ще видим и какво хапват туземците:-) Приятно четене и си дръжте лигавниците:-)

От почти 20 години искам да отида на Корфу. Този мой мерак се дължеше изцяло на поредицата на Джерълд Даръл за живота му на острова. Тази година, изведнъж, ми се отдаде възможност и бях твърдо решена да не се разочаровам. Не успях да се разочаровам, подготвих се много сериозно, направих нужните настройки на организма и психиката и потеглихме. До корфуанското ми приключение познавах Гърция само от към плажната и морската и страна. Това пътешествие ми показа другото лице на Гърция, даже и голото ѝ теме:-)
Пътуването към острова беше относително тежко, връщането в интерес на истината беше доста по-леко. Основната пътна артерия от Солун до Игуменица е новопостроената и почти завършена магистрала Егнатия Одос. С изключение на 2 участъка магистралата е готова. Завоите в тези участъци са наистина много, но достатъчно полегати. Уникалното на първия участък е, че минава почти през билото (или едно от билата) на планината Пинд. Специално за нас на отиване бяха пуснали снега:-), да не повярва човек, че в началото на май, в средата на Гърция ще види 30 см. сняг. При изкачването, сред избуялата зеленина, видяхме да се спуска един снегорин и много се смяхме, шегувайки се, че сигурно бил чистил снега. И верно. Беше го изчистил от пътя, та поне не ни се наложи да слагаме вериги:-)

Зимата през май.

От Игуменица се качихме на ферибота.

Приближаването му към острова е впечатляващо. От морето се вижда старата крепост и част от главния

град на Керкира — Корфу,

бяхме възнаградени с невероятна игра на следобедните слънчевите лъчи по морето, крепостта и околните сгради. Изобщо, страхотно преживяване, особено ако не бързаш да свалиш от ферибота вече разболяващото се детенце, на което му се пишка.

Старата крепост от отдалечаващият се Ферибот

Оказа се, че сме извадили късмет с избора на селцето и хотела.

Месонги

е едно от малкото населени места на острова, където главната улица е достатъчно широка и най-вече — има тротоар. За разлика от Беници, много популярно курортно градче, където основното шосе минава буквално пред вратите на заведенията, къщите и магазините, а дори няма тротоар, по който хората да се придвижват. Хотелът ни също се оказа добър, стандартните за гръцките хотели бунгала с по2 до 6 стаи на един или два етажа, няколко басеина, ресторанти, красива, макари не много голяма градина. Най-красиво в хотела, за мен, се оказа едно езерце с лилии и жаби, с малко мостче, което го пресича. До хотела има малка рекичка, която служи като пристанище за рибарските и туристически лодки на селото. Много живописно място, огласяно от разнообразни звуци и изпълнено с миризми, свързани с ремонтирането, боядисването и въобще пристягането на лодките за сезона

Хотелът

За моето корфуанско приключение, Павката и други животни (2) 6

За моето корфуанско приключение, Павката и други животни (2)

Днес ще продължим с приключението на Руми на остров Корфу. Вече прочетохме забележителното й пътуване с автобуса до Керкира, днес ще разгледаме самия остров. Приятно четене:

За моето корфуанско приключение, Павката и други животни

Ден 4

Палиокастрица

Нищо не мога да кажа по въпроса, защото просто не отиваме. Много ни идват емоциите от първите дни и решаваме да почиваме.

Днес ще ни изхвърлят от четиризвездния хотел и ще ни настанят във вече оправените ни стаи. Затова сутринта метваме багажа в автобуса, който отпрашва за Палиокастрица, а ние само с най-необходимото — бански и хавлии — тръгваме на плаж.

Предната вечер решаваме да намерим капитан Костас и в сряда, 20 юни да направим с него една екскурзия по южния бряг, без да се съобразяваме с групата. Речено-сторено. Не се налага много да търсим Костас, той просто си е там. Питам го какво влиза в цената, той вика: keine Probleme, all inclusive. Тъкмо да бием ръцете и той вика: Малка предплата, bitte! Малка, малка — 10 евро. Останалите 30 — в сряда.

Добираме се криво-ляво до хотел Месонги.

За хотела: Месонги

е голям хотел на фона на другите хотели наоколо. Около него има още не знам колко хотелчета, бунгала, басейни и ресторанти. Едно ще ви кажа: Ако търсите спокойствието, както аз и Павката, никога, никога, ама никога! не ходете в хотел Месонги. Групи пристигат, групи си отиват, а вечерите, о вечерите са върхът! Аниматори от разни страни развличат немските бабички по различни начини. Не че имам нещо против немските баби, но когато отидат на почивка се държат като ужилени от конска муха магарици — вирват опашки и тежко и горко на околните. То са музики, то са танци, то песни — все нови и нови Аktivitaeten (така му се вика на немски = дейности). Мило и друго бих дала всъщност да видя и българските баби, облекли бели костюми и накривили капели да хукват по света, ама да не зачеквам болни теми — не му е мястото тук.

Та отиваме на рецепцията и аз мило обяснявам, че сме от BG-групата, която в събота имала проблеми с настаняването, били сме в хотел Делфиниа и сега идваме да се настаним в оправените ни вече стаи. Насреща ми мигат невинни холандски очета (повечето работещи в хотела са момчета и момичета — стажанти, назначени на половин заплата. Ще се бръкне гръкът да даде цяла заплата на квалифициран персонал, знаете ли кога?) Девойката нищо не знае за нашия случай. Изпраща ни на другата рецепция. Там, слава богу, ни дават ключа и се понасяме към заветната стая 636.