Archive for the tag 'Йерапетра'

мар. 17 2017

Пътуване до остров Крит (5 до 8 ден)

Продължаваме с пътуването на Галена из Крит – започваме с Лиманас и плажа Елафонисос. Днес продължаваме към Ираклион, двореца Кносос и остров Хриси. Приятно четене: Пътуване до остров Крит втора част (5-и до 8-и ден) Ден пети На другата сутрин се събудихме в мрачното и ветровито Малеме, но решихме, че трябва да направим една кратка […]

сеп. 21 2009

Чудесата на Крит или по пътя към една сватба(3)

Продължаваме със сватбарското пътуване на Росица до Крит. В началото пообиколихме из Крит, за да идем на сватба, бяхме за последно в Ано Вианос и Като Закрос, а днес… ще продължим в същия дух. Приятно четене:

Чудесата на Южен Крит

Йерапетра

Сутринта е изпълнена с очарование. Лека закуска, плаж, културна програма сред руините на минойския град. Ранен обяд и сбогуване с Като Закрос. Не ни се тръгва. Мотаем се без причини. Трудно ми е да вляза в колата, т. е. да изляза от закровския ритъм и унес. Прииждат туристи, които вече са пребродили клисурата на Смъртта и идват тук за почивка и обяд. Прощален поглед върху цялото това великолепие и газ към Йерапетра. Газ не е точната дума, защото си избираме чудно пътче, по което на моменти карам с 15 км/час. Та значи от Като Закрос — Ано Закрос — Ксирокамбос — Зирос (кафе-пауза) — Армени — Литинес и малко след това вливане в по-широкия крайморски път до Йерапетра. Зашеметително!

Това на картинката е миролюбив пейзаж малко преди първата клисура.

Пътят от Ксирокамбос до Зирос е такъв:

В Йерапетра сме

към 15 часа. Отправяме се направо към венецианската крепост в стария град.

Освен с крепостта, за чиято поддръжка нямало достатъчно пари, Йерапетра е известен с къщата на Наполеон; с плажа, на който Антъни Куин танцува финалното сиртаки във филма „Зорба гъркът“ и с многото барбекюта.