Archive for the tag 'закуска'

сеп. 30 2014

Тюлените по българското Черноморие

Малко летни зарисовки от Славейка. Не четете по време на ядене 🙂 Приятно четене: Тюлените по българското Черноморие Дебели хора. Навсякъде. Лежат морно на сянка или припичат своите телеса на слънчевата жарава. Въртят се във всички посоки сами, ненабучени на шиш. По своя воля, като от време на време влизат в морето, за да […]

мар. 17 2011

Да похапнем в Калифорния

Днешният пътепис ще ни води до място топло и слънчево. И понеже за тези тежки метеорологични условия (аз по душа съм ескимос 😉 трябва да сме подготвени – то нека видим какво можем да похапнем в Калифорния.

Още в началото трябва да направя уговорката, че очаквах да имам много повече снимки на храна, но впоследствие установих, че на картата основно има небостъргачи, небостъргачи и пак небостъргачи. Показателно – това, което може да те отнесе е архитектурата на Ню Йорк и океана и нощното небе на Калифорния.

И най-важното: липсва каквото и да е била снимка на бургер, въпреки че за две седмици успях да изям солидно количество такива, с най-разнообразен вкус и гарнитури. Склонна съм да се съглася, че това е националното ястие на САЩ, а вариациите от най-класически такъв до кюфтенца (sliders) от кобе телешко са в състояние да заглушат сигнали като “ама пак ли кюфтета…”.

Лонг Бийч, Калифорния, Съединени американски щати

Калифорния за мен е преди всичко океан, слънце, палми и огромни плажове. И място, където можеш да се сблъскаш с Джейн Фонда и Сали Фийлдс и да се правиш, че си минал покрай съседката от долния етаж. За няколко дни видях част от

Лос Анджелис, Лонг Бийч и Анахайм,

но явно звездите са на всеки сантиметър (поне така ми се иска да вярвам), а океанът е всеприсъстващ и прекрасен.

Лонг Бийч, Калифорния

Закуската е яйчен бейгъл с крема сирене, авокадо, червен лук и зелена салата, а

Калифорния е мястото с най-вкусните плодове, които някога съм яла

(ако не броим прясно откъснатите праскови). Грейпфрути, няколко вида пъпеш, диня и най-сочния и ароматен ананас – всеки, който знае трудностите ми с плодовете, би се изненадал от количествата, които изядох, а пиенето на прясно изцеден сок се превърна от неприятно задължение в огромно удоволствие. Явно с брането на зелено тук няма да имаме шанса да ядем такива плодове извън сезонните родни такива, но пък най-сетне разбрах какво им намират хората на ананасите.

Закуска: яйчен бейгъл с крема сирене, авокадо, червен лук и зелена салата – Лонг Бийч, Калифорния

Закуска

Кафенца, които предлагат еспресо, американо, чай, закуски, бейгъли, всякакви супер-био-органик храни, японски бенто и готвена корейска храна.

Калифорния явно наистина е центъра на здравословната хранителна мания,

но след няколко погледа върху етикети на разни супер-не знам си какви шейкове, сокове и подобни бърканици прецених, че най-здравословно е да не знаеш изобщо какво съдържат, за да не вдигаш кръвно.

Кафене - бистро, Лонг Бийч, Калифорния

Кафене - бистро

Точно в такова кафене – бистро човек може да намери и

рогалах с праскови много преди Ханука,

само дето вкусът повече напомняше тиквеник, но пък е перфектния завършек на една закуска на слънце.

Рогалах с праскови – Лонг Бийч, Калифорния

Рогалах с праскови

Бюфетът

е явление, което май у нас се случва от време на време във вегетарианските ресторанти, но като цяло е чудесна алтернатива, ако не знаеш какво ти се яде и ако искаш да се натъпчеш до припадък за десетина долара.

Бюфет – Лонг Бийч, Калифорния

Бюфет

Храната в този беше смес от текс, мекс, китайска и южняшка, тежка, пържена и сладнееща – вкусно, но аз лично едвам успях да изям една неголяма чиния.

Розовата лимонада

е нещо, което и на двата пъти, в които я пробвах, така и не успях да допия. Синтетична, кисела и с вид на зелева чорба, но в крайна сметка всичко е въпрос на вкус.

Червена лимонада – Лонг Бийч, Калифорния

Червената лимонада и на цвят и на вкус го докарва на зелева чорба

Срам, не срам, обаче някой неща даже не разбрах от какво са приготвени, камо ли какво представляват – в чинията се разпознават свинско на скара, пържено пиле, салца, мак’н’чийз, останалото остана предмет на догадки въпреки помощта от един приятел от Кънектикът, според който едното може би е сладък картоф, а другото – нещо със спанак.

Свинско на скара, пържено пиле, салца, мак’н’чийз – Лонг Бийч, Калифорния

Свинско на скара, пържено пиле, салца, мак’н’чийз и още нещо...

Ресторант в стила на старите пристанищни постройки около марината в Лонг Бийч.

Ресторант на плажа – Лонг Бийч, Калифорния

Ресторант на плажа

Орчата, плодови смутита, funnel cakes и чуро (churro), които приготвят само за теб.

Ресторант в Лонг Бийч, Калифорния

Чурото се прави с машина по подобие на толумбичка и се пържи в силно нагорещена мазнина.

Ресторант. Може ли авторката да ни запознае с готвачката? ;)

Вряло, сладко, мазно и с много канела,

чурото е най-вкусното сладко нещо, което съм яла от много време насам.

Признавам си, че в САЩ хич не обърнах внимание на сладките неща, но това определено ме грабна и не бих имала против наблизо да има будка за чуроси и орчата.

Чуро –  Лонг Бийч, Калифорния

Вряло, сладко, мазно и с много канела, чурото е най-вкусното сладко нещо, което съм яла от много време насам.

Ресторант в псевдо-мексикански стил с азиатска кухня, нищо изненадващо.

Псевдо мексикански ресторант с азиатска кухня –  Лонг Бийч, Калифорния

Всичко местно и домашно приготвено е последен писък на модата, но пък бурканчетата с туршийки наистина са красиви и оставаш с усещането, че си малко по-близо до познанието какво точно ядеш.

Туршия –  Лонг Бийч, Калифорния

Туршия в Лонг Бийч. Само не мога да разбера как може да съществува подобен израз?!?

Две абсурдно снимани мексикански бири: Carta Blanca и Dos Equis.

В Калифорния за да си купиш бира, трябва да минеш километри и километри, докато нацелиш някой liquor shop (такива са законите!).

Другият вариант да изпиеш една следобедна бира е да се завреш в някой толкова захлупен и смутен бар, че започваш да се чувстваш като някой от най-пропадналите герои от класическо road movie.

Освен законите и в Калифорния, и в Ню Йорк удивлението ми предизвикаха и невероятните разфасовки: кварта и пинта.

Квартата:

Мексиканска бира Carta Blanca

И пинтата. Иначе мексиканската бира си е все така чудесна, дори без лайм и без да даваш 5 лева за нея.

Мексиканска бира Dos Equis

Най-сетне видях тези

големи конгломерати от десетки заведения за хранене.

Местните обичат да ги наричат ресторанти, а и всичките имат спретнат и излъскан вид, но до едно принадлежат към големи вериги за бързо хранене.

Ресторант – Лонг Бийч, Калифорния

Китайски ресторант за бързо хранене, със статуя на кон отпред. Прави впечатление колко е чисто и никъде няма хартишки, опаковки и полуизядени бургери.

Китайски ресторант с кон – Лонг Бийч, Калифорния

В Калифорния разбрах защо в Америка без кола не може – няма никакъв шанс да си напазаруваш

хранителни стоки, да откриеш бира или да намериш фаст фууд скупчването, защото нещата отстоят на километри едно от друго.

Лонг Бийч, Калифорния

Мечта – да изпиеш една наливна бира до марината.

Яхтено пристанище (марина) – Лонг Бийч, Калифорния

Ако не искаш бургери и китайско – пица. При това много, много вкусна, нищо че Калифорния не е мястото с най-голям процент италиански емигранти на глава от населението.

Пицария – Лонг Бийч, Калифорния

Салатата има свеж и приятен вид, нищо кой знае колко различно, но това, което ме впечатли е вкуса на авокадото (споменах горе за брането и износа на зелени плодове) и царевицата, включена в понятието “печени зеленчуци”.

Печени зеленчуци с авокадо и царевоца – Лонг Бийч, Калифорния

Наливната бира.

Наливната бира в САЩ е една дълга история, която е на път да се превърне в страстна, любовна и до живот. За мой късмет навсякъде предлагаха oktoberfest brew – червен, ароматен ейл.

Наливна бира – Лонг Бийч, Калифорния

Красива, чудесна пица с истински пеперони и моцарела.

Пица с истински пеперони и моцарела – Лонг Бийч, Калифорния

В близък план и с фотографски ефекти.

Дели с много квартален вид

и домашно приготвени сандвичи.

Дели с домашно приготвени сандвичи – Лонг Бийч, Калифорния

На места в Лонг Бийч могат да се открият прекрасни ресторантчета с масички на улицата в стари сгради.

Ресторант в Лонг Бийч, Калифорния

За съжаление, поради естеството на посещението ми в Калифорния нямах много време да изследвам храната, но общото ми впечатление е: невероятни плодове, страхотно телешко и омайна бира.