Archive for the tag 'Джераш'

окт. 05 2016

Из Светите земи (4): Аман – Джераш – Небо – Мадаба – Петра (Йордания)

Продължаваме заедно с Анжело на неговия хаджилък. В началото кацнахме в Тел Авив и посетихме курорта Нетания, обиколихме от Кесария до Тиберия, а после и Галилейското езеро. Днес вече сме в Йордания – между Аман и Петра Приятно четене: Из Светите земи част четвърта Аман – Джераш – Небо – Мадаба – Петра 4 ден […]

Дек. 04 2008

Хашемитско кралство Йордания

Хайде отново да бягаме на топло – днес ще започнем с един подробен и илюстриран с много снимки пътепис до Йордания – ще прочетем за цялото многообразие от забележителности от може би единствената НЕпетролна страна от Близкия Изток. Приятно четене:

Искам да споделя с всички вас впечатленията си от едно изключително екзотично и интересно пътуване, което предприех съвсем скоро. Както си личи по заглавието – става дума за Йордания.

Както всички знаем, неотдавна бяха приети новите 7 чудеса на света. Едно от тях, второто в класацията по брой гласове, е скалният град Петра в Йордания. Това бе и една от причините да се реша на това пътуване. Оказа се, че освен Петра, в тази близкоизточна държава има и доста други забележителности. Всъщност е логично – все пак от тази територия Моисей е видял Обетованата земя, там е кръстен Исус, самата държава е владяна от римляни, отоманци, британци… Твърде много събития са оставили отпечатъка си върху историята на Йордания. Няма да се впускам в много подробности, за да не става тежко четивото, а и това са неща, които всеки може да прочете в нета. Аз ще споделя своите впечатления и преживявания – това е нещо съвсем субективно и автентично.

Пътуването до Йордания

И така… Излетяхме от София с чартърен полет (трагичен, но да не се отклонявам от темата). След около 3 часа и 20 минути пристигнахме до залива Акаба на Червено море и след 2 неуспешни опита, на третия успяхме да кацнем на летището в гр. Акаба. (Имаше някаква пясъчна буря, която пречеше на кацането на самолета.)

От там ни натовариха в едни доста луксозни автобуси и … право към столицата Аман.