Archive for the tag 'гръцки острови'

окт. 02 2014

Остров Миконос (Магията на гръцките острови 7 – 3)

Продължаваме плаване си из гръцките острови с лодката на Димитър. Цикладите започнахме с остров Андрос, бяхме на остров Тинос, а днес сме на остров Миконос. Приятно четене: Магията на гръцките острови или из Цикладите (Андрос – Тинос – Миконос – Сирос) с лодка седма част Остров Миконос трета серия По принцип всяка една моя обиколка […]

юли 02 2014

Евия (Евбея) и околните островчета (Залези над гръцките острови 6 – 4)

Днес завършваме шестата обиколка на Димитър из гръцките острови. В началото минахме от Кими до Линария, бяхме на остров Магазия и Скирос, казахме довиждане на Скирос, за да поемем днес към остров Евбея (или Евия на новогръцки) и околните малки островчета Приятно четене: Залези над гръцките острови шеста част /Скирос – Евия – Ниси Тон Онирон […]

сеп. 26 2013

Залези над гръцките острови – Закинтос (4 – 4): Отплаване

Днес завършваме четвъртата серия от поредицата Залези над гръцките острови. В първата й част се отправихме към остров Закинтос в Йонийско море, после акостираме на най-известния му плаж – Навагио, а за последно прекарахме една буря на него.

Днес ще отплаваме обратно към дома 🙂

Залези над гръцките острови: Закинтос

четвърта серия – четвърт част

Отплаване

За наш късмет гневът на Посейдон отмина бързо на другата утрин, и ние напуснахме тюркоазените води на този див и суров плаж…

Закинтос

Ех, накъде ли ще те отвее вятърът на несгодите, капитане…

За лулата нямаш даже грам тютюн,
Но пък имаш цяло едно море пред теб…

Закинтос

Попътен вятър ни прекара точно оттук –

Paralia Navagio, Elation, Гърция

през Сините пещери на северния край на острова…

Закинтос

Разделяме ме с остров Закинтос, последни мигове заедно …

Равното, спокойно море позволи да развием високи скорости към потъналия в сутрешната мараня и едва видим полуостров Пелопонес, отстоящ на около 45 километра (малко под 25 морски мили) от нас –

Сбогом, Занте !
Последни мигове на морската авантюра…

Закинтос

Ето така започна дългоочакваното лято на 2013-та година – лято на планове, мечти, фарватери в далечни приказни места, чудни острови и тихия ритъм на морските вълни, огласяни от писъците на спускащите се към залязващото слънце чайки…

Край

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийски острови – на картата :

За подробности кликайте на ЗАГЛАВИЕТО горе

авг. 27 2013

Залези над гръцките острови – Закинтос (4 – 3): Буря на острова

Продължаваме с четвъртата серия от поредицата е Залези над гръцките острови. В първата й част се отправихме към остров Закинтос в Йонийско море, за последно акостираме на най-известния му плаж – Навагио. Днес ще прекараме деня на плаж Навагио и ще видим какво значи буря в Йонийско море.

Залези над гръцките острови: Закинтос

четвърта серия – трета част

Буря на плажа Навагио

Времето беше горещо, слънцето изливаше жупел върху скалите и нас, ние си казвахме „Наздраве” и всичко течеше по мед и масло… С напредването на времето и чашките плажът все повече опустяваше…

Плаж Нагио, Закинтос

Изчакали да си тръгне и последната лодка, видимо почерпени, ние изиграхме на пустия плаж

Плаж Навагио, Закинтос

GANGNAM STYLE by NAVAGIO…

Още няколко чашки добавиха интренационален привкус на настроението ни и ето – казачок „Навагио” …

Най-добро е все таки нашенското… Отиващото си слънце беше изпратено в ритъма на класиката – „Градил Илия килия…“

Плаж Навагио, Закинтос

Тръгнахме си от този прекрасен плаж, намирайки място за нощувка в непосредствена близост –

Само че се появиха вълнички, и то немалки, и затова изкарахме бойните кораби на сушата –

Плаж Навагио, ЗакинтосПлаж Навагио, Закинтос

Поглед от плажа нагоре…

Скали – Плаж Навагио, Закинтос

В очакване на залеза…

Плаж Навагио, Закинтос

който дойде бързо с все по-нарастващи вълни…

Разквартируваме личния състав –

Дотук добре, но се оказа, че сме

хванати в капан –

вълните се усилиха дотолкова, че заливаха почти половината плаж (даже нахлуха пред нощта в палатката на Стоян) и се налагаше на два пъти да местим лодките все-навътре на сушата.

Paralia Navagio, Elation, Гърция

Хубаво, обаче пък на останалата половина от плажа започнаха да падат камъни – от лешник до такива колкото юмрук, и то от доста високо. Рано сутринта се откъснаха от скалата два камъка – ето оттук –

Скали – Плаж Навагио, Закинтос

и паднаха на около десетина метра от палатката на Стоян. Плажът потъна в прах и пушек. Все едно бяхме под вражески обстрел…

А вълните станаха доста сериозни – дотолкова, че не можеше и да си помислим за влизане в морето.

Вълни – Плаж Навагио, Закинтос

Лодка – Плаж Навагио, Закинтос

Нямаше никакви корабчета в морето, които да отиват към Навагио – по едно време мина пред нас най-големия туристически кораб, събиращ повече от двеста туристи – повъртя се, не успя на акостира от силното вълнение и се прибра обратно…

Кораб – Плаж Навагио, Закинтос

Гневното, красиво Йонийско море…

Йонийско море – Плаж Навагио, Закинтос

Изкарахме деня на плажа, около нас свистяха камъчета, едно от тях падна на масата на Дидо и му изкриви алуминиевите плоскости – бягахме с багажа насам-натам по плажа, докато морето си бушуване преспокойно съвсем близко до нас …

Плаж Навагио, Закинтос

Даже ласкавите лъчи на залязващото слънце не умилостивяваха неуморните вълни…

Залез – Плаж Навагио, Закинтос

Бавно и неусетно морето погълна слънчевия диск…