Archive for the tag 'Грац'

апр. 07 2010

На сноуборд в Словения и Австрия

Днес ще отскочим до далечния край на Балканите и даже ще стигнем до Алпите. Ико ще ни разкаже за ски и сноуборд почивката си в Словения и Австрия. Още една идея за следващата зима. Приятно четене и не забравяйте да участвате в писането на 1000-ия пътепис на нашия сайт. Приятно четене: На сноуборд в Словения […]

сеп. 03 2009

От Балканите към Грац и Франкфурт

Започваме един пътепис с впечатленията на Марио от австрийския Грац и немския Франкфурт, но първо трябва да минем през Балканите, за да стигне до това симпатично местенце. Приятно четене:

През Балканите

Истинско преживяване е да достигнеш до Австрия, преминавайки през балканските страни по път. Макар и близо 1000-те километра пробег да бяха планирани за половин денонощие, реалното число надвишаваше 20 часа. Траекторията София — Грац през Сърбия, Хърватска и Словения се оказа изпитание за повечето от нас.

Тръгнахме от София в 7:30, с бусче. 15 туристически екземпляра и двама шофьори. За щастие, почти без изключения, нивото на компанията е като след периодично вкарване на различни опиати, без нужда от използване на такива. Като изключим бирата и уискито в автобуса:-)

За напускане на страната трябваше да минем през Калотина. По път показах на аверите наоколо Драгоман, откъдето е по-голямата част от родата. Пътят към границата минава оттам и успяхме да хвърлим няколко погледа на китното градче.

Драгоман е малък град с население няколко хиляди жители на 35 км от София и 10—12 км от Калотина. Технически погледнато, в него няма нищо особено — доста малък и скучен ареал на територията на Западна България. Но идеално място за вила: непосредствено до пътя за Калотина. В градчето има открит басейн, придружен с приличен ресторант-дискотека, който е редовен таргет на младежите от града и на фенове от околните градове. Срещал съм софийски компании от Овча Купел и Люлин в заведението. И нормално — пътят до там е поддържан (далеч по-добре от повечето магистрали) и разходката от София до там в ненатоварен трафик е близо половин час.

Минавайки покрай селището, продължихме към Калотина. На границата всичко беше нормално — и няколко печата по-късно

бяхме в Сърбия

Спряхме на бензиностанция край Димитровград за глътка въздух или глътка кафе, Тамошното кафе се котираше малко над едно евро. Както си му бе редът, успяхме да „евровизираме“ стоките, които стандартно са в сръбски динари. Все пак Сърбия още не е към ЕС и не е приела еврото като вътрешна валута.

Час и половина по-късно спряхме за lunch time — сядайки на пейка в OMV след Пирот. Времето бе слънчево и приятно, удобно за кратка почивка. В този ред на мисли, в повечето страни в района нямаше толкова богат колорит от бензиностанции, какъвто се среща в България например. OMV се котираше стабилно в Сърбия, а Ina бе фаворит на хърватските братушки.
Кафенцето в OMV бе безумно добро — в task list-ата ми е да го „преслушам“ и в българските клонове. И то на цена от 1.70 евро по тамошния стандарт, сравнено с едното евро за кока-кола от един литър.

В Сърбия не отделихме особено много време на sight seeing, защото почивките бяха кратки и по местните бензиностанции. Нямахме възможност да отскочим до Белград, макар и да минахме през него. Не е ясно дали ще го посетим на връщане от trip-а, или ще сменим категорично маршрута.

Имам някои снимки от преминаването през града. Някои места си заслужаваха вниманието, но западната ни съседка има сходен манталитет с нашия, както и инфраструктурно развитие — около 20-часовото пътуване от София до края на Словения бе консистентно и познато разглеждане на зелени територии, планини, гори, реки. До големи езера и морета не стигнахме, но реки и гори — на килограм. Мечтата на всеки еколюбител, който има нужда да изпусне малко парата. Няма как да не направи впечатление обаче пълната заселеност и залесеност на крайпътните територии. В България не е рядкост да попаднем на изсъхнало поле или няколко декара пропиляна и неподдържана площ. На запад, минавайки по главните пътища, не се срещат такива места — път намират трактори и други обработвателни машини, които служат за оран и сеене; полетата са запълнени с райграс, цветя, земеделски продукти. Площите са поддържани и изглеждат невероятно симпатично. Всеки мастит бизнесмен може с лека ръка да открие игрище за голф, без да се налага да обработва тревните площи.

юли 14 2009

Пътешествие из Европа (2): От Грац към Милано, Верона, Бергамо и Бриг(Швейцария)

Днес продължаваме с автомобилното couchsurfing пътешествие на Ицо из Европата. Минахме през Румъния, Унгария и спряхме във Виена, а днес тръгваме към Грац, Милано, Gardaland, Верона към Швейцария. Приятно четене:

Пътешествие из Европа

Австрия

Грац

След Виена се отправихме към Грац. За тук си бяхме отделили само един, но след като тръгнахме от Виена в 8 сутринта, дори и със спирания на обяд бяхме тук. По пътя за Грац най-сетне видяхме малко планини и хубави алпийски пейзажи. Грац е едно доста по-зелено място от Виена. Във всяко отношение. Много паркове и зеленина, и платено паркиране навсякъде. Това второто хич не е хубаво за туристи. Има две зони — синя (много скъпа и максимум 3 часа) и зелена (не толкова скъпа). Общо взето няма как да избегнете да си платите за паркиране. Ние си харесахме едно място в зелената зона, където беше 5 евро за 24 часа, което горе-долу поносимо. Всъщност единствения начин да не плащате всеки път е да живеете в Грац (да го пише в паспорта ви) и да си купите карта за 2 години за 200 евро.
Грац не е много голям град и спокойно може да се обиколят повечето му забележителности за един ден. Ние използвахме хитра стратегия — качихме се на хълма (много приятен парк) и от горе като разгледахме града си набелязахме къде да отидем. Впоследствие, като погледнахме в един travel guide, се оказа, че се разгледали почти всичко. Има едно много интересно двойно-спирално стълбище, което дори едната couchsurfer-ка Evelyn, едвам намери да ни го покаже, хем и тя да разбере къде. Казвам едната, защото тя не можа да ни приюти, а сега съм при една французойка Sophie, в един огромен апартамент. Да се върна към забележителностите на Грац — музея на модерното изкуство има невероятна сграда, освен това има една много футуристична постройка вътре в реката, използвана за заведение. Едновременно с това има и стара част на града, където има и много интересни стари сгради.
Грац също е бил културна столица на Европа, както Sibiu и Пловдив. И трите града много ми харесват и ще взема да разуча кои са били другите столици през годините и да ги посетя някой ден.

Италия

Най-сетне в Италия!

От Грац до Милано

е една дълга-дълга и безинтересна магистрала. А отгоре на всичко за италианската част ти взимат почти 27 евро. Ужас!

Милано

Първо впечатление — на италианците все още им е студено. Тук е над 20 градуса, а всички ходят с пуловери, якета, жилетки. Като ни видят с къси ръкави и направо ни се чудят.

Първият ми ден в Милано — най-сетне се наспах колкото си искам. Станахме към обяд. Направо си развалихме режима със Софито със сутрешните ставания в 7—8, както беше през последната седмица. А следобеда на първия ми ден в Милано отидохме на шопинг (ах, тази дума) в IKEA:-) То какво друго да правиш в Милано;-) Накупихме подаръци.
Вечерта се разходихме по централните части и бяхме на пицария.Четете по-нататък>>>