Archive for the tag 'Горна Крепост'

окт. 30 2009

Българският Помпей – Перперикон

Винаги се радвам, когато на сайта откриваме напълно нови места. Днес това ще е Перперикон чрез пътеписа на Жоро. Приятно четене:

Перперикон

Българският Помпей

Днес, въпреки мъглата се натоварихме с щерката на колата и потеглихме към едно място където от много време се канех да отида: Перперикон. Не знам дали някой не знае какво е Перперикон, но аз ще кажа какво аз мисля че е: това е велик град на траките, една от люлките на тракийската цивилизация и свято място за всички хора от всички религии.

Намира се до

с. Горна Крепост

(да виждате съвпадението, а?) в околностите на Кърджали. Това е на 90 км. планински път от Пловдив през Асеновград. За жалост последните няколко километра път са с такива кратери по шосето че ти трябва не джип ами танк. И трябва да се внимава за пресичащите крави и пилета. Но както по-късно се оказа траките са вярвали че пътя към Бог трябва да е труден за да могат само истинските вярващи да го извървят до край. Добре поне че (не без помощта на Европейския съюз) е построен свестен охраняем паркинг. От там до първото ниво на града се вие една тясна горска пътечка. В началото й се помещават нормалните за такива публични места сергии които за радост не продават гащи, а карти на древния град и полускупоценни камъни. Тези същите сергии „продават“ и екскурзоводи: студенти от Пловдивския университет, които са участвали в разкопките на града. Ние си наехме водач и не съжалихме нито минута: след като усети че се интересувам от история момчето ми показа наистина интересни за мен неща. Горещо ви го препоръчвам: заслужава си всяка стотинка от 30-те лв. които ни струваше времето му. Пред нас имаше един автобус с гръцки туристи. Специално за тях имаше плочки с Дионисос и Александър Македонски:-) Няма по-голяма блудница от музата на историята. Или е на туризма… обърках се.