Archive for the tag 'ГКПП Златоград – Термес'

февр. 04 2010

През новата граница Златоград – Термес (Ксанти)

Днес ще минем през толкова ново място, че все още не е отразено на Google-maps – Новият граничен пункт Златоград-Термес (Ксанти). Наш водач из тези дебри на картографията ще бъде Петър Събев, който използва първата възможност да мине през новия граничен пункт между България и Гърция. Както каза Иван Бедров „Още един начин да избягаме от мутризацията на българските курорти“. Приятно четене:

Министър-председателите на България и Гърция Бойко Борисов и Георгиос Папандреу откриха днес новия ГКПП Златоград-Ксанти на българо-гръцката граница. Това е първият пункт, който свързва област Смолян с гръцката част на Родопите. Новият пункт се открива само седмица след подписването на двустранно споразумение между България и Гърция. Очакванията от двете страни на границата са, че отварянето на пътя Златоград-Ксанти ще даде нов тласък за развитие на икономиката и туризма.

Източник: Deutsche Welle

С Биляна, тъста, тъщата и още две коли народ решихме да изпробваме новия ГКПП Златоград-Ксанти (ГКПП = Граничен контролно-пропусквателен пункт). От Пловдив до Златоград се стига за 3 часа спокойно каране, даже с една-две почивки. Освен ако не сте от Смолянска област, препоръчвам ви да минете през Кърджали и Джебел вместо през Чепеларе. Макар с 20 км по-дълъг, пътят е по-хубав и с много по-малко завои…