Archive for the tag 'винетки'

Ное. 10 2015

За джуджетата на Вроцлав (Полша – 1 част)

Днес Деси ще ни води до Полша – като за начало ще разгледаме Вроцлав. Приятно четене: За джуджетата на Вроцлав и някои други градски обитатели в Полша част първа Вроцлав Магистрали и винетки След последните посещения на любимата ми Швейцария не бях пътешествала, което не значи, че ми е липсвало желание. Впоследствие възникна и необходимост […]

юни 19 2009

Бюджет на едно пътуване с кола в Европа

Настоящата дописка представлява описание на бюджета на пътуването ни с колата от София до Загреб – Мюнхен – Нойшванщайн – Виена със съвети за пътуване и статистиката от това пътуване. Бях предизвикан от коментар към пътеписа, който твърдеше, че са нужни 3-4000 евро за едно такова пътуване. Сега ви давам разбивката и общо разходите, като […]

сеп. 08 2008

Без винетка в Словения – съвети за пътуване

Тази година Словения въведе изключително жестоката полугодишна винетка. Да – половингодишна е и няма за по-малък срок. Така че, който иска да мине през Словения (транзитът през която не надвишава 3 часа) и да не плаща за 6 месеца движение – да прочете следните съвети за пътуване из Словения:

Това лято автотуристите бяха сюрпризирани неприятно от една от малките, но оживени транзитни държави – Словения. За преминаването и по магистрали, бързи пътища и даже градски околовръстни шосета се изисква винетка. Дотук – нищо ненормално.

Работата е там, че за разлика от съседите си, в Словения се издава единствено 6-месечна и годишна винетка. Краткосрочни няма. Ще кажете – ама швейцарците са също така. Добре, но годишната швейцарска винетка е 25 евро, срещу 35 евро за 6 месеца в СловенияА сравнение на пътните условия и километрите магистрали, тунели, виадукти и т.н. в двете държави е просто немислимо.

И така – как можем да си спестим този разход.

апр. 09 2008

Едно пътуване до Румъния

След няколко дни в Букурещ и 70-те мейла в пощата ми, вече мога да ви разкажа и по-подробно как беше в Румъния… Букурещ – древен и модерен едновременно Пътни и гранични такси, състояние на пътищата, правила за движение Първо, да припомня: пътувах с кола. За първи път ми се случва да мина граница за 15 […]