Archive for the tag 'Венера Милоска'

февр. 18 2011

Париж през май (1)

Днес отново ще отскошим до Париж, за да проследим сребърно–сватбеното пътешествиена Пламен до една от столиците на любовта. С много снимки 🙂

Париж през май

Всички жени искат да видят Париж. Нали!
Поне аз така си мисля.
Всеки мъж трябва да заведе жена си в Париж. Нали !
Или само аз така си мисля!?
Както и да е !

Ние обаче и двамата имаме повод – 25 години от както сме „бракувани”.

Аз, защото досега спах и нищо не направих по въпроса, а тя, защото си го е заслужила с това, че ме търпя и чака толкова години.
Имаше емоции във всичко, в планирането, в избора на време, в пазенето на тайната, в невярващия и поглед, когато разбра. В подготовката, в притеснението от незнаенето на езика (бяха ни подковали, че французите не искат да говорят друг език, но се оказа, че не е така ), абееее, във всичко!
Отдавна знам една умна мисъл, че никой не помни какво му е казал някой, никой не помни какво му е направил някой, но всички помнят какво усещане е оставил в тях този някой. Когато преди години се разхождах из малки германски градчета, изключително красиви и чисти, в мен остана усещането, че съм чужд, и че ще изцапам тротоара, ако вървя по него. С Париж не беше така. Имах чувството, че там съм се родил и винаги там съм живял, просто някъде съм бил досега.
За Париж сигурно има много изписано и много снимки наслагани, затова няма да задръствам нета с повтарящи се фотоси, особено пък на Айфеловата кула.
Париж е голям град и всичко си имат. Ще Ви кажа обаче какво си нямат, според мен.
-Нямат си смог

От самолет – Париж, Франция

-Нямат си задръстване в центъра -петък вечер

Петък привечер – Париж, Франция

Петък

и понеделник сутрин

Понеделник сутрин – Париж, Франция

Понеделник

– Нямат шарени фасади, една бяла, една жълта, една не–знам–каква–си , всичко е камък, а на мен това много ми харесва

Панорама – Париж, Франция

Панорама

– Нямат кой знае колко лъскави витрини, както в София. Е, не съвсем де –

-Нямат си дебели хора, или поне аз не видях, нито тийнейджъри, нито по-възрастни. Не знам как го правят!
-Нямат си тези, големите билбордове. Само ей такива нещица , и то не често

Улица – Париж, Франция

Улица

– Нямат си бездомни кучета
– Нямат си графити по стените
– Не на последно място НЯМА ДУПКИ!!!!

[ge0_mashup_map]

Musée du Louvre, 75001 Париж, Франция

Обаче си имат ЛУВЪРА!

Казват, че който е бил веднъж в Париж със сигурност се връща пак. Според мен е заради Лувъра. Този невероятен сграден ансамбъл, започнат да се строи преди повече от 800 години ( а ние дори не сме чували за турците още ) , разрушаван, отново издиган, дострояван, е събрал в себе си безбрежна красота и те предизвиква откъм време и сила в краката. И май винаги побеждава!

На нас ни беше пределно ясно, че трябва да изберем от всичката красота само малка част. Виновен ли съм, че ми е трудно да избера между торта, сладолед и ягоди със сметана ?

Е, избрах ягодите –

римска скулптура, италианска живопис и древно гръцка скулптура.

Как пък не видях един експонат дето да не е супер или да не ми хареса, не знам. Пълно е с хора, едни вървят насам, други натам, снимат с камери, с фотоапарати, а аз съм се захласнал по таваните.

Тавани в Лувъра – Париж, Франция

Тавани в Лувъра

Тавани

Умиращият роб на Микеланджело

Умиращият роб на Микеланджело – Лувър, Париж

Умиращият роб

Богинята Диана (колежката )

Богинята Диана – Лувър, Париж

Богинята Диана

Нерон ( Клавдий го подминах )

Нерон – Лувър, Париж

Нерон

Из Лувъра, Париж

Из Лувъра

Нямаше как, трябваше да видим и НЕЯ

Джокондата – Лувър, Париж

Мона Лиза

Джокондата

Но пък точно срещу Мона Лиза стоеше това чудо на Веронезе , около 7 на 10 метра

Веронезе – Лувър, Париж

От Веронезе

Не може да не видиш жената с идеалните мерки Венера Милоска

Венера Милоска – Лувър, Париж

На толкова години станах, а още не съм видял катафалка с ремарке! – Авторът 🙂

юни 01 2010

Париж – една неочаквана екскурзия

Днес, мили мои, Мария ще ни покаже френската столица. И понеже някак тази история някак е свързана с исландския Ейяфиялайокул (редакцията даже може да го произнесе, не само да го напише ;-), то на вас пожелавам приятно четене, а на авторката – да има възмозността да събира още много материал за пътеписи 🙂 Една неочаквана […]