Archive for the tag 'валута Тунис'

апр. 29 2010

В Тунис на почивка(1): Ясмин Хамамет

Днес отново ще подхване пътя към Северна Африка. Славейка ще ни разкаже за почивката си и впечатленията си от Тунис. Приятно четене:

В Тунис на почивка

част първа:

Хамамет и Ясмин Хамамет

Когато тръгнеш на път, попътният вятър ще бъде твой приятел, само ако знаеш на къде си се запътил, какво търсиш и какво би желал да откриеш !

Имам толкова много да напиша, а просто не знам от къде да започна! Дали не е твърде рано да напиша тунизийското ни пътуване или просто да се поддам на емоциите, пък каквото стане! Ще видим!

Няма нищо по –хубаво от лошото време – да, за Емил Боев е така, но за нас? Добре, че се редуваха и слънчеви и дъждовни дни, а за 25 жертви на „наводненията” в Сахара – не съвсем

Но нека да започна от начало!

Африка е един от континентите,

който не съм посещавала до сега, но пък с голямо удоволствие избирах почивката ни миналата година. Падна едно велико търсене на подходящата агенция, подходящият хотел и разбира се най-подходящото време за почивка в Тунис. И понеже съм твърде капризна и си го признавам съвсем искрено, съм преровила почти всяка обява и съм изчела ужасно много мнения за всички тунизийски курорти, препоръчани хотели и най-вече „най-подходящия” сезон. Спрях се за началото на септември със средна темепература 25-28 градуса. Просто обещаваше да бъде идеално, но пък дори и в приказките идеалните неща са само на повърхността на излъскано от старост огледало, а самото докосване може просто да потъне в прах…отклоних се разбира се, но пък това си е абсолютно типично за мен и ще бъде постоянно.

За първи път пътувахме с Алфатур (тук Стойчо отново ще ми се кара*) а и не бях убедена, че това е най-добрият избор, но пък просто хотела , който бях избрала се предлагаше от тях на най-добра цена, а и отстъпките, който ползваме при тях покриват изцяло летищните такси. Така че изборът беше ясен! Агенцията – ясна, хотелът – Iberostar Averroes! Време е да полетим! Тунис е отдавна мечтана дестинация за мен, а съпруга ми обожава средиземноморският тип архитектура и почивката беше особено желана.

Тунис

Тунис е държава в Северна Африка и има широк излаз на Средиземно море, като бреговата му ивица е с дължина 1250 км. Граничи с Алжир на запад, а с Либия на юг и изток. Тя е населена предимно с араби, които са основната етническа група, заселила Тунис при арабското нашествие в ранното средновековие.Освен с тях в населението има е берберски етнос, който живее главно в планинските райони на Тунис, както и доста евреи! Част от Атласките планини са на изток, а южен Тунис навлиза в пустинята Сахара! Тунис е президентска република и първият и президент е Хабиб Бургиба. Той сваля монархията, премахва полигамията и дава равни права на жените. Те имат право на образование, работа, и специални права при развод. Официалните езици в Тунис са арабски и френски. Образованието в държавата е безплатно, като разбира се има и частни лицеи и университети. Здравеопазването е също като у нас — има държавно и частно, като разликата в цените е доста голяма.

Запазени традиции:

изборът на жена от родителите на мъжа. Според традицията няма как да се случи брак между мъж и жена от различни социални прослойки, а по закон никой няма право да спира автомобил, ако зад волана е жена. Дори полицията! Все още има забулени жени, но в предвид новооткрития феминизъм те се срещат не толкова често или пък просто не излизат от вкъщи.

Валута на Тунис:

Местната парична единица е тунизийски динар. Пари могат да се обменят във всеки хотел, а също и във всяко чейндж бюро или банка, като няма разлика в курсовете. При всяка обмяна е добре да се вземе касовата разписка, в случай, че при напускане на Тунис останат непохарчени пари, защото не могат да се изнасят извън държавата!Но пък такъв вариант няма, обикновено всичко, което обмените ще е за да си закупите сувенири.

Малка тайна: Като всяка арабска държава, бакшишът е е по подразбиране. Бакшишите варират от половин динар до 5 ако сте много доволни, а те приемат с по-широка усмивка еврото. Като при трансферите от и до летище дори и да са включени в цената е необходимо да се остави бакшиш поне от 1 динар.

Комуникации:

Мобилтел има сключено роуминг споразумение с два тунизийски оператора „Tunisiana” и „Tunisie Telecom”, като препоръчителен е вторият оператор, за да ползвате роуминг на по-ниска цена. Покрието е добро на всякъде. Без връзка с родината няма да останете.

Моят първи, неподлежащ на дискусия и естествен избор беше

Хамамет

Хамамет, Тунис

Хамамет е един от най-живописните курорти в Тунис, където всичко е потънало в зеленина, а Хаммамет в превод означава „място за къпане“. Южно от него е разположен

Ясмин Хамамет най-луксозният курорт

на държавата с построени или строящите се 4* и 5 * хотели

Ясмин Хамамет, Тунис

А една от най-важните забележителностите на града е

средновековната Медина,

която е запазила своята автентичонст и по малките криволичещи калдъръмени уличка се продават типични тунизийски сувенири, ароматни подправки, красиви шалове и пъстроцветни роби.