Archive for the tag 'Буенос Айрес'

май 03 2016

До края на света и обратно, през Магелановия проток

Днес Руми ще ни води на круиз през Магелановия проток – приятно четене: През Магелановия проток – до края на света и обратно круиз 27 януари – 14 февруари 2016, с кораба „Norwegian Sun“ 27-30 януари 2016, Буенос Айрес – градът на добрите ветрове 27 януари. Пристигам в Буенос Айрес с полет на Air Canada през […]

юли 16 2012

Буенос Айрес

Понеделник – ден за … много далечни места 😉 Така че, нека разгледаме Буенос Айрес през очите на Мария.

Буенос Айрес, Аржентина

Буенос Айрес се оказа апотеоз на географското ми невежество

Защото не се намира на море, а на река, и защото представлява ултрамодерен град, в който кипи световна търговия, а не е няколко къщурки с дървени веранди от времето на Карл Май.

Рио де ла Плата

за мен е звучала като река с тропическа растителност, колиби на туземци по бреговете й и някой и друг гаучо. Истината е, че това е огромен естуар, формиран от река Парана и река Уругвай.  Дължината му е 290 km, като постепенно се разширява от мястото на сливане на двете реки, където ширината му е 48 km. При вливането си в океана Ла Плата достига 220 km ширина, с което е най-широкият естуар в света. Водата е жълтокафеникава, с цвят на тиня.

водата на Рио де ла Плата, Аржентина

Предварително знаех, че в Буенос Айрес има танго. Танго – школи, танго на улицата, танго – представления, дълги червени рокли, разгърдени сака с белоснежни ризи с жабо, червена роза между зъбите? Да, всичко това е тук и може да се види на почти всеки ъгъл в полуподземни театрални салон – ресторанти, в които хапвате и гледате демонстрация на танго. Може да се види и по улицата, най- вече в Квартала на тангото – La Boca и Caminito, с разноцветни стари къщи, пешеходна алея, италиански таверни и много танго.
Другото, което знаех беше историята на перонизма и култът към Ева Перон.

Всичко това , изброено дотук, са приказки от 1001 -та нощ на Гугъл. Ако сте в организирана екскурзия, ще видите това, точно тези неща и абсолютно нищо друго.

Реших да постъпя по трудния начин и да открия сама за себе си какво е всъщност Буенос Айрес с цената на много километри, изходени пеша, снимки на сгради и паметници, за които прочетох впоследствие какво символизират.

Понеже почти винаги тези далечни градове достигам с кораб, а на всеки кораб по света има поне двама работещи българи, ги попитах как да постъпя и накъде да тръгна, за да видя повече неща за краткия престой. Упътването беше – с такси от пристанището до ул. „Флорида“. „Оттам ще се ориентираш много лесно, в самото сърце на града си.“ Таксито струвало около 6 долара, без да се пазаря.

Важна подробност е, че пристанището, жп гарата и летището са почти прилепени едно до друго, намират се в един район и дали пътувате по море или суша, излизате на един и същ 10 – лентов булевард, който пресича Ситито –

Avenida Antartida Argentina.

Avenida Antartida Argentina - Буенос Айрес, Аржентина

Нареждаме се чинно на лека опашка на стоянката за таксита. „Докъде сте?“ – “ До Флорида“ – „Качвайте се?“ – „Колко?“ – „10 долара“  Тук ще спестя какво изрекох на чист български, с бърз отскок и мигновено пресягане взех една карта на града от сгъваемата масичка на отговорника по такситата и се юрнах с безумен устрем да намеря Атлантида, пардон Флорида.

Пътят минава между Централната железопътна гара и градските градинки, незнайно защо обозначени като площади –

Plaza Canada и Plaza Fuerza Aera Argentina

с една доста венециански изглеждаща часовникова кула.

Plaza Fuerza Aera Argentina - Буенос Айрес, Аржентина

Централната гара - Буенос Айрес, Аржентина

Централната гара

Централната гара отдалеч

Plaza Fuerza Aera Argentina - Буенос Айрес, Аржентина

Часовниковата кула

В края на тези градски паркчета е издигнат достолепния Мариот, който може да ви послужи за пътепоказател – от задната страна на хотела започва лелеяната

Флорида

Улица Флорида – Буенос Айрес, Аржентина

Буенос Айрес, Аржентина

Тази улица се оказва пешеходна, само магазини, тук- там – бирарии и кафенета, повечето заведения може да бъдат открити по пресечките вляво и дясно, докато вървите в посока основния булевард на аржентинската столица, който слага и финал на „Флорида“ .

Улица Флорида

Улица Флорида – Буенос Айрес, Аржентина

Булевардът е Avenida 9 de Julio

и е съизмерим по мащаби със Садовое кольцо в Москва.

Plaza de la Republica – Буенос Айрес, Аржентина

Тръгвайки по лявата му страна откриваме

Plaza de la República - Avenida Corrientes 1066, Буенос Айрес, Autonomous City of Buenos Aires, Аржентина

Plaza de la Republica

Plaza de la Republica – Буенос Айрес, Аржентина

Понеже в непозната среда се оставям на инстинктите си и автономната ми навигация, спонтанно решавам да отбия вляво по изпречилия ми се булевард и в дъното виждам нещо червено, импозантно и обещаващо интересно.

Plaza de Mayo – Буенос Айрес, Аржентина

Така откривам

Plaza de Mayo

и тази сграда, която мислех за парламент. Но се оказва , че в нея се помещава вътрешното министерство и още нещо, което не разбрах, но достъпът на туристи беше насочван от две мобилни каси и разпоредители. Казва се

Casa de Gobiemo

и обещавам следващият път да вляза и да разгледам.

Casa de Gobiemo – Plaza de Mayo, Буенос Айрес, Аржентина

Зад тази сграда започва паркът Колон, но и той остана за следващия път. Жегата си е жега- 35 градуса на сянка не  е за аматьори.
Връщаме се по други улички пак до „Флорида“ на интервали от около 30 минути обилно се поливаме кой с вода, кой с бира, и посядаме на всеки 10, където ни видят очите.
Последното такова местенце се оказва плътносенчестата тераса на един Старбъкс. Преплитайки крака и езици , поръчваме кафе, питат ни за името, за да го напишат на чашата, и го изписват „Perrof“ , вместо Berov, но другарчето ми реши , че това е пореден знак на перонизма* и го изпи с наслада, чувствайки се като латиноамерикански президент.

Танцуващи танго

видях в залата на пристанищния терминал – шоу за изсипващите се пасажери.

Като в youtube е. Ако решите да посетите такъв тип представление, може да си купите билет от улични продавачи по същата тази улица Флорида – предлагат билет и транспорт.

До пристанището, по крайбрежието точно на границата, отделяща Ситито от реката , е отделена обширна територия – национален резерват и там никога нищо няма да бъде построено. А тези дребни факти лично мен ме респектират. Там са обособени вело- и пешеходни алеи, места за риболов, детски площадки. Достъпът на автомобили е забранен. Та , хем резерват, хем парк за столичани.

Резерватът на Буенос Айрес, Аржентина

Това зеленкото на преден план е резерватът

Буенос Айрес

След връщането си в България разбрах, че съм видяла един друг Буенос Айрес, а не този от рекламите и туристическите сайтове. Но, като за първи път, бива! 🙂

Автор: Мария Найденова

*Перонизъм – основната политическа идеология в Аржентина. Идва от името на Хуан Перон, аржентински президент и неволен предвестник на песента „Don’t cry for me Argentina“ на Мадона 😉 – бел.Ст.

Други разкази свързани с Аржентина – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

мар. 30 2009

Из Бразилия и Аржентина (6) – Делтата на р.Парана, Аржентина

Продължаваме с разказа на Таис за Бразилия и Аржентина. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, Петрополис, Сан Бернардо, видяхме водопада Игуасу, за последно я оставихме в Буенос Айрес и едно ранчо в пампасите. Днес ще продължим с делтата на река Парана. Приятно четене:

Из Бразилия и Аржентина

част шеста

Делтата на р. Парана, Аржентина

Ако Буенос Айрес не ми хареса, то поне имахме възможност за скитане извън града. Една чудесна разходка, която искрено препоръчвам на всички е по делтата на Парана.

Изключително различно място, което ако за нас туристите е атракция, то за местните е мястото, където ходят през уикендите. Голяма част от къщите по островчетата са частна собственост или собственост на големи фирми, които предоставят на служителите си за почивка:)

Има няколко начина да се разходите там — най-бързия и икономичен е за няколко часа, като сутринта ви взимат с автобус, водят ви гара, откъдето с влак се стига до Тигре и оттам за около 40 мин разходка с корабче по каналите. Ние, понеже нали сме ВИП, бяхме за цял ден, със собствена лодка… Не се качвахме на никакви влакчета, макар, че спряхме на тази гара, която в момента е и един огромен базар за сувенири. Самата „Тигре“ е нещо като отделен град или квартал на Буенос Айрес, който първоначално бил заселен от европейци. Там се намират и къщите на едни от най-богатите фамилии.

След като обиколихме през квартала, стигнахме до пристанището, откъдето трябваше да се качим на лодката.

В началото докато излизахме от пристанището, първите сгради се оказаха не какво да е, а клубове по гребане.

мар. 24 2009

Из Бразилия и Аржентина (5) – Буенос Айрес, Аржентина

Продължаваме с разказа на Таис за Бразилия и Аржентина. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, Петрополис, Сан Бернардо, за последно я оставихме край водопада Игуасу, а днес ще отиден до Аржентина, за да видим водопадите Буенос Айрес и да се разходим из пампасите (или пампасите бяха пó на Север?). Приятно четене:

Из Бразилия и Аржентина

част пета

Буенос Айрес

Докато още не бяхме успели да разгледаме снимките, които сме направили и още преживявахме емоциите от последните два дни се озовахме в Буенос Айрес:) Добре, че кацнахме вечерта, та имахме време да се пренастроим. Още преди да продължа да разказвам ще кажа, че така или иначе Буенос не ме очарова. Може би защото беше след Рио, след водопадите — места, които са заредени и предполагат много емоции. Докато Буенос Айрес се оказа едно място, много повече напомнящо Европа, много урбанизиран и… по нашенски мръсен:) Това беше първото нещо, което ми направи впечатление още на летище — пръснатите по земята фасове и боклучета. Както и да е, автобуса, хотела, който поне беше в страхотна локация — на уличка, която е пряка на една от известните улици „Санта Фе“ и само на 10 мин от един от основните булеварди.

Разбира се, на следващия ден панорамна обиколка с основните туристически забележителности. Винаги съм харесвала тези обиколки, най-малкото защото дават възможност за добра ориентация после при самостоятелните разходки.
И разбира се, първата спирка е

Каса Росада и площада, катедралата

Нещото, което е характерно за Аржентина са тези дървета, с цвят лилав🙂