Етикети: Брюж

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (5): По каналите 1

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (5): По каналите

Днес ще завършим разходката на Цветан из Брюж (Брюге) в Белгия. Вече се запознахме с града, после бяхме в Църквата на Светата кръв, минахме през църквата на Богородица в града  за последно продължихме разходката си със старата болница на Св.Йоан

Днес просто ще минем по каналите на Брюге

част пета

По каналите

Когато вече са затворени музеите, за сбогуване една разходка  с лодка.

Брюж (Брюге), Белгия

В дясно е болницата, а вляво е пристана откъдето се качихме.

Vlamingstraat, 8000 Bruges, Belgium

Край

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРБОБНОСТИ

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (4): Старата болница на Св.Йоан 3

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (4): Старата болница на Св.Йоан

Продължаваме с обиколката на Цветан из Брюге (Брюж) в Белгия. Вече се запознахме с града, после бяхме в Църквата на Светата кръв, за последно минахме през църквата на Богородица в града. Днес ще продължим разходката си със старата болница на Св.Йоан.

част четвърта

Старата болница на Св.Йоан

Продължаваме по маршрута покрай каналите на Брюж. Някой го наричат също Венеция на севера.

Брюге, Белгия

Брюж (Брюге), Белгия

Не пропускаме да посетим и

старата болница на св.Йоан

(6 година евро), работила доскоро като Градска до 2007, където  сега има картини на Ханс Мемлинг.

St John's Hospital, 8000 Брюге, Белгия

Качихме се на тавана и с оригиналната

Болница на Св.Йоан – Брюж (Брюге), Белгия

дървена сводеста „корабна“ конструкция и част от фронтона.

Болница на Св.Йоан, фронтон – Брюж (Брюге), Белгия

Болница на Св.Йоан (Аптека) – Брюж (Брюге), Белгия

Заваля и ние се подслонихме в старата аптека (с билета за болницата).

И като ни пристърга  корема , позвънихме на вратата на стария ресторант на ул. DE BROON 47.

Ресторант – Брюж (Брюге), Белгия

Тук ще ви нахранят вкусно и евтино с вегетариански ястия (6 евро)

Вегетарианско ястие – Брюж (Брюге), Белгия

После  отвън можеш да продължиш с пресни гофрети

Гофрети с шоколад – Брюж (Брюге), Белгия

с банан и белгийски шоколад. Мм. . м! 😀

Други разкази свързани с Белгия – на картата:

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (3): Църквата на Богородица (Onze Vrouwenkerk) 2

Продължаваме с обиколката на Цветан из Брюге (Брюж) в Белгия. Вече се запознахме с града, после бяхме в Църквата на Светата кръв, а днес ще посетим едно от малкото места извън Италия, в което има произведение на Микеланджело (ами бил си е човекът провинциален скулптор навремето, та не е работил много извън собственото си „село“)

част трета

Църквата на Богородица (Onze Vrouwenkerk)

Ален Делон – Брюж (Брюге), Белгия

Ален Делон

А от модерна галерия ни намига Ален Делон.

Фламандка – Брюж (Брюге), Белгия

Фламандка

Тази фламандска красавица ни упъти към Мадоната на Микеланджело, в

катедралата на Богородица – Onze Lieve Vrouwkerk

катедралата на Богородица – Onze Lieve Vrouwkerk – Брюж (Брюге), Белгия

Защо ли ми прилича на ракета на стартова площадка?

Церковь Богоматери, Flanders Hotel, Langestraat 38, 8000 Брюге, Белгия

Микеланджело – Брюж (Брюге), Белгия

Богородица от Микеланджело

Рядка възможност да видиш Микеланджелова скулптура извън Италия.

Богородица – Брюж (Брюге), Белгия

Богородица

Тя е защитена с бронирано стъкло от луди атеисти.

Приятелю моли се, че не знаеш кога ще настъпи твоят час, и помни, че нито най–добрите хирурзи,

Фламандско изкуство – Брюж (Брюге), Белгия

нито ангелите ще ти помогнат.

Ангели – Брюж (Брюге), Белгия

Ангели

(от музея на фламанското примитивно изкуство Groeninge, 6 евро).

Дори да си крал или принцеса, (като Шарл Плешливи и дъщеря му Мария Бургундска в катедралата)

Шарл (Карл) Плешиви – Брюж (Брюге), Белгия

Шарл (Карл) Плешиви

Мария Бургундска – Брюж (Брюге), Белгия

Мария Бургундска

Бъди милостив – Брюж (Брюге), Белгия

Бъди милостив

Така че докато си жив бъди милостив!

(макар входът да е безплатен)

–свободен превод на надписа.

Други разкази свързани с Белгия – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ!

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (2): Църквата на Светата кръв 3

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (2): Църквата на Светата кръв

Продължаваме с обиколката на Цветан из Брюге (Брюж) в Белгия. Вече се запознахме с града, а сега ще посетим една местна църква – Църквата на Светата кръв.

Църквата на Светата кръв

Брюкселка дантела

Прочутата брюжка дантела, много евтина и вероятно – made in China.

„Към Йерусалим“ от Салвадор Дали

Към Йерусалим – от Дали.

Жителите на Фландрия – фламандците са католици, за разлика от протестантите – холандци. Те са водили дълги и жестоки воини помежду си, въпреки че говорят един и същ език. Водени от своите принцове повечето с имена Балдуин (Бодуен) , фламандците са взели дейно участие в кръстоносните походи, а някои от владетелите са станали крале на Йерусалим или Константинопол (Балдуин IX) та и доскоро на Белгия.

Един принц Тиери Елзаски се връща от втория кръстоносен поход с ценен трофей – реликвата на „Свещената кръв”.

Basiliek Van Het Heilig Bloed, Burg 13, 8000 Брюге, Белгия

За нея той изгражда двуетажна църква – долу в ляво Heilige Bloed Basiliek.

Heilige Bloed Basiliek

Ктиторите

Гордият Тиери (Дитрих) Елзаски с жена като ктитори.

Лъвът на входа

Лъвът на Фландрия пази на безплатния вход. Изкачваме се по широка вита стълба до втория етаж. Явно за модел е послужила стълбата в Света София – Константинопол, където можеш да се качиш на кон.

Църквата на Светата кръв

Там се намира църквата в готически стил на „Свещената кръв“.

Heilige Bloed Basiliek – Брюж (Брюге), Белгия

Казват, че тази свещена кръв е забърсал Йосиф Араматейски след като свалил тялото Господне от кръста. В един кристален цилиндър е запазено това напоено със свещена кръв парче плат. Тази реликва била подарена на Тиери от краля на Йерусалим Балдуин за отлична служба през двата кръстоносни похода.

Светата кръв – Heilige Bloed Basiliek – Брюж (Брюге), Белгия

Светата кръв

Реликвата се появява чак след четвъртия кръстоносен поход и най вероятно е трофей от познатия ни император Балдуин, след превземането на Константинопол. След пленяването му от цар Калоян от неговата глава направили чаша в стил „Никофор „и пили вино (не бира) според византийския хронист Акрополит. Така че той не е имал възможност лично да донесе тази реликва.

Папа Инокентий решил да превърне Брюж в Нов Йерусалим, след превземането отново на Светия град от Саладин. Така започнало строителството на другите Брюжки катедрали. За по сигурно той осигурявал индулгенция на всеки, който се поклони на реликвата.

Всяка година през май се пресъздава тази история с поднасянето на реликвата от рицарите на епископа на Брюж и с криенето й от протестантите холандци в градината на един аптекар. Костюми, музика и много туристи.

Heilige Bloed Basiliek – Брюж (Брюге), Белгия

След като се поклонихме, попитахме за индулгенция, но те, уви, отдавна бяха свършили. По пътя решаваме да надникнем и на първия етаж.

За наша изненада попадаме в съвсем различна църква в оригиналния романски стил. Тук се съхраняват мощите на св. Василий Велики, задигнати от Кападокия от кръстоносците.

Св.Василий Велики – Брюж (Брюге), Белгия

Палим отново свещ пред иконата за нашия православен светец, тачен и на запад, но най – вече почитан от всички нас на Нова година – Василюв ден с питка с паричка.

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (1) 6

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв (1)

Жега, мор, слънце, температури… всичкото това – в София и околината 😉 За да не баялдисаме преждевременно, ще заминем за малко по-хладната и влажна Белгия. Наш водач ще бъде Цветан.

Каналите на Брюж, Балдуин и свещената кръв

Тръгнах на интервю за работа.  Набързо си купих евтин еднопосочен самолетен билет за Лондон, но когато ми поискаха да изпратя пари за хотел и билет  се светнах ,че имам покана от нигерийските мошеници. Изпратих им една Стойчкова благословия: М… им! Кво праийм?…

Билетите не могат да се върнат. Няма  и много време за детайлно планиране.

Потърсих и попаднах на добри хора от CS, които ме приеха в своя дом  и ми помогнаха  да осъществя  едно отдавна  мечтано  пътуване до Фландрия -земя на кръстоносци и фламандски художници. Като Еркюл Поаро размърдах  сивите  си клетки и намерих евтин начин  да пресека Ла Манша с автобус през тунела. От  Victoria  coаch station London това беше най- доброто предложение на National Еxpress  в сравнение с  влака или кораба на въздушна възглавница.

В тунела под Ла Манша

Във вагона, в автобуса  – не е страшно, а забавно. Той  леко се люлееше и по това разбрахме, че вече пътуваме  в тунела под Ла Манша.

За маршрута Брюж-Гент-Брюксел- Антверпен разчитах на редовните INTER CITY влакове, а с първия чартърен полет се върнах .

Първата ни спирка  е на автогарата в Брюж. Един американец ни подари  карта . Въоръжени с неговата карта и с отбелязания маршрут тръгваме пеша по средновековните улички. Те са съхранени великолепно, не е Дисниленд , а оригинален паметник на културното наследство на ЮНЕСКО.

Брюге (Брюж), Белгия

По улиците безгрижно се разхождат много  пенсионери с кучетата си, въпреки че нямат федерално (белгийско )правителство от една година.

Vlamingstraat, 8000 Bruges, Belgium

Местното правителство на Фландрия*  явно работи добре.

Брюге (Брюж), Белгия

Бялата кула ни води към камбанарията Belfry на големия площад Grote Markt.

На площада пред кметството с паметника на героите фламандци, Jan Breydel +Pieter de Coninck,  победили  комшийте французи.

Не се качихме на камбанарията по 366 стъпала (6 евро) да огледаме от птичи поглед града (83 м), защото на първия етаж открихме изложба на любимия сюреалист Салватор Дали (пак 6 евро).

Салвадор Дали в Брюге (Брюж), Белгия

,,Има и такива дни, когато си мисля, че мога да умра от свръхдоза удоволствие“ – Дали. Дай Боже всекиму такъв късмет!

Мост – Брюге (Брюж), Белгия

– Това е новият подвижен мост, който свързва старата и новата част на Брюж. Така  яхтите достигат по реката до Северно море.

– Имахме едно време  подвижен мост във Варна, докато един пиян съветски капитан не го блъсна и фашисткият мост стана неподвижен–отговарям на гордия  ни домакин.

Брюге (Брюж), Белгия

Пустият плаж на Зеебрюге  или  Брюж на морето –техният Слънчев бряг не ни впечатли,

Бира Kriek – Брюге (Брюж), Белгия

за разлика от многото видове бира, като KRIEK с вкус на вишна.

Автор: Цветан Димитров

*На български терминът е Фламандия – бел.Ст.

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

Към Европа с влака (4): Брюж и Антверпен 4

Към Европа с влака (4): Брюж и Антверпен

Продължаваме с железопътните приключения на Крум из Европа. Пътувахме с него до Белград и Виена, бяхме в Мюнхен и Тюбинген, а за последно бяхме в Брюксел.

Сега ще продължим към Антверепен и Брюж.

Към Европа с влака

част четвърта:

Брюж и Антверпен

20.12.2009 г. И дойде мигът в който трябваше да се сблъскам със суровата белгийска зима, случваща се веднъж на много години и разбира се точно в момента, в който аз съм там. Още със събуждането следваше приятна, макар само в първия момент изненада. Валеше сняг на парцали, много готино, само факта, че в следващия момент погледнах през прозореца, развали удоволствието от това. Улици, тротоари и всичко беше толкова затрупано със сняг, че просто нямаше никакъв смисъл да се излиза и реших на следващия ден направо да съчетая Антверпен и Брюж.

21.12.2009 г. Въпреки че и този ден изобилстваше със сняг, реших че вече няма смисъл да седя в апартамента и да губя време, за това сутринта се отправих към гарата. Хванах си влака за Антверпен и се отправих към града познат в България най-вече с футболния си отбор-дал защитавания в годините прякор на ПФК Левски „Евроидиотът на Европа”(разбира се град Беверен чрез неговия отбор също е спомогнал за това, но само минах покрай него с влака)

Антверпен, Белгия

Антверпен

След това лирично отклонение, да се върна към града. Той представлява смесица от различни старинни сгради и по-съвременни. Интересно за по-старите сгради в града е, че за голяма част от украсата им въобще не е пестено злато. Това се дължи на факта, че в миналото Антверпен е бил най-големият пристанищен център в страната (днес също). Легендата за името на града е интересна. То идва от фламандски и означава нещо от сорта на човек който хвърля ръце. Това се дължи на мита, че някога имало великан, който бил завардил реката и не пускал нищо да премине през нея, без да му се плати. Един ден дошъл някакъв герой(както става винаги) и му откъснал ръцете, които захвърлил по брега (общо взето стил Давид и Голиат). Имено на него бил кръстен градът. А пък аз доста се чудих каква е тази статуя на ръка в центъра на града на едната пешеходна улица.

Хвърлени ръце – Антверпен, Белгия

Хвърлени ръце (Hand werpen ?)

Другото, с което е известен Антверпен, е най-високата църква в Белгия (като цяло,последните дни все на някакви високи църкви попадах). Тя е доста красива и внушителна, но не ми се даваха пари за да се качвам до върха й, пък и малко ми е омръзнало това да се дават пари за вход в различните религиозни храмове.

Белгия и белгийците 8

Белгия и белгийците

Днес ще отскочим за малко до Белгия. Даааа, знам, че искате да четем за топлите морета в това студено време, но за сметка на това днес ще има шоколад в разказа. Белгийски;-)… и бира, чадо, и бира!;-)

Наш водач ще бъде Ан Фам. Приятно четене и учете езици:

Белгия

Едно от най-красивите места, на които съм била. Може би защото нарочно пропуснахме Брюксел, а се насочихме директно към по-китните малки градчета като Гент, Брюж и Антверпен.

Антверпен

не е особено малък град, но си имаше своето собствено очарование. Там е малката прекрасна ботаническа градина и онази уличка, която заснехме в детайли. Там е съботно-неделният пазар, от който си купихме сирена и прошуто, с които си направихме малък пикник в градския парк, който впоследствие нарекохме еврейски, защото се разхождаха много еврейски семейства. Там е и онази кокетна автобусна спирка, в която се влюбих.

Гент

пък ще запомня най-вече с невероятния хостел, на който попаднахме —

с вътрешната градинка,

гледката през прозорците сутрин

Лед и „захарни” къщички в Брюж (Брюге) 2

Лед и „захарни” къщички в Брюж (Брюге)

Докато дойде ред на този пътепис и се оказа, че можете да го ползвате като съвети за интересно изкарване на зимата в Брюге (Брюж) в Белгия. Приятно четене:

Лед и „захарни“ къщички в Брюж (Брюге)

Ако случайно се намирате някъде из Белгия до към началото на следващата година (до 9 януари по-точно) и се чудите какво да правите в тази „скучна“ страна, имам едно решение за вас!

Защо да не посетите

Брюж и изложението „Ледена магия“?!

При мен, както знаете, като пътувам гледам да хвана далаверата и да я споделя с вас. В случая — как да стигнете до там по възможно най-евтиния начин. По принцип билета за изложението на ледените скулптури е 11 евро. Ако се намирате в Брюксел, двупосочния билет ще ви струва 24.60 евроса. НО! Има едно нещо, което предлагат белгийските железници и то се нарича:
B-excursions
Със съответната промоция в случая двупосочния билет до Брюж, от която и да е точка на Белгия плюс входа за изложението ще ви излязат максимум 22.10 евро! А това, което ще видите си заслужава!
Та хващаме влака от Брюксел за Брюж в 9 часа сутринта и след час сме на гарата в Брюж, където аха прекрачите прага и се озовавате пред голяма, бяла шатра. Подавате приличния на самолетен билет за влака на симпатичен младеж, който къса отрязъка-бордна карта и нахлузвате хубаво зимната си шапка. Просто забравете да влизате без ръкавици и дебели дрехи, защото вътре температурата е от скромните −5 градуса!

Входът към Ледена магия

Минавате вратата на хладилника и се озовавате насред зала с кристално-ледени стени и огледала, а насреща ви угоднически ви се покланя джудже, което ви приканва да пристъпите широко разтворените ледени порти на леденото царство. Мястото е направо вълшебно и отначало забравяте за студа. Вървите по коридор на крепост с дебели ледени греди, от които висят и всъщност всичко е от лед, та просто не ви се вярва.