Archive for the tag 'бербери'

сеп. 16 2018

Моето различно Мароко

Мишо днес ще ни представи чувството Мароко. Приятно четене: Моето различно Мароко Имало едно време трима мъже и всеки от тях искал плод, въпреки, че никой дори не бил виждал плодове… „За да усетиш едно място, то трябва да успееш да видиш отвъд това, което сетивата ти възприемат“ Тахир Шах. Днес няма да разказвам история, […]

апр. 15 2010

Еднo гражданче в пустинята(5): Из пустинята към „Татуин“

Днес завършваме пътуването на Финдли из Тунис. Вече бяхме в столицата на страната, а после и в римския град Дуга, както се разходихме до няколко оазиса в Сахара и даже нощувахме там.

Днес ще продължим из пустинята Сахара, за да посетим планетата Татуин.

Еднo гражданче в пустинята

част пета

Из пустинята към „Татуин“

След жестокото преживяване – нощувката в берберски палатки наред Сахара, продължаваме да бродим из пустинята и по-точно към множеството стари берберски селища. Някои от тях са изоставени, други обитаеми, но те са различни в зависимост от терена. А теренът е разнообразен.

Берберка – Тунис

Първата ни спирка е Зрауа

– изоставено селище в подножието на каменист хълм, до което стигаме трудно, въпреки че се движим с джипове 4х4. Тук само бялата джамия сякаш е недокосната от времето, докато селището, изоставено преди десетки години, прилича на странен декор от филм с много разрушения.

Зрауа – изоставено берберско селище. Тунис

Всъщност в околностите на Тузьор, Дуз и Татуин са снимани немалко известни продукции като „Междузвездни войни“ или „Лорънс Арабски“, също и много каубойски филми. Като изключим палмите, пейзажът тук е изключително подобен на този в американския Див Запад.