Archive for the tag 'Амулиани'

сеп. 23 2017

Остров Амулиани с каяк

Днес със Стоян отиваме малко да поспортуваме и да обиколим остров Амулиани с каяк. А за любителите на географията – остров Амулияни е най-близкият остров до София. Морски, разбира се. 😉 Приятно четене: Остров Амулиани с каяк Преди две години открих за себе си каяка като лятно занимание на морето благодарение на Румен и Бебо […]

апр. 16 2015

Великденска разходка до Халкидики (Неа Врасна и о.Амулиани)

Днес Емилия ще ни разкаже за току-що отминалия Великден (Христос воскресе! Да сте здраи щастливи всички! 🙂 – естествено, тя не е се ръчкала по претъпкани хотели с недостатъчно храна, а е направила разумния избор на жената със семейство – на кротко и спокойно почиване и разхождане 🙂 Приятно четене: Неа Врасна и о.Амулиани Великденска […]

февр. 19 2014

Залези над гръцките острови (5-2): Амуляни

Отново се качваме в лодката на Димитър и продължаваме обиколката му из северните егейски острови на Гърция – миналия път бяхме на Диапорос, днес ще отидем до остров Амуляни Приятно четене: Залези над гръцките острови Пета част Диапорос – Амуляни – Тасос втора серия Амуляни Юли месец, къмто средата. Време за море. […]

Дек. 10 2009

Амулиани – най-близкият остров до София

Да отскочим до топлите морета? Днес Димка ще ни разходи до най-близкия до София остров на море — Амулиани. Приятно четене:

Амулиани — най-близкият остров до София

Най-близкият остров до София

… се казва Амулиани.

Е, може би Тасос е по-близо до Пловдив, но Амулиани е още по-близо до София, отколкото Тасос, макар и с няколко километра. Особено ако се мине не през Кулата-Промахон, а през новия граничен пункт и после — през североизточната част на Халкидики.

Амулиани е малко и чаровно, и все още неизвестно у нас.

Затова днес ще ви разкажа малко за него.

Намира се между втория и третия ръкав, сиреч между Ситония и Атон, и дълго време е било собственост на Ватопедския манастир, но от 20-те години на миналия век на него си живеят целогодишно около 1000 души, а напоследък и туристите са разкрили природния му магнетизъм.

Това е малкият пристан Трипити.
Той е спирка на автобусите от Солун до Урануполи. От Солун, при това с автобус, който има десетки спирки, до него се пътува за около два часа и петнадесет минути, а от Урануполи — 15 минути.
Малки ферита кръстосват през летния сезон на всеки половин час от Трипити до Амулиани и обратно