Archive for the tag 'Айфелова кула'

май 28 2011

Париж през май (7): Paris by night

Продължаваме с обиколката на Пламен из Париж. Вече бяхме в Лувъра, Нотр дам, Сакрекьор и Монмартр и по улиците на града, видяхме на само ноците превозните средства в града., но и ретро-автомобилите.

А сега раздледаме нощен Париж;-)

Париж през май

част седма

Paris by night

Парижки нощи !

От малък знам, че всяка нощ започва със залез! Оказа се, че и в Париж е така!

Залез в Париж, Франция

Идва времето на уличните артисти

Улични артисти – Paris by night

Улични артисти – Paris by nightУлични артисти – Paris by night

На разходките с корабчета, които съвсем, ама съвсем не са корабЧЕТА!

Разходка с корабче по Сена – Париж, Франция

За да видиш мостовете

Мостовете на Сена – Париж, ФранцияМостовете на Сена – Париж, ФранцияМостовете на Сена – Париж, Франция

Champ de Mars - Tour Eiffel, 75015 Париж, Франция

И все пак Айфеловата кула

Айфеловата кула by night – Париж, Франция

Да се разходиш по малките улички

Улиците на ПарижУлиците на Париж

Да погледаш осветените сгради

Нотр Дам – Paris by night

Да пийнеш бира на брега на Сена

Сена – Paris by night

Или да седнеш на бутилка вино и камембер в някое бистро в Латинския квартал. Това е моето бистро!

Бистро в Латинския квартал – Paris by night

Заключение

Само най-големите художници могат с няколко щриха да направят портрет, да нарисуват поглед, да предадат душа. Аз за съжаление не мога. Затова моля за Вашето снизхождение към моето творение.

Той Париж си е там. Мене ме дочака, надявам се и Вас.

Искам силно да извикам, но само ще прошепна:
ИСКАМ ПАК !!!!!!

Край

Автор: Пламен Петров

Други разкази свързани с Париж – на картата:

юни 01 2010

Париж – една неочаквана екскурзия

Днес, мили мои, Мария ще ни покаже френската столица. И понеже някак тази история някак е свързана с исландския Ейяфиялайокул (редакцията даже може да го произнесе, не само да го напише ;-), то на вас пожелавам приятно четене, а на авторката – да има възмозността да събира още много материал за пътеписи 🙂 Една неочаквана […]

февр. 03 2010

Когато бяхме в Париж (1)

Париж – няма да ни омръзне. С удоволствие публикувам още един пътепис за френската столица – приятно четене:

Когато бяхме в Париж

Париж – градът на влюбените. Наречен така заради многото влюбени или влюбили се по бреговете на река Сена. Ние също се влюбихме в този град. Влюбихме се в неговите прекрасни сгради, просторни площади, широки улици и прекрасни хора…

Париж е най-красивият град, който сме посещавали до момента. Градът на влюбените и надеждите. Много се е писало и ще се пише за този невероятен град и причината да опиша нашето посещение там е, за да подканя хората, които не го познават, да направят това виртуално пътуване сега.

Река Сена – Париж, Франция

Париж

Решихме да посетим Париж по случай концерта на Мадона, за който си купихме билети по Интернет. Париж винаги е бил толкова достъпен за нас и никога не сме имали за цел да го посетим. Но ето сега имахме мотив и след кратко търсене си намерихме хотел. Искахме той да е близо до стадиона Stade de France, за да може лесно да се приберем след концерта. Предварително се информирахме за хотелите в Париж, че не отговарят на звездите си, скъпи са и доста стари особено в централната част на града. Затова трябва хотела да е с повечко звезди, за да не останете разочаровани. Това да намериш 2-3 звезден новопостроен хотел с лукса на 4 звезден, както сме свикнали в България в Париж е невъзможно. Квартала, в който запазихме хотела се казва Saint-Denis и нямахме никаква представа какво ни очаква там. Цената беше добра, близо до стадиона, в централната зона, срещу изхода на метрото и на 20 минути от летището Orly (ORY). Какво друго ни трябваше. Купихме си самолетните билети и бяхме готови за път.

Много скоро моят брат пожела да дойде с нас на концерта, запазихме му съседната стая в хотела и дори намерихме билети за Париж на много ниска цена. (Както се разбра по-късно, летището, на което кацна самолета беше извън Париж).

Пътуването ни включваше петък вечер, събота и неделя. Три дена, за които нямахме нужда от много багаж. Подробно проучихме местата, които трябва да посетим и с прекрасно настроение започна нашето пътуване…

ян. 19 2010

Семейна разходка из Париж и Бретан – Франция (1)

С днешния пътепис ще похойкаме малко из Франция. Сашка ще бъде наш водач. Приятно четене:

Семейна разходка из Париж и Бретан (Франция)

Със следващото писание ще се опитам да бъда полезна на канещите се да попътуват като мен – със семейството си без ексурзоводи и задължения, със собствена дълго и старателно подготвяна програма (за което Вашият сайт доста ми помогна, много благодаря)

1 ден

Дългоочакваното подробно подготвяно пътешествие вече е факт. Децата пътуват за първи път със самолет и са доста ентусиазирани. Тичаха на летището и се возиха един друг с колички за багаж.

Пристигнахме на CDG-Париж, помотахме се докато намерим RER – железницата, която води до центъра и тъй като на гишетата за билети имаше километрични опашки се наредихме пред автомат за билети, където имаше по-малко хора. Един любезен полицай от охраната ни помогна да си купим билети. Струваха ни по 6,40 € за нас с Иво (12 г.) и 5,90 € за Мишо (8 г.) – доверявайте се на служителите, те ще ви помогнат без да се опитат да ви измамят или да ви подведат, както се очаква от нашата балканска нагласа.

Първите ни впечатления бяха от парижките предградия, покрай които минавахме с влака. Нищо особено. Също и навсякъде се виждаха графити, няма празно.

Слязохме от RER на Saint Michel-Notre Dame, сменихме за една спирка с линия 10 до Maubert Mutualité и пристигнахме в хотела – Marignan – в Quartier Latin (www.hotel-marignan.com).

В хотела тройната стая струваше 115 € със закуска, след доплащане за детето с допълнително легло набъбна до 130 €. Заключението ни е, че е ужасно скъпо за условията, които се предлагат там. Леглата са с размери 1,40/1,90 м двойното и 70/1,90 м единичното, което за хора с нашите габарити (аз съм 1,78, а Румен е 1,91) си е направо клаустрофобично. Стаята е стаичка, стълбите са тесни и стръмни и изглежда течеше някакъв паралелен ремонт в някои от стаите. Асансьор, естествено няма, но това е нормално за сградите в тази част на града. Там всеки квадратен сантиметър струва яки пари. Пиша тези сухи данни, защото докато подготвях нашето пътуване ми липсваше подобна информация от форумите за пътешествия.

Всичко обаче се компенсира с невероятно любезния персонал, много интересен интернационален състав. Рецепционистките са англичанка, босненка и американка, жената, която ни сервираше е сръбкиня, момчето за всичко е украинец и май само собствениците са французи, но на тях почти не им видяхме очите. И тези приказки, дето французите не обичали да говорят английски (всъщност не е така, може да не обичат, но го говорят и не ти показват, че им е неприятно, защото са любезни) в случая въобще отпаднаха, с тях даже си побъбрихме български, но и с французите се разбирахме чудесно. Тъй като нямахме намерение да се задържаме много в хотела лесно преглътнахме ниската класа. В края на краищата бяхме на топ-място

в самото сърце на Париж само на 2 минути от Notre Dame.

Notre Dame е прекрасна и отвън, и отвътре, а ние улучихме служба, та послушахме орган и проповед и беше впечатляващо! Минахме през пл. Saint Michel, през много екзотични улички в Латинския квартал до Люксембургската градина, където е много красиво.

Люксембургската градина – Париж, Франция

Там хората се разхождат, седят на едни метални столове, които ги местиш и подреждаш както си искаш, събират се на групички. Видяхме такава група младежи, които започнаха да пеят „честит рожден ден” и забелязахме, че си носят домашно приготвен кекс в тавичка, шампанско и пластмасови чаши. Освободени, нормални хора без предразсъдъци.