сеп. 23 2017

Остров Амулиани с каяк

Днес със Стоян отиваме малко да поспортуваме и да обиколим остров Амулиани с каяк. А за любителите на географията – остров Амулияни е най-близкият остров до София. Морски, разбира се. 😉

Преди две години открих за себе си каяка като лятно занимание на морето благодарение на Румен и Бебо от Яквенчър (http://www.yakventure.com/?lang=en). Постоянно мислено бях с тях по време на техните пътешествия, но все не успявах да се включа. Ето, че тази пролет имах късмета да отида с тях на

обиколка на о-в Амулиани в Гърция

Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция Остров Амулиани с каяк, Бяло море, ГърцияОстров Амулиани с каяк, Бяло море, Гърция

Тръгнахме рано от София и в ранния следобяд достигнахме градчето

Уранополи,

което щеше да е началната точка на нашето плаване. Оказа се, че това градче е отправна точка за пътешествия не само към Амулиани, но и към манастирите на Атонския полуостров. В резултат на това беше пълно с поклонници от целия православен свят. Разтоварихме каяците и поехме в посока

Амулиани,

който се намираше на около 3 км. от брега. Продължи..

сеп. 23 2017

Тоскана: Cinque Terre, Пиза и марината й, Флоренция, Лука

Една разходка из Тоскана? Отиваме там заедно с Ирена. Приятно четене:

Cinque Terre, Пиза и марината й, Флоренция, Лука

Тоскана, Италия

Това пътуване беше едно от най-необичайните ми до момента и нещо от сорта на, когато картината, придобие звук и жив образ. Преди доста години,още когато Канала се казваше първа програма имаше едни туристически предавания (‘Глобус‘ или нещо подобно) и веднъж, в едно от тях даваха филм, от който в моето съзнание останаха гледки на невероятно синьо море, цветни къщи на склон и хора, които слизат от един влак. Спомен, за това как се казва мястото никакъв. А, гледките, ах гледките, толкова добре се бяха запечетали в съзнанието ми, нооо при не много ясните отправни точки отне известно време, докато споменът придобие име, отнесе главите ни и намери душата. Та, години по-късно и не без помощта на интернет, се намерихме с въпросното място и в главите ни се намести нов посетител, а името му е по италиански звучно – Cinque Terre, а това филмче съвсем очерта плановете ни и ускори срещата https://www.youtube.com/watch?v=WP316ABiTt0

Пиза и нейната марина, Флоренция, Лука, Cinque Terre – Италия

Благодарение на Ryan, т.е. https://www.ryanair.com/gb/en/ и цените на самолетните им билети, след известно време нещата направо си придобиха образ, план и накрая картина. Планът беше да летим до Пиза, да опънем базовият лагер там, т.е. да запазим хотел и да разгледаме на воля околността. Избрахме Пиза като наша отправна точка по няколко причини – цените на хотелите, близостта до летището и централното й положение от и до Флоренция и Лука, които също имахме желание да включим в програмата.

Cinque Terre

е само на час и половина с влак от Пиза – пътуването е бързо и удобно, а разписанието на влаковете, както и цените на билетите приемливи, а подробно (о(раз)писание ето тук http://www.trenitalia.com/tcom-en. Продължи..

сеп. 20 2017

С Голф из Кавказ (3): Тбилиси в Грузия и Шеки в Азербайджан

Продължаваме с Голфа на Иван из Кавказ. Пътуване започна с преход през Турция до Грузия, а после бяхме в Ереван и при хачкарите в Норатус. Днес сме в Тбилиси, Грузия, а по пътя към Баку ще спрем в Шеки, Азербайджан.

Тбилиси в Грузия и Шеки в Азербайджан

част трета на

С Голф из Кавказ

Първите 50 км след град Севан в посока грузинската граница

бяха добре. След това пътят отново стана лош и с някои малки проблясъци си остана така до границата. Джасахме се по дупките и напредвахме малко по малко, просто не беше особено приятно за пътуване.

Грузия

Минахме границата бързо и се надявахме вече до Тбилиси да се придвижваме по-комфортно. За наша изненада

пътят след границата се оказа катастрофален

По-скоро бих го нарекъл „остатъци от път“. Средната ни скорост спадна до 20-30 км/ч.

Път в Грузия – С Голф из Кавказ

Тази отсечка бе дълга 15 км. Така погледнато не е болка за умиране, но тогава бяхме в една неизвестност, която ни измъчваше. GPS-ът ни даваше да се отклоним след 60 км и в един момент се бяхме примирили, че до там ще е все така.

Тбилиси

На следващия ден отново си бяхме наумили да се включим към една организирана пешеходна обиколка на града. Срещата беше на площада пред общината; с паметника на Св. Георги по средата: Продължи..

сеп. 19 2017

Из Светите земи (8): Йерусалим – Абу Гош – Лод – Яфо – Бен Гурион (Израел)

Днес завършваме хаджилъка на Анжело.. В началото кацнахме в Тел Авив и посетихме курорта Нетания, обиколихме от Кесария до Тиберия, Галилейското езеро. После влязохме в Йордания, разгледахме Петра, след която бяхме край Мъртво море, в Йерихон и Витлеем, а за последно – в Йерусалим. Днес от Йерусалим ще стигнем до Яфо.

Из Светите земи

част осма

Йерусалим – Абу Гош – Лод – Яфо – Бен Гурион

Ден 8, последен

Последния ден от нашето поклонничество го давахме по-лежерно. Явно понатрупалата се умора оказваше влияние, а и програмата се беше поизчерпала и Елик се чудеше какво да ни прави и с какво да ни занимава.

Йерусалим - Абу Гош - Лод - Яфо - Бен Гурион – Израел, карта

Напуснахме хотела чак в 9 часа и от Витлеем

Ясер Арафат – Палестина, Израел

се отправихме отново към

Йерусалим

Продължи..

« Newer Entries - Older Entries »