сеп. 19 2017

Из Светите земи (8): Йерусалим – Абу Гош – Лод – Яфо – Бен Гурион (Израел)

Днес завършваме хаджилъка на Анжело.. В началото кацнахме в Тел Авив и посетихме курорта Нетания, обиколихме от Кесария до Тиберия, Галилейското езеро. После влязохме в Йордания, разгледахме Петра, след която бяхме край Мъртво море, в Йерихон и Витлеем, а за последно – в Йерусалим. Днес от Йерусалим ще стигнем до Яфо.

Из Светите земи

част осма

Йерусалим – Абу Гош – Лод – Яфо – Бен Гурион

Ден 8, последен

Последния ден от нашето поклонничество го давахме по-лежерно. Явно понатрупалата се умора оказваше влияние, а и програмата се беше поизчерпала и Елик се чудеше какво да ни прави и с какво да ни занимава.

Йерусалим - Абу Гош - Лод - Яфо - Бен Гурион – Израел, карта

Напуснахме хотела чак в 9 часа и от Витлеем

Ясер Арафат – Палестина, Израел

се отправихме отново към

Йерусалим

С Форд до Западна Африка, 2017 (1): Резюме

Отново тръгваме на път заедно с Валентин. След като обикаляхме Азия с героичния му Опел и след миналогодишното пътуване от остров Кипър в посока Баренцово море, от днес потегляме с неговия Форд към западния край на Африка.

Ако миналата година обиколихме пет спорни района, непризнати от световната общност (Северен Кипър, Абхазия, Крим, Донецката и Луганска републики), сега ще минем само през един такъв. Това е Западна Сахара, присъединена към Мароко територия.

А сега: приятно четене!

С Форд до Западна Африка, 2017

първа част

Резюме

(кратко изложение на пътешествието с автомобил до Западна Африка през 2017 година)

След най-дългото ми пътешествие през 2014 година (тогава изминах 30 хиляди километра от Беларус, през Монголия, до Японско море и обратно през Сибир до Санкт Петербург), след пътуването ми до Средна Азия през 2015 година и след обиколката ми от Кипър на юг до Баренцово море на север през 2016 година, този път потеглих с автомобила си на Югозапад към Африка.

Авторът със своя автомобил в Западна Африка

Валентин Дрехарски с местен жител в Мавритания

През 2017 година пътешествах с автомобила си в продължение на два месеца. Прекарах 32 дни в Африка и 28 дни в Европа. Изминах 21 200 километра, от които 10 850 километра в Африка.

В Западна Африка обиколих Мароко; Западна Сахара (присъединена към Мароко територия); Мавритания; Сенегал.

Към списъка от държави, които съм пропътувал с автомобила си, добавих нови и общият им брой вече е 80. Продължи..

До Каспийско море и назад (2): Баку, Азербайджан

Продължаваме с пътуване на Любо до Каспийско море – започнахме с Грузия, а днес вече сме в столицата на Азербайджан – Баку.

До Каспийско море и назад

автопътешествие през Грузия, Армения и Азербайджан с изкачване на връх Арагац в Армения

Баку, Азербайджан

Ден 4
Отново страхотна утрин. В съседство до нас рано-рано беше спряла стара Жигула и човека си действаше по неговите задачи из лозята, а ние запалихме примуса и подготвихме кафе и чай, а наоколо пейзажа беше лозя докъдето ти стига погледа, всички опънати като по конец. Преди влизане в Азербайджан разгледахме хубавото

грузинско градче Sighnaghi,

кацнало на един баир. Носи му се славата на едно от най-хубавите грузински градчета и има защо. Кацнало на един хълм с гледка на 360 градуса Sighnaghi предлагаше спокойна разходка в ранната утрин. Всички къщи бяха с традиционната грузинска архитектура, която набляга на дървото като основен материал. Натъкнахме се на пазар на производители и купихме местно сирене и хляб. Оказа се, че сиренето им е изключително вкусно. Прилича малко на комбинация между нашето саламурено сирене омешано с кашкавал. Абе, добра находка си беше. Хляба също си го биваше.

След това по черен път се смъкнахме в ниското, защото нещо не уцелихме асфалтовия и после по перфектен асфалт минахме последните километри до

границата с Азербайджан

Имаше интересна и двусмислена табела преди границата, която гласеше „Azerbaijan Border – Good Luck“. Знаеш ли какво да очакваш при такава табела? Аз очаквах тегава граница от руски тип (който е минавал знае какво имам в предвид). За мое учудване се оказа

доста уредена граница,

на която говореха достатъчно английски, за да се разберем. Показаха ми всичките 3 гишета, през които трябваше да мина и накрая проверка на багажа. Всичко беше много културно. На всички по-скоро им бяхме интересни, че идваме от България, за да разгледаме страната им отколкото да имаха намерения да се занасят с нас и да си искат рушвети.

Азербайджан

Накрая дори само хвърлиха бегъл поглед на багажа и дори не съм извадил една чанта от колата. След всичко на всичко 45 минути за двата пункта ни посрещнаха с „Добре дошли в Азербайджан“. На границата се плащат 2 такси – нещо като гражданска отговорност и такса за временно пребиваване на МПС. Общо около 60 лв, което е в рамките на нормалното.

Посрещнаха ни хубави пътища

и, разбира се, нова порция крави. Спряхме под една сянка да изядем една диня, а преминаващите коли ни свиркаха и поздравяваха. След хидратацията с динята се насочихме към

град Шеки, за да разгледаме Ханския дворец,

който се оказа доста забележителен. Особено интериора му, който е много пищен и всеки детайл е обрисуван или накичен с мозайка от стъкълца. Не можеше да се снима, затова не мога да покажа нагледно, но за гоогле няма скрито-покрито и, ако на някой му е любопитно може да погледне там.

Ханския дворец – Щеки, Азербайджан

След това

поехме към Баку

Пътят беше приятен, заобиколен от зеленина и се мяркаха уникални места за палаткуване, но уви не търсехме такова, защото времето ни не беше много. В

Баку

С теснолинейката до Банско

Днес отново се качваме на влака и тръгваме с теснолинейката към Банско. Приятно четене:

С родопската теснолинейка до Банско

Пътуването с кола от София до Банско ми е детайлно познатo и зиме, и лете. Преди 10-на години разстоянието отнемаше поне 3 часа, сега благодарение на магистралата шофирането е дори по-малко от 2 часа. Много приятели бяха пътували до планинското градче с Родопската теснолинейка и всеки споделяше чудесни и истински преживявания.

С теснолинейката до Банско С теснолинейката до Банско

С теснолинейката до Банско

Продължи..

« Newer Entries - Older Entries »