февр. 17 2018

Из Мароко с велосипед (2): От Лараш до Мекнес

Продължаваме пътуването с велосипеда на Константин из Мароко. Започнахме с отсечката Танжер до Асила, а днес ще минем от Лараш до Мекнед.

От Лараш до Мекнес

част втора на

Из Мароко с велосипед

Днес отново се събудих рано. Сложих да си направя кафе, докато събирам багажа, и към 9 бях готов да потегля. Времето отново беше облачно, така че приготвих дъждобрана да ми е под ръка. Все пак се надявах да не вали, мислех ,ако мога, да намеря някое местенце вечерта и да спя на палатка, че последните 2 дни разходите ми бях доста по- високи от очакваното.

Лараш – Мароко с велосипед

Пътя се издигаше и спускаше по малките хълмчета и като цяло беше много готино, времето беше леко хладно, но за каране на колело- екстра. По непонятни ми причини не можех да поддържам висока скорост, едва се движех с 15 км/ч по равното, но всичко наоколо е много зелено и приятно за окото, така че свих философски рамене и продължих да въртя педалите.

Почти на всеки километър имаше паянтови навеси, откъдето можете да си купите торбичка с печени фъстъци, но имайте предвид, че нормалната им цена е около 2 – 3 дирхама, което не им пречи да ви искат 10Продължи..

февр. 17 2018

Коледа замъка Драхенбург, Германияя

Тия дни наемниците на „Вагнер“ ядоха пердах в Сирия – а тъй като не съм любител на наемници, мисля че е добре да се обърнем към истинския Вагнер и основата на творчеството – легендата за Зигфрид и нибелунгите 🙂
Днес Янита ще ни води до Драконовия замък в Германия. И за да бъде картината на Германия още по-пълна, това ще стане по време на Коледните празници 🙂 Приказка на живо – приятно четене:

Коледа в замъка Драхенбург

Северен Рейн – Вестфалия, Германия

Коледните празници ни застигнаха в Германия.

Бяхме се установили седмица по-рано в Кьолн, с надеждата да скитаме из провинциите в Западна Германия, защото

обичам съчетанието на история с традиции и празници по немски

Не става дума само за наденички, горещо вино или за ябълкови сладкиши с канела. Харесва ми затрогващото старание, с което немците се приготвят за любимия си празник – Коледа; всеобщата коледна атмосфера и невъзможността за изгубване в този така старателно подреждан свят на социален уют, който не съм разпознавала другаде. Общата ми представа може и да е повърхностна – типично за чужденец, който преценява романтично или сантиментално времето, белязало присъствието му някъде или с някого. Но

наистина ми харесва коледния дух на Германия,

едно от доказателствата за възможното затопляне на нацията. Другото е Октоберфест, но това вече е съвсем друга… бира.

И тази година по тези географски ширини зимата не закъсня и не изненада никого, споходи ни точно навреме, почисти и избели старателно всичко за предстоящите празници. Прилично почистените пътища бяха отворени във всички посоки, дори към планините. Декември беше щедър и великодушно ми представи възможността за посещение на замъка Драхенбург, който подобно на много други музеи от подобен тип, е затворен за посетители през зимата.

От Кьолн в посока към Бон

и още на около 30 минути път отвъд бившата столица на Западна Германия, в южна посока към Кобленц, пристигнахме в

малкия провинциален град Кьонигсвинтер (Königswinter),

разположен на десния бряг на река Рейн и в сърцето на планината Зибенгебирге (Siebengebirge), точно в подножието на легендарния хълм Драхенфелс (Drachenfels). Бавно

приближихме Кралството на Нибелунгите

по път, който стремително се спуска надолу под един мост, а после още по-стремително се извива нагоре по стръмния гръб на планината.

Замък Драхенбург, Германия

Валеше рехав сняг, а сребърния вятър разказваше приказки за едно далечно северно кралство, скрито под едно красиво северно сияние и за неговата дръзка и непобедима кралица Брунхилда, чиято уязвимост е била единствено силата на рицар, роден от небесен огън. И

легендата за смелия ковач Зигфрид,

син на владетеля на Долен Рейн, оживя в сцени и образи: Зигфрид спечелил първо любовта на бургундския народ, убивайки на Драконовата скала (Drachenfels) страшната гад – драконът Фанфир, с чиято магическа кръв се омазал от глава до пети, за да стане невидим и безсмъртен, а после спечелил и студеното сърце на Брунхилда.

Така започва легендата за династията на Децата на Мрака – Нибелунгите, чиито безценни съкровища се пазят с магически хитрини от митични създания в планината на Седемте хълма (Siebengebirge), в германската провинция Северен Рейн-Вестфалия.

На планинското плато зимата ни посрещна

с възторженото си бяло вдъхновение още по- застрашително и властно, снегът се усили и заваля тежко на едри парцали, също както и моята тревога, че няма да намерим обратен път назад: нито към Кьолн, нито към любимите ми летни дни. Огромният паркинг беше почти пълен, явно и други ентусиасти като нас бяха решили да бъдат в такова време на това място: слаба утеха, но мотивираща. Казват, че в ясно време от тук се открива чудесна панорама към разливащата се долу в ниското река, която точно край Кьонигсвинтер се разделя на две от голям сърповиден остров. Във времето на нашето пристигане обаче, не се виждаше нищо друго, освен ослепителната белота на декемврийската утрин, в която се отразяваше оскъдната дневна светлина така, че чак причиняваше болка в очите.

Зима в замък Драхенбург, Германия

Атмосферните условия бързо се влошаваха и десетина минути по-късно,

вече не виждах на повече от три метра

Продължи..

февр. 11 2018

Румъния с мотор (2): Сибиу

Продължаваме из Румъния с мотора на Емо. Започнахме с прохода Трансалпина в Карпатите, а днес ще слезем до Сибиу.

Сибиу

част втора на

Румъния с мотор

Ден втори

Ставаме сутрина и след кафе и кратка оперативка решаваме, че целта за деня е Сибиу. Обаче бензина няма да ни стигне до там. Естествено, най-близката бензиностанция е на около 20 км в Vionese, което е в обратната посока, няма как.. мятаме се натам. Тук някъде откривам, че дисплея на смартфона ми е спукан яко и телефона/gps/музиката ми по пътя и т.н. вече са в миналото. Стана ми супер гадно. Държа да отбележа и разбирането което прояви Дарин с негово напомняне за фрии wi-fi постоянно където спирахме 🙂

По пътя за Vionese или к’вото е там

Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор

За Дарин няма снимка, все пак ме бъзика от сутринта.

Още снимки по пътя Продължи..

февр. 11 2018

Прага – Будапеща – Сегед (19 част на През Източна Европа с джип)

Продължаваме пътуване с джипа на Георги към нос Северен в Норвегия и назад. Започнахме с преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спряхме в Музея на авиацията в Кошице, през Полша пристигнахме в Рига, а после и в Талин, Естония и Хелзинки. От Хелзинки стигнахме Куусамо, влязохме в Русия и пристигахме в Мурманск, разгледахме Мурманск, разходихме се край езерото Ловозеро и бяхме в мъжка компания на чист въздух, след което стигнахме крайната цел на нашето пътуване – Нордкап или нос Северен в Норвегия.

След което тръгнахме обратно на юг, за да стигнем Нарвик, Мушьоен и Молде , след което от Молде тръгнахме по Атлантическия път към Тролстинген и Тиседал в Норвегия, от Тиседал – до Гьотеборг в Швеция, минахме през Малмьо и Копенхаген и се озовахме в Хамбург, после напуснахме Хамбург и минахме през Дрезден и Прага. Днес от Прага поемаме пътя към Будапеща и Сегед

Прага – Будапеща – Сегед

част деветнайсета на

През Източна Европа с джип

ДЕН 18

Прага – Будапеща – Сегед

Прага – Будапеща – Сегед – карта на маршрут

Спахме добре – тихо и спокойно. Станахме около 08:00. Джипа още бе в ресторанта 😉

Прага, Чехия

Навън валеше (абсурд – отново не може да бъде 😉

Но пък бе свежо и добра видимост. Излязох да се разтъпча и направих няколко снимки пред хотелчето. Красота и спокойствие.

Продължи..

« Newer Entries - Older Entries »