Милано и околностите му (2): Езерото Комо, Беладжо и Варена

С Ирина обикаляме Милано и околностите му – след самия град Милано, днес вече сме на езерото Комо.

Милано и околностите му

Езерото Комо, Беладжо и Варена

Най- вълнуващата част от екскурзията беше

езерото Комо

Как да стигнем ?

Ние хванахме влак от централната гара в Милано. Влаковете са бързи и на разумни цени 4.80 евро в едната посока пътуването трае 40 – 50 мин. но се прави връзка на гара SARONNO /връзката се осъществява в рамките на 5-7 мин./ Слизаме на спирка COMO NORD LAGO, която се намира в непосредствена близост от пристанището

Може да се качите и от Гара Кадорна /Cadorna/ където влака е директен. /Връзка с линии 1 и 2 на метрото).

Комо

е интересен град, успяхме да разгледахме най-емблематичната сгради на града Duomo di Como (Катедралата “Санта Мария Маджоре”

Duomo di Como – Катедралата “Санта Мария Маджоре” – Комо, Италия

Катедралата “Санта Мария Маджоре”

За повече нямаше време, трябваше да хванем в 10.00 часа кораба.

Лично аз исках да видя площада където е обесен Дучето / от многото гледане на документални филми по HISTORY/, но решихме като се прибираме ако имаме възможност.

Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия

Езерото Комо

отстои на 40 км северно от Милано и е само на няколко мили от швейцарската граница, и на 20 минути от прочутият курорт Лугано.

Езерото неслучайно е бижуто на областта, един своеобразен оазис на спокойствието, едно вълшебно съчетание между буйната зеленина на Средиземно море и заснежените върхове на Алпите.

Има площ от 146 km², което го прави третото най-голямо езеро в Италия, след Лаго ди Гарда и Лаго ди Маджоре, но най-красивото.

За да се насладите на девствения пейзаж, на аристократичните вили, на бреговете, покрити с пищна зеленина, има само един вариант – по вода.

Тук ще ви предложат многобройни маршрути и комбинирани билети за всички дестинации. Ние избрахме най-скъпия вариант отиване и връщане до Беладжио и Варена.Ползвахме бавните корабчета, които имат открита палуба и кръстосват езерото за всяка спирка.

Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия Езеро Комо, Италия

Вила „Карлота и част от градините ги видяхме от палубата.

Продължителността на пътуването от Комо до Беладжио е 2.15 мин. Ако сте решили по-обстойно да разгледате и други вили и селца най-удобно е да има преспиване в Комо. От Милано за един ден с кораб отиване и връщане е недостатъчно.

22020 Blevio Como, Italy

В средата на езерото, където двата клона на Y се доближават се е настанил

Беладжио,

град, често наричан перлата на езерото, а и един от най-романтичните от всички градове на Италия. Малко ми приличаше на Позитано.

Беладжио, Италия Беладжио, Италия Беладжио, Италия Беладжио, Италия Беладжио, Италия

От Беладжио хванахме ферибот и се отправихме към

Варена

Кафенетата с малки масички с изглед към езерото са препълнени, времето сякаш е спряло. Романтика и красота.

Варена – езеро Комо, Италия Варена – езеро Комо, Италия Варена – езеро Комо, Италия Варена – езеро Комо, Италия Варена – езеро Комо, Италия

До тук всички беше прекрасно, но

пропуснахме корабчето от Варена за Комо в 16.30

и остана последната възможност 18.30 часа от Беладжио. Времето беше прекрасно въпреки , че по прогноза даваха бури и дъждове. Последното корабче беше малко /подобно на корабчетата пътуващи за остров „Св. Анастасия – Бургас/ Но нямахме вече вариант за промяна.

Още щом се качихме небето потъмня излезе вятър и някъде вече

по средата на езерото се изви страшна буря с градушка

Не искам да си спомням и пресъздавам ужаса, който изживяхме, затова ви препоръчвам да следите прогнозите и по възможност да се пътува обратно от Варена с влак до Милано. Но пустото наше чувство за романтика, да съзерцаваме красотите ни изигра лоша шега. Но всичко си струва , когато свърши добре.

В Комо бяхме в 21.30 от там влак за Милано и се прибрахме към 23.00 часа. Но изживяването беше великолепно.

Модата

Милано е най-популярен по света именно като столица на модата.

Най-престижната търговска галерия в града е „Виктор Емануил“. Недалеч от там се намира търговската улица „Виа Торино“. На нея може да намериш бутици на много популярни марки и дрехи, които са достъпни за всеки джоб, като нерядко някои колекции се предлагат дори по-евтино, отколкото в София.

Гучи – Милано, Италия Версаче – Милано, Италия

Храна,

която опитахме:

В област Ломбардия много популярно е

кафе „марочи“

Нормалната му цена е 1.50, но в кафенето пред театър „Ла скала“ го пихме за 5 евро.

Кафе марочи – Милано, Италия

Сладолед

В италианското меню място намира и едно различно сладко усещане, за което винаги има място и време – джелатото.

Буквално на всяко кьоше в Милано може да опиташ тамошния сладолед. Цената му обикновено е между 3 и 5 евро.

Италиански сладолед – Милано, Италия

Пицата,

естествено. В Беладжио ядохме пица до пристанището, беше толкова богата с аспержи, сирена и какво ли не още… и само за 9 евро

Пица – Беладжио, Италия

Питие „Аперол Шприц” –

любимият италиански коктейл

Приготвя се от нагарчащ аперитив аперол, сода и Prosecco – италианско леко шампанизирано вино. Класически се сервира се в чаши за вино с лед и резен портокал.Навсякъде го пият, сервира се с ядки, маслини, брускети. Цената в Пианченца беше 6 евро.

На аперол Шриц и Просеко – Милано, Италия На аперол Шриц и Просеко – Милано, Италия

Чувала съм доста противоречиви думи за Милано. Отидох и видях, че всички те са верни. Зависи от окото , което гледа и посоката в която гледа.

Автор: Ирина Иванова

Изгодни нощувки около езерото Комо:

Booking.com

Други разкази свързани с Милано – на картата:

Милано

Сега вече цяла Италия ви очаква!

Booking.com

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.