Грузия: човек с мотоциклет (4): Тбилиси

Продължавме пътуванети из Грузия с мотора на Владимир. Първият етап беше преходът през Турция, после влязохме в Грузия и спряхме в селцето Местия, а за последно от Местия стигнахме до Тбилиси. Днес ще разгледаме Тбилиси.

Тбилиси

част четвърта на

Грузия: човек с мотоциклет

7-ми ден. 31-ви юли.

Тбилиси

0 км.

Първоначално смятах този ден да отида до Степансминда (Казбеги) по грузинският военен път и после пак да се върна в Тбилиси. Това общо са към 350 км през планински проходи и превали. Но после реших да не изнасилвам нещата, да почина един ден в Тбилиси и после да тръгна към Степансминда. И така

останах да разгледам Тбилиси

Определено

това е един много красив град

Аз не си падам по градове и населени места, и те рядко ме впечатляват, но Тбилиси, пак повтарям е един много красив град. Навсякъде лъха на древност, но всичко това по някакъв начин е съчетано със супер модерна архитектура, а широките булеварди са така прекарани, че много бързо отвеждат потока от автомобили без никакви тапи и задръствания, въпреки кривите тесни и под наклон малки квартални улички. Не знам как са го постигнали това, но евала на архитектите и градостроителите на Тбилиси. За нашенските задръствания, тапи, строежи и улици в София, няма какво да говорим, нали? А в Тбилиси, който е, колкото София, ако не и по-голям град никъде и по никое време на деня нямаше тапи, и задръствания. Факт!

Улица от старият Тбилиси, Грузия

Улица от старият Тбилиси

Църква из старият Тбилиси, Грузия

Църква из старият Тбилиси

Друга улица из стария град _ Тбилиси, Грузия

Друга улица из стария град

Улица и къщи из старата част на града – Тбилиси, Грузия

Улица и къщи из старата част на града

Къщи от стария Тбилиси, Грузия

Къщи от стария Тбилиси

Парк. Връзка между старо и ново – Тбилиси, Грузия

Парк. Връзка между старо и ново

Нова централна част под парка – Тбилиси, Грузия

Нова централна част под парка от по-горе

Кръгово в новата част – Тбилиси, Грузия

Крепост Нарикала. Част от древен Тбилиси

Друг квартал на града – Тбилиси, Грузия

Друг квартал на града

Река Кура и пешеходният мост на дружбата над нея. Вижда се и блестящата синя кула, сградата на хотел Радисън – Тбилиси, Грузия

Древни крепостни стени в центъра на града – Тбилиси, Грузия

Древни крепостни стени в центъра на града

Върху тези арки сега минава широк и модерен булевард – Тбилиси, Грузия

Върху тези арки сега минава широк и модерен булевард

Пешеходният моста на дружбата над река Кура – Тбилиси, Грузия

Пешеходният моста на дружбата над река Кура

Сградата на Президентството на Грузия. Това под нея са някакви зали с космическа архитектура – Тбилиси, Грузия

Старо и ново – Тбилиси, Грузия

Старо и ново…

Качих се за две лари с лифта на хълма над Тбилиси, където е

крепостта Нарикала

Narikala Hill, Грузия

Там е и грандиозният

паметник на Майка Грузия

Направих няколко снимки на града от високо.

Монументът на Майка Грузия – Тбилиси, Грузия

Монументът на Майка Грузия. В едната си ръка държи купичка с чай за приятелите, а в другата ръка държи меч за враговете

Част от Тбилиси и река Кура – Тбилиси, Грузия

Част от Тбилиси и река Кура

Част от Тбилиси, Грузия

Част от Тбилиси

Друга част от Тбилиси. Горе в дясно се вижда сградата кула на хотел Радисън. Малко по-надолу от него в дясно от центъра на снимката се вижда огромен позлатен монумент. На висока колона Свети Георги с копието си пробожда змея.

Общ поглед на Тбилиси, Грузия

Общ поглед на Тбилиси

От по-високо сниман паркът, от който тръгва и слиза лифтът – Тбилиси, Грузия

От по-високо сниман паркът, от който тръгва и слиза лифтът

Слязох пак в центъра.

Позяпах още малко и тръгнах да търся нещо за ядене. Намерих една

уличка пълна с ресторанти

и си избрах един. Поръчах си салата, пилешки шашлик, хляб и погълнах всичко това с две големи наливни бири. После потеглих бавно да катеря тесните стръмни улички на старият град към хотела ми и към 15 часа се довлякох успешно до там в голямата жега.

Проверих с какви финанси разполагам. Имах към 300 лева в дебитната карта, които смятах да ползвам за бензин в Турция. Имах още 150 турски лири за ядене пак за там. За Грузия имах още 200 лари (151 лева), след като вече бях платил за хотела в Тбилиси и за Армения ми оставаха 170 евро. Видяха ми се малко. Аз имах намерение, ако вляза в Армения да карам до Степанакерт, столицата на Нагорни Карабах, а това означаваше да мина повече от половин Армения. Да вляза и да изляза от Армения само, за да отчета, че съм бил там нямах намерение.

За всеки случай реших да се посъветвам с Димо Калайджиев, който се върна преди няма и месец от Армения и с Ники Китанов, който също е ходил там дали тези пари ще ми стигнат за това, което съм намислил… Но нещо не можах да установя връзка от Тбилиси с нито един от двамата. И тогава реших. В Армения няма да влизам. В последствие това се оказа правилното решение, защото тези 200 лари, които ми бяха останали за Грузия не ми стигнаха, та ползвах и част от еврото.

Денят беше много горещ. Аз имах климатик в стаята, но ми се пиеше нещо студено. За това от един магазин, около хотела купих за 2,5 лари една двулитрова бутилка с грузинска лимонада – Натахтари. Цветът и беше странен, бледо кафяв, а вкусът и още по-странен, но ми хареса и я изпих с кеф.

На другият ден потеглях пак към планините.

Продължението

Грузия: човек с мотоциклет (5): Към Степансминда

Автор: Владимир Чорбаджийски

В Тбилиси могат да се намерят специални оферти за хотел:

Други разкази свързани с Грузия – на картата:

Грузия

Не само в Тбилиси, но и в цяла Грузия можете да намерите хубави места:

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.