февр. 11 2018

Румъния с мотор (2): Сибиу

Продължаваме из Румъния с мотора на Емо. Започнахме с прохода Трансалпина в Карпатите, а днес ще слезем до Сибиу.

Сибиу

част втора на

Румъния с мотор

Ден втори

Ставаме сутрина и след кафе и кратка оперативка решаваме, че целта за деня е Сибиу. Обаче бензина няма да ни стигне до там. Естествено, най-близката бензиностанция е на около 20 км в Vionese, което е в обратната посока, няма как.. мятаме се натам. Тук някъде откривам, че дисплея на смартфона ми е спукан яко и телефона/gps/музиката ми по пътя и т.н. вече са в миналото. Стана ми супер гадно. Държа да отбележа и разбирането което прояви Дарин с негово напомняне за фрии wi-fi постоянно където спирахме 🙂

По пътя за Vionese или к’вото е там

Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор

За Дарин няма снимка, все пак ме бъзика от сутринта.

Още снимки по пътя

Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор

Заредихме, естествено на мене ми беше тръгнало на криво от сутринта и трябваше отново да връзвам и намествам багажа. Снимки няма.

Върнахме се по същия път и продължихме към Жина, от където по некъв шорт кът ще стигнем в Сибиу.

Отново некъв велосипедист:

Трансалпина, Карпати – През Румъния с мотор

Язовирната стена

Язовирната стена, Карпати – През Румъния с мотор

Продължихме по пътя, като стигнахме в Jina спряхме да хапнем в една пицария. Където Дарин отнови ми напомни, че имало фрий wi-fi.
И в тоя момент се изви някъкъв вятър, събори ми каската от мотора и визьора ми отлетя на някъде. Бързо го намерих, слава богу… и само още 1 – 2 драскотини…

Жина

ми приличаше на декор от филм, всичките къщи залепени една до друга, няма тротоари, асфалта свършва до къщата. Всяка боядисана в ярко зелено, червено, синьо розово, и т.н. странна работа…
И така в отлично настроение и закачки пристигнахме в

Сибиу

Където решихме да пием кафе на входа в неква бензиностанция. Владо зареждаше бензин и се интересуваше къде можем да намерим къмпинг, а ние си поръчахме дълго кафе. По едно време сервитьора донесе „кафето“.
Погледнах в на Дарин чашата, там откровенно се виждаше дъното (нека му дето ми се подиграва за телефона! 🙂 Питам сервитьора „аре ю шур дат ис а кофе?“ Оня вика „йес“ … ми хубу, аз мойто няма да го пия.
Дарин си наля всичкото кондензирано мляко, поне някъкъв цвят да има. Сигурно е било вкусно 🙂
Владо беше разпитал за къмпинга, даже и карта му бяха начертали. А, аз си мислех, ако и къмпинга е като кафето… леле..
Тръгнахме по картата му и се загубихме… не знам по чия вина 🙂 Спряхме до някви полицаи да ги питаме за къмпинга, те естествено не бяха чували за него.

Леко притеснение. Поне името на хотела от който трябваше да се отбием бяха чували, и той по всички закони е в обратната посока.

Правим демонстративно обратен завой в забраненото пред ченгетата и изчезваме. Те пък си намериха занимавка – некво пишлеме с БМВ.

И накрая пристигаме в къмпинга който носи звучното име Ананас.

Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

…и кво… и тука ми беше обърнато внимание за фрий нет-а 🙂

Настанихме се в едно бунгало. Реших да се разходя наоколо и гледам зад бунгалото…

…рано или късно и до там ще се стигне, но си имам и плюсове. Поне съседите ще са тихи 🙂

Инaче гледките бяха много добри

Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

Исках да я видя тая църква, но не ни остана време.

Последното бунгало беше с панорамна тераса

Спрях да се занимавам с глупости. Измих се преобляках се и се приготвих да ходим на разходка в Сибиу.
Домакинката любезно ни извика такси. Оказа се Илия – Фитипалди яко настъпваше Дачията. Ние си траехме.
И точно на влизане в града оня заби спирачки и спря, ние се спогледахме многозначително. Оказа се, че имат две тарифи – градска и извънградска. Ако не ги спазвал, глобата била 1 милион леи, това не го рабрах много, много. Та включи на градска и пак газ, по това време някак се разбрахме да си даде визитката и да му звънна като решим да се прибираме. Паролата беше „Емил – България“

И гледки от центъра на Сибиу

Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

И тука неква къща с

паметник на Фридрих Шилер

паметник на Фридрих Шилер – Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор паметник на Фридрих Шилер – Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор паметник на Фридрих Шилер – Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

Некви странни елементи

Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с моторСибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с моторСибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с моторСибиу, Карпати – През Румъния с мотор Сибиу, Карпати – През Румъния с мотор

Румъния с мотор (3): Към Бран

Автор: Емо Иванов

Други разкази свързани с Другата Румъния – на картата:

В Сибиу има много предложения за изгодни нощувки:ени:

Booking.com

Другата Румъния

Ако не в Сибиу, Румъния предлага още много места за посещение:

2 коментара to “Румъния с мотор (2): Сибиу”

1. […] на Емо. Започнахме с прохода Трансалпина в Карпатите, бяхме в Сибиу, а днес пътуваме към Бран и замъка на […]

2. […] на Емо. Започнахме с прохода Трансалпина в Карпатите, бяхме в Сибиу, после тръгнахме в посока Бран и замъка на Дракула. […]