ян. 21 2018

Лазурният бряг с деца (9 ден): Африкански резерват Сижан, Грюисан

Продължаваме пътуването на Тони из Лазурния бряг, което започнахме в Милано, Ница и Монако, продължихме в Кан, Антиб и Ез, в Сен Тропе, Каси, Марсилия и Мартиг. Бяхме в Марсилия и замъка на граф Монте Кристо, както и в делтата на река Рона и град Арл, Монпелие и в Пещерата на младите дами и Нарбон.

Днес сме в … Африканския резерват Сижан – при лъвовете и слоновете!

Ден 9

Африкански резерват Сижан и Грюисан

06.07.2015 г

част девета на

Лазурният бряг с деца

Очертаваше се поредния дъъъълъъъг ден изпълнен с невероятни приключения 🙂
Станахме отново в 7:00 ч. и с Петя излязохме да търсим нещо да напазаруваме за сандвичи и за закуска. Трябваше обаче да вземем и нещо за вечеря, тъй като се очертаваше да се приберем след 19:00 ч. и магазините щяха да са затворили вече. Платеното паркиране е до 19:00 ч., та не е проблем колата да стои пред квартирата за през нощта без да се плаща. Сутрин обаче от 8:00 ч. става платено и трябваше да се изнесем преди това, за да не отнесем някоя глоба. Слязохме в пекарната да вземем топли закуски и хляб и след това се запътихме към халите.

В Халите в 7,20 ч. сутринта почти нищо не работи.

Халите – Нарбон, Франция Халите – Нарбон, Франция

Рибарския щанд обаче работеше и затова решихме да си вземем някаква риба за вечеря, която Петя щеше да приготви. В Мартиг едната вечер си напазарувахме риба от един голям супер маркет, като тогава искахме местна риба и момчето ни препоръча такава, и понеже затваряше магазина ни даде и няколко транжирани котлета риба тон, понеже трябвало да я изхвърли иначе и като бонус 🙂 Тук решихме пак да пробваме нещо екзотично и си харесахме риба – монах (monkfish)

Риба-монах, Халите – Нарбон, Франция

Риба-монах

Плаши нали 🙂 Оказа се, че се яде само опашката от тази риба и човека ни я изчисти и транжира, както се полага. Докато той чистеше рибата снимах Петя с копие от риба меч 🙂

Риба-меч, Халите – Нарбон, Франция

Тоя монах ни излезе доста солено, нещо от рода на 25 – 30 евро 🙂 дано поне да беше вкусен. Междувременно беше отворил и един щанд с плодове и зеленчуци и спряхме да пазаруваме на него. Цените не бяха никак добри, и една сърдита лелка като и заговорих на английски и тя говореше идеално, но ми се скара и ми обясни как тук сме във Франция и трябва да говорим френски, а не английски 🙂 Явно в този град английския е мръсна дума и трябва да се избягва. Купихме си някакви плодове и зеленчуци за много пари и се върнахме в квартирата. Определено нямаше да посещаваме халите за напред.

Бърза закуска на балкончето – Нарбон, Франция

Бърза закуска на балкончето

И се натоварихме в колата, преди да почнат да глобяват 🙂 Днес щяхме да се потопим в Африканска атмосфера 🙂 Не далеч от града, в който бяхме отседнали се намира

Африкански резерват Сижан

Reserve Africaine de Sigeanе

е частна зоологическа градина, разположен на брега на Средиземно море между Narbonne и Perpignan, в град Sigean, покрай басейните, разпръснати на брега на Languedoc. Резервата има над 3 800 животни (над 2 000 птици, 900 бозайници и 900 влечуги) от най-малко 160 различни вида. Разположен е на площ от 300 хектара

[geo_mahsup_location_info]

Резерватът е разделен на две части

В първата се обикаля с кола като животните са свободно пуснати. Втората част се обикаля пеша и е под формата на класически зоопарк. Има и изградени кътове за пикник.

Заставаш на портала директно с колата и без да слизаш си купуваш билетите. Цените са доста солени, за четиримата платихме 116 евро вход. Дават ти карта и почваш да караш като на сафари 🙂 Нашето Сандеро беше точно за тази цел и изглеждаше леко повдигнато като за такова място 🙂 В последствие като се замислих, ако отидеш там без кола, реално няма да видиш почти нищо. Ако си с мотор няма как да разгледаш защото няма да те пуснат вътре поради опасност някое животно да те нарани.

Щрауси – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Щрауси – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Първо ни посрещат щраусите

Заредил съм видеорегистратора на телефона да снима постоянно, отделно Петя пускаше и по някое друго клипче с фотоапарата и малко по-късно ще ви покажа какво съм монтирал и ще ви разходя виртуално из парка заедно с нас, за да придобиете по-ясна представа за какво говоря.

Един щраус дойде да ми каже здрасти

Антилопа Импала – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Антилопа Импала

Биволи и антилопи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Биволи и антилопи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Биволи и антилопи

Sable antelope – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Sable antelope

Зебри – Grevy’s zebra, бяха няколко вида. Тези са с тесни ивици. По-натам има и с широки ивици.

Зебри - Grevy's zebra – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Зебри – Grevy’s zebra

Ивичесто гну. – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ивичесто гну.

Жирафи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Жирафи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Жирафи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Жирафи – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Жирафи

Приличаме ли си? 🙂

Азиатски черни мечки, на тях нямаме много хубави снимки, но имаше предупреждение при тях да не се спира и да не се отварят прозорците.

Азиатски черни мечки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Азиатски черни мечки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Азиатски черни мечки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

При лъвовете си има рекичка, караме и се оглеждаме къде ли се излежават лъвчетата

Лъвове – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Лъвове – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ето го един мъжкар, къде се е изтъпанил под дебелата сянка

Женската е от другата страна

Придремва сладко, само да го погалиш. Но и тук имаше предупреждение да не се спира и да не се отварят прозорците.

В участъка с лъвовете има многобройни табели с указания да се внимава много и да не се отварят прозорците. Там където почиват стои една баничарка Citroen C15 с човек, който ги наблюдава да не нападат посетителите. Ако се преместят някъде и той се мести с тях. Баничарката беше потрошена от всякъде, почти нямаше здраво място по нея, мигачите и липсваха, страшна работа. Предполагам, че е имала близки срещи с лъвовете често 🙂 По-късно във видеото ще видите за какво говоря. Излязохме от лъвовете и продължихме по маршрута.

Ситатунга – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ситатунга

Носорози, огромни са, но се бяха настанили доста далеч от пътя, по който се движехме.

Носорози – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Носорози – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Зебри, тези тук са с по-широки ивици, докато тези от първите снимки са с по-тесни ивици.

Зебра на Грантс – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Зебра на Грантс – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Watusi (Анколе ватуси)

Ватуси/анколе – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Ватуси/анколе – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Анколе ватуси

Ивичесто гну – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ивичесто гну

И стадо от зебри с малките – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

И стадо от зебри с малките

Газела на Кювие – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Газела на Кювие – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Cuvier’s gazelle – Газела на Кювие

Паркирахме дачията на един от многото паркинги и продължихме из парка пеша – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Паркирахме дачията на един от многото паркинги и продължихме из парка пеша

Паун – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Паун – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Паун

Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Разучаваме картата и планираме обиколката. Доста е голямо и за пеша, затова трябва да се планира внимателно.

Маймунки

Розово фламинго, гледката е божествена

Фламинго – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Фламинго – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ето и една панорама

Оригиналът на панорамата тук: http://www.tonyco.net/panoramas/France_2015/Sigean.JPG

Лебед с черна шия – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Лебед с черна шия

Папагал – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Папагал

Патета от всякакъв вид – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Патета от всякакъв вид

Ему

Кози – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Кози

Варан – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Варан – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Варан

Сурикати – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Сурикати

Игуана – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Игуана – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Игуана

Питон – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Питон

Много костенурки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Много костенурки

African Plain – на голямо пространство съжителстват различни видове животни

African Plain – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция African Plain – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция African Plain – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция African Plain – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Стигнахме и до крокодилите

Крокодили – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Крокодили – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Единият ни се усмихваше. Сигурно си мисли, само да ми паднете …

Другият му досаждаше

Поехме по тясна пътечка, която обикаля крокодилите

Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Ему – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Ему – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Емута

Маймунки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Маймунки – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

И отново маймунки в далечината

Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Продължаваме по пътечката

Отстрани до пътечката имаше патици и Боби се опита да ги хване приближавайки се бавно, но не му се отдаде 🙂

Патици – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Голямо куду – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Голямо куду – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Greater kudus – Голямо куду

Бяхме близо до местата за пикник и затова спряхме да си изядем сандвичите. Освен нас имаше и други любители на храната – щъркели и пауни, които идваха до масите и взимаха от ръка каквото им дадеш. До момента не бяхме виждали щъркел да се приближава толкова близо. По-късно в клипчето ще видите как точно се хранят.

Щъркел – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Щъркел – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Щъркел – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Щъркел – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Щъркел – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Подхвърляйки им храната също я хващаха

Паун – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

И пауните взимаха храна от масите

Починахме, хапнахме, жегата беше страшна, чувствахме се все едно сме в Африка наистина. Следваща спирка камилите.

Камили – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Камили – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Магарета – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

След камилите, магарета които почти всеки е виждал 🙂

И дойде време на

африканския слон,

нещо огромно, само си мислех, че съм виждал слон 🙂 Точно до клетката му имаше табела, на която се разясняваха разликите между индийския и африканския слон, явно тези „малките“ слончета в софийския зоопарк са индийски.

Слон – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Слон – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Слон – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Слон – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Придремва горкия

И се полива с пясък

Заобиколихме клетката им

Попаднахме в едни като вишки за наблюдение, трябваше да се виждат отсреща маймуни, но ги нямаше

Стигнахме до едно затворено помещение с бебета крокодили.

Бебета кроокодили – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Бебета кроокодили – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Бебета кроокодили – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Коронован жерав – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Следваше коронован жерав

Crested porcupines (Гривесто бодливо свинче) – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Crested porcupines (Гривесто бодливо свинче) – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Crested porcupines (Гривесто бодливо свинче)

Щъркели – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Щъркелите гнездяха там горе

Щъркели и фламинго – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Много пернати на острова

Отново жирафчета, този път си имаха къща с размери 🙂

Този е на трите метра

Ето ги мама, кака и Боби на фона на жирафчетата

А ето ви и виетнамско прасе

Виетнамско прасе – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Виетнамско прасе – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Бременно виетнамско прасе – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

И едно бременно

Боби на фона на жирафчетата отгоре този път

Хиеново куче – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция Хиеново куче – Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Хиеново куче

Кенгуру – Африкански резерват Сижан – Reserve Кенгуру – Африкански резерват Сижан – Reserve

Кенгуру – Африкански резерват Сижан – Reserve

Видяхме и кенгуру, аз си го представях някак си по-голямо

След кенгуруто се минава по един мост и отгоре се вижда гора в която трябва да са гепардите, минахме напред назад по моста няколко пъти и няма гепардите и това е. Точно щяхме да си ходим и ги мернах как лежат между дърветата, доста камуфлажно.

Гепард – Африкански резерват Сижан – Reserve Гепард – Африкански резерват Сижан – Reserve

Ето го и острова от високо

Африкански резерват Сижан – Reserve Africaine de Sigeanе – Нарбон, Франция

Бяхме обиколили целия парк и решихме прощално да се завъртим отново през лъвовете. Те се бяха изместили и баничарката, която ги пази съответно беше заела друга позиция.

Всички снимки от резервата тук: http://www.tonyco.net/pictures/Family_trip_2015/Reserve_Africaine_de_Sigean/

Видео от резервата можете да гледате директно във FullHD 1080p формат:

Бяхме набрали много жега, Боби отново мрънкаше да ходим на плажа и след финалната обиколка на лъвовете се изнесохме директно към

плажа на Груисан

Този плаж беше най-добрият за цялото ни пътешестване. Огромна ивица, не и се вижда края в двете посоки, повече от 5 км, а най-интересното е, че и навътре от брега към водата ивицата е също огромна. Пясъкът обаче е мокър и твърд по цялата ивица, няма го типичния парещ светъл пясък. Въпреки широката ивица, пясъка си се запазва мокър незнайно как.

Плажът на Груисан Gruissan - Франция

Има място за всички, даже не е пълен до дупка, има капацитет за няколко хотелчета на първа линия 🙂

Плажът на Груисан Gruissan - Франция Плажът на Груисан Gruissan - Франция Плажът на Груисан Gruissan - Франция Плажът на Груисан Gruissan - Франция

Народ много, но не е пренаселено, то няма и как да е при такава ивица. Лежи се спокойно на мокрия пясък, не е като на другия да потъваш.

Поиграхме на плажа, все пак малките деца имат нужда и от това, пък и малко да разпуснем. Морето до колене както се казва, много приятно място.

Наблизо се виждаше една крепост и решихме да се метнем до там. Пътят минаваше този път през водата, ивица суша и вода от двете страни.

Път край Груисан Gruissan - Франция Път край Груисан Gruissan - Франция Път край Груисан Gruissan - Франция Път край Груисан Gruissan - Франция

Стигнахме до

Gruissan (Груисан)

Груисан Gruissan - Франция

Не знаехме как се казва крепостта и бях задал на GPS – а някаква точка където предполагах, че се намира. Малко ни прекара обаче през заведенията 🙂 нищо необичайно за Франция да си пиеш кафето и да сноват коли покрай теб.

Груисан Gruissan - Франция Груисан Gruissan - Франция

Паркирахме в края на селото до морето. На паркинга имаше пежо 104, голяма работа.

Пежо 104 – Груисан Gruissan - Франция Пежо 104 – Груисан Gruissan - Франция

Тръгнахме по малките улички да търсим крепостта.

Груисан Gruissan - Франция Груисан Gruissan - Франция Груисан Gruissan - Франция

Малко симпатично селце, намерихме входа.

Груисан Gruissan - Франция

Оказа се, че крепостта всъщност са

останките от Tour Barberousse

Tour Barberousse – Груисан Gruissan – Франция Tour Barberousse – Груисан Gruissan – Франция

Tour Barberousse – Груисан Gruissan – Франция

Tour Barberousse

Може да не беше останало много от крепостта, но за сметка на това имаше хубава гледка от високо.

Груисан Gruissan – Франция Груисан Gruissan – Франция

И три панорами.

Панорама – Груисан Gruissan – Франция Панорама – Груисан Gruissan – Франция Панорама – Груисан Gruissan – Франция

Оригиналите съответно тук:

Много красиви водни площи.

Груисан Gruissan – Франция Груисан Gruissan – Франция

Ето един остатък от кула

Слизайки обратно към селото се натъкнахме на това прекрасно растение – Груисан Gruissan – Франция

Слизайки обратно към селото се натъкнахме на това прекрасно растение

Качихме се на колата и

се прибрахме набързо до Нарбон

Беше минало 19:00 ч. и си паркирахме пред нас отново. Петя приготви рибата монах и седнахме да хапваме на балкончето.

Вечеря – Лазурен бряг – Нарбон, Франция

След като похапнахме решихме да излезем на привечерно – вечерна разходка. Децата бяха изморени и нямаха желание, ние обаче с Петя имахме и каката остана да гледа Боби, ние пък излязохме на романтична разходка.

Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Започна да се свечерява и стана приятно

До брега на канала имаше осветена алея за разходка

Ето го и моста, лодките тип кемпър които виждате в канала, се наемат и се ползват да плават из многобройните канали на Франция, много ми допадна този тип туризъм и някой ден трябва да вземем да плаваме с такава.

Площадът през нощта

Попаднала в друга епоха 🙂

Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Кула – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Кула

Църквата – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция Църквата – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция Църквата – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция Църквата – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Църквата

Мостът над шлюзовете – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Мостът над шлюзовете

Точно там имаше и тераса която беше леко закътана. Седнахме там да се полюбуваме на гледката, когато двама младежи пред нас, съвсем нормално изглеждащи, единия с дълга брада и започнаха да се мляскат и прегръщат. Добре дошли във Франция 🙂 Развалиха ни идилийката и хванахме по канала отново.

Мостът над шлюзовете – Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Вечерен Нарбон – Лазурен бряг – Франция

Ето в дъното сградата с улицата над канала, но този път на тъмно 🙂

Стана доста късно и се запътихме към квартирата, все пак не искахме да оставяме децата сами прекалено дълго.

Очаквайте продължението

Автор: Антон Конакчиев

Можете да нощувате в района на Африканския резерват:

Booking.com

Други разкази свързани с Лазурен бряг – на картата:

Лазурен бряг

А ето и нощувкицяла Франция:

Booking.com

One Response to “Лазурният бряг с деца (9 ден): Африкански резерват Сижан, Грюисан”